Search

FoodsCross: Η εταιρεία που παράγει θυμαρίσιο μέλι στην πιο αγνή του σύνθεσή

175

Εκεί όπου η ανάγκη για υγιεινές διατροφικές επιλογές που θα ενδυναμώνουν τόσο το σώμα όσο και το πνεύμα συνάντησε την ειλικρινή και ασίγαστη ζωτική περίεργεια για τροφές αληθινές, αγνές και ακατέργαστες, σε αυτό ακριβώς το σημείο βρέθηκε η χρυσή τομή για να γεννηθεί, με την ίδια φροντίδα και επιμέλεια που δείχνουν και οι μέλισσες όταν τρυγούν τα άνθη και παράγουν το μέλι, η ελληνική εταιρεία FoodsCross.

Το θυμαρίσιο μέλι της FoodsCross δεν είναι απλά ένα ακόμα καλό μέλι που έχει μπει σε ένα καλοσχεδιασμένο βαζάκι και κυκλοφορεί στην αγορά. Μέσα σε αυτό το γυάλινο βαζάκι κρύβεται ένας θησαυρός θρεπτικών συστατικών.

Πρόκειται για ένα φυσικό προϊόν, αποτέλεσμα υπεύθυνης, οικολογικής παραγωγής το οποίο προσφέρεται σε περιοσμένα, αριθμημένα βάζα. Δεν γίνεται αλλιώς, αφού διαθέτει μία εξαιρετικά υψηλή συγκέντρωση γυρεόκοκκων αγνού θυμαριού που έχει φτάσει και το 80%. Το μέλι συγκομίζεται από την Αστυπάλαια και την Κρήτη και τα ποσοστά γυρεόκοκκου που φέρει σε κάθε σειρά παραγωγής δεν είναι σταθερά, γιατί είναι ένα ζωντανό φυσικό προϊόν που επηρεάζεται από τις καιρικές συνθήκες, τον τόπο, την ανθοφορία ακόμη και τη βασίλισσα της κυψέλης.

«Το να πετύχεις τόσο ψηλά ποσοστά γυρεόκοκκου δεν είναι εύκολη διαδικασία, αφενός γιατί δεν μπορείς να ορίσεις που θα πάνε οι μέλισσες να συλλέξουν γύρη και αφετέρου γιατί το καταφέρνεις με μία διπλή μελισσοκομική παραγωγή μέσα στο χρόνο. Αυτό έχει να κάνει και με τον παραγωγό, που πρέπει λίγο πριν τον Αύγουστο που ανθίζει το θυμάρι να αδειάσει όλες τις κυψέλες και να συλλέξει το ανοιξιάτικο μέλι. Με αυτή τη διαδικασία οι μέλισσες αντιλαμβάνονται ότι δεν έχουν καθόλου τροφή και έτσι ξαναβγαίνουν έξω να συλλέξουν καινούρια γύρη, ώστε να κάνουν καινούριο μέλι», σημειώνει η Αλίκη Βασιλοπούλου, που είναι ένα από τα τρία ιδρυτικά μέλη της FoodsCross (τα άλλα δύο είναι ο σύζυγός της Πάνος Κιρνίδης και ο κουμπάρος τους Θωμάς Τσιλάλης).

 

«Πολύ λίγα μέλια μπορούν να φτάσουν αυτήν την τόσο υψηλή περιεκτικότητα, γιατί δεν μπορείς να φτιάξεις τόσο πολύ μέλι σε αυτούς τους αριθμούς. Η παραγωγή σου είναι ότι βγάλουν οι μέλισσες. Δεν μπορείς να το χαρμανιάσεις, να το αναμίξεις με άλλο ανθόμελο γιατί μειώνεται το ποσοστό του γυρεόκοκκου και τα χαρακτηριστικά του και έτσι αλλοιώνεται το αποτέλεσμα» συμπληρώνει η κ. Βασιλοπούλου.

Αξίζει να αναφερθεί ότι στη συσκευασία που έχει το μέλι της FoodsCross αναγράφεται το ποσοστό του γυρεόκοκκου που περιέχει. Ο κώδικας τροφίμων και ποτών, στο άρθρο 11 αναφέρει ότι θυμαρίσιο μέλι χαρακτηρίζεται το μέλι που έχει ποσοστό γυρεόκοκκου κατά ελάχιστο 18%. Αυτό σημαίνει ότι στο όνομα του εύκολου κέρδους και του μεγαλύτερου και σταθερού όγκου παραγωγής μπορεί κάλλιστα να γίνει πρόσμιξη ενός μελιού υψηλής ποιότητας σε μικρή ποσότητα με ένα μέλι χαμηλότερης θρεπτικής αξίας σε μεγαλύτερη ποσότητα και το αποτέλεσμα να βαφτιστεί θυμαρίσιο μέλι, χωρίς να έχει σημασία αν με αυτή τη διαδικασία της θερμικής επεξεργασίας, το προιόν υποβαθμίζεται ως προς τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του.

Το μέλι της FoodsCross απέχει κατά πολύ από τέτοιου είδους λογικές, γι’ αυτό και η τιμή του είναι απαγορευτική για μαζική κατανάλωση. Όμως όποιος αποφασίσει να το αγοράσει θα πρέπει να το θεωρήσει ένα διατροφικό διαμάντι, αφού μία κουταλιά από το συγκεκριμένο μέλι περιέχει όλα τα θρεπτικά συστατικά αυτού του φυσικού προίόντος στο μέγιστο βαθμό.

Η μέλισσα κυριαρχεί και ως σχέδιο στη συσκευασία, ενώ η συλλεκτική αρίθμηση είναι αποτυπωμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι εμφανής ακόμη και όταν ανοίξεις το καπάκι. Ο ιδιαίτερος αυτός σχεδιασμός, που είναι πολυβραβευμένος σε διαγωνισμούς design σε Ελλάδα και εξωτερικό, αποτελεί δημιουργία της διεθνώς αναγνωρισμένης ελληνικής Mousegraphics.

Το μέλι έχει ήδη ταξιδέψει εκτός συνόρων και κατακτά τις ξένες αγορές (Γερμανία, Γαλλία, Αμερική, Λουξεμβούργο, Ρουμανία, Κίνα), ενώ προσπαθεί να κερδίσει την προτίμηση και των Ελλήνων καταναλωτών που λόγω οικονομικής κρίσης εμφανίζονται φειδωλοί απέναντι στα νέα – καινοτόμα προϊόντα.

Εκτός από το μέλι η Foodscross παράγει και προϊόντα λευκής και μαύρης ελληνικής τρούφας. Μέχρι στιγμής έχουν κυκλοφορήσει ένα εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο αρωματισμένο με λευκή ή μαύρη τρούφα, ένα αγελαδινό βούτυρο με κομμάτια λευκής ή μαύρης τρούφας, ένα εκλεκτό πατέ που συνδυάζει πορτσίνι και μαύρη τρούφα και τέλος αλάτι με καλοκαιρινή μαύρη τρούφα.

Στην Ελλάδα τα προϊόντα βρίσκονται σε 20 σημεία πώλησης, σε Αττική, Σύρο, Βόλο, Καλαμάτα, Πάτρα και σε 3 boutique hotel στο Ιόνιο.

Για το τέλος να αναφέρουμε μία ιδιαίτερη διάκριση της εταιρείας για την οποία αξίζει να περηφανεύεται και είναι το 4σέλιδο αφιέρωμα που τους έκανε η Rolls Royce Bentley, όπου στο πλαίσιο του εορτασμού των 60 χρόνων του club της Rolls Royce δημιούργησε μία συλλεκτική έκδοση με τα κορυφαία brands του κόσμου ως προτάσεις για τα μέλη της. Ανάμεσα στις επιλογές της παρέλαυναν ιδιωτικά νησιά, διαμάντια και πανάκριβες σαμπάνιες. Μεταξύ αυτών και η μικρή – για την ώρα – ελληνική FoodsCross.

Ακολουθεί η συνέντευξη που μας παραχώρησε η Αλίκη Βασιλοπούλου.

Νάντια Σκεπετάρη

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *