Search

Νaido: Οργανώστε το γάμο των ονείρων σας με λίγα μόνο κλικς!

272

Naido ή αλλιώς… «Ναι, I do» είναι η πλατφόρμα που φροντίζει να οργανώσει και να σας προσφέρει το γάμο των ονείρων σας, προσαρμοσμένο ακριβώς στα δικά σας γούστα και τις δικές σας απαιτήσεις. Δημιουργήθηκε το 2016 από τον Κωνσταντίνο Τσουκαλά, Founder & CEO της NAIDO και την σύζυγό του Άννα Σπυροπούλου, Co-Founder & COO, όταν διαπίστωσαν ότι υπάρχουν πολλά ζευγάρια που αναζητούν ξεχωριστούς προορισμούς για τον γάμο τους, πολλές φορές διαφορετικούς από τον τόπο διαμονής τους κι όμως ο κλάδος του destination wedding δεν είχε να τους προσφέρει πολλές επιλογές ως προς την διαχείριση και την οργάνωση γάμων στο εξωτερικό.

Τότε αποφάσισαν να ξεκινήσουν το δικό τους εγχείρημα εστιάζοντας στα σημεία που άλλες πλατφόρμες αντίστοιχου περιεχομένου είχαν ελλείψεις, όπως περισσότερες επιλογές για τη διαδικασία εύρεσης, λήψης προσφορών και οργάνωσης του γάμου των ζευγαριών, αυτοματοποίηση αυτών των διαδικασιών, e-commerce και άλλα.

Οι δυσκολίες που συνάντησαν στην διαδρομή τους και ακόμη συναντούν είναι πολλές, όμως αφουγκραζόμενοι τις προκλήσεις των καιρών αποφάσισαν να δημιουργήσουν την Naido ως συμπληρωματική και ενισχυτική ενασχόληση στην ήδη υπάρχουσα εταιρεία που διαχειρίζονται, το γραφείο συμβούλων εκπαίδευσης Admitted.

Μεγάλη Βρετανία, ΗΠΑ, Αυστραλία, Ντουμπάι και Καναδάς είναι οι χώρες από τις οποίες προέρχονται τα περισσότερα ζευγάρια που επιλέγουν την Ελλάδα και τα ελληνικά νησιά για την πραγματοποίηση του γάμου τους, ενώ πολλά από αυτά είναι ανήκουν στην ελληνική ομογένεια.

Ο Κωνσταντίνος Τσουκαλάς μίλησε στην εκπομπή «Αθήνα Σήμερα» με τη Νόνη Καραγιάννη και το ένθετο «Η Ώρα της Καινοτομίας» για την ιδέα της δημιουργίας της Naido, τη διαδρομή της έως σήμερα, τις υπηρεσίες που προσφέρει για ονειρικούς γάμους, αλλά και για τα επερχόμενα σχέδια.

Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη…

Νάντια Σκεπετάρη: Πότε και πως δημιουργείται η Naido; Σε ποια ιδέα στηρίζεται;

Κωνσταντίνος Τσουκαλάς: Η όλη ιδέα σε οργανωτικό επίπεδο ξεκινά την ανοιξη του 2016 και βγαίνει στον αερα για τα πρωτα ζευγαρια τον Ιούλιο του 2016. Από τότε έχουμε περάσει σε ένα BETA vesion προσθέτοντας συνέχεια καινούρια φίλτρα, καινούρια στοιχεία λειτουργικότητας, καινούριους προορισμούς και επαγγελματίες. Η ιδέα γεννήθηκε αρκετά χρόνια πιο πριν σε πρωτόλειο επίπεδο όταν είδαμε ότι υπήρχε πολύ μεγάλη κινητικότητα ζευγαριών που παντρεύονταν σε άλλες χώρες. Από τον προσωπικό κύκλο τον δικό μου και της Co -Founder, της κ. Άννας Σπυροπούλου είδαμε ότι υπήρχε μία αυξανομενη τάση ζευγάρια να παντρεύονται σε τόπους διαφορετικούς από τον τόπο διαμονής τους. Εξετάσαμε λίγο περισσότερο την εγχώρια αγορά του τουρισμού και του συγκεκριμένου κλάδου του τουρισμού, του destination wedding και είδαμε ότι σε παγκόσμιο επίπεδο υπάρχει πάρα πολύ μεγάλη ζητήση.

Η βιομηχανία του γάμου παγκοσμίως έχει μία αξία γύρω στα 300 δις δολ και το destination wedding μέσα σε αυτή είναι το ¼ περίπου, δηλαδή γύρω στα 75 δις και έχουμε αγορές όπως η Μεγάλη Βρετανία που ετησίως ξοδεύει πάνω από 3,5-4 δις λίρες σε γάμους εκτός Μ. Βρετανίας.

Είδαμε λοιπόν, ότι υπήρχε η δυναμική, είδαμε ότι στην εγχώρια αγορά τα ζευγάρια είχαν λίγο πολύ περιορισμένες επιλογές για να διαχειριστούν την όλη οργάνωση μίας μεγάλης εκδήλωσης και ειδικά στο εξωτερικό που έχει επιπλέον δυσκολίες και αποφασίσαμε να καλύψουμε αυτό το κενό. Η ιδέα μας ήταν να το αυτοματοποιήσουμε και να του προσδώσουμε περισσότερα τεχνολογικά στοιχεία χωρίς να χάνουμε βέβαια την προσωπική επαφή και επικοινωνία με τα ζευγάρια. Κι έτσι ξεκίνησαν όλα.

Ν.Σ.: Πείτε μας τι ακριβώς προσφέρετε και πως ακριβώς λειτουργεί το Naido;

Κ.Τ.: Αυτό που προσφέρουμε εμείς είναι ένα one stop shop, δηλαδή ένα σημείο οπου τα ζευγάρια από το εξωτερικό θα μπορούν να βρουν τις υπηρεσίες, τους χώρους, όλα όσα χρειάζονται για τον γάμο τους σε οποιαδήποτε περιοχή της Ελλάδας. Αυτό σημαίνει ότι τους δίνουμε 3 διαφορετικούς τρόπους να προχωρήσουν μέσα στην πλατφόρμα. Ο ένας είναι αυτό που λέμε “Do it yourself” και απευθύνεται στο ζευγάρι που του αρέσει να ψάχνει μόνο του, να βλέπει προφίλ, να κάνει την έρευνά του, να επικοινωνεί με τους επαγγελματίες και τους χώρους και μπορεί πολύ άνετα να βρει αυτές τις επιλογές, να επικοινωνήσει και να λάβει εξατομικευμένα και απευθείας τις προσφορές του.

Ο 2ος τρόπος είναι μέσω πακέτων, τα οποία περιλαμβάνουν όλα όσα χρειάζεται ένα ζευγάρι από υπηρεσίες planner μέχρι το χώρο, τα πακέτα ποτών, μέχρι και τη διαμονή του ζευγαριού, οπότε φιλτράρει ανάλογα με τον προορισμό, το budget, το στυλ του χώρου που θέλει, τον αριθμό των καλeσμένων και άλλους τέτοιoυς παράγοντες και βρίσκει συγκεκριμένα πακέτα στα οποία μπορεί να κάνει τα λεγόμενα upgrade, τις αναβαθμίσεις δηλαδή των υπηρεσιών ηλεκτρονικά. Tελικά μπορεί να καταλήξει σε ένα συγκεκριμένο ποσό, να το προσαρμόσει αυτόματα ανάλογα με τον αριθμό των καλεσμένων του και να στείλει την αίτηση κράτησης για το συγκεκριμένο πακέτο.

Ο 3ος τρόπος είναι λίγο πιο παραδοσιακός. Είναι σαν υπηρεσία συμβουλευτικής για το ζευγάρι το οποίο μπορεί αναλογα με τα δικά του κριτήρια και τις προτιμήσεις να το αναλάβει ένας απο τους σύμβουλούς μας και να φτιάξει βήμα βήμα αυτό ακριβώς το οποίο ζητάει είτε αφορά στον χώρο, είτε σε άλλες υπηρεσίες επαγγελματιών από φωτογράφο και βιντεογράφο μέχρι διοργανωτή και μουσική – εξοπλισμό για εκδηλώσεις.

Ν.Σ.: Ο ανταγωνισμός από που προέρχεται; Υπάρχουν αντίστοιχες πλατφόρμες με το δικό σας περιεχόμενο στην Ελλάδα;

Κ.Τ.: Υπάρχουν αλλά είναι προσανατολισμένες ως directories, δηλαδή ελάτε όλοι οι επαγγλματίες, πληρώστε μία συνδομή και μπείτε μέσα στη λίστα με κάποια στοιχεία επικοινωνίας και κάποιο κείμενο περιγραφής. Δεν υπάρχει αυτό το διαδραστικό και το curration δηλαδή να εχουν έρθει σε επαφή με τον κάθε επαγγελματία και το χωρο. Εμείς έχουμε δει ιδίοις όμμασι πως λειτουργούν, έχουμε συνεργαστεί και έχουμε φιλτάρει αυτά τα οποία συμπεριλαμβάνουμε τελικά στις προτάσεις μας, στα πακέτα μας. Η πλατφόρμα μας, δεν είναι ανοιχτή σε όλους. Οπότε ο ανταγωνισμός είναι είτε οι κατάλογοι όπου θα πρέπει να αφαιρέσουμε αυτούς που είναι αποκλειστικά στα ελληνικά, είτε είναι τα ίδια τα ξενοδοχεία και οι διοργανωτές, που στην ουσία εμείς τους μετατρέπουμε σε συνεργάτες μας και φέρνουμε εμείς την ζήτηση οπότε εκεί προσπαθούμε να αμβλύνουμε τον ανταγωνισμό βρίσκοντας φόρμουλες συνεργασίας, αλλά και προσφέροντας πολύ μεγαλύτερο εύρος επιλογής όσων αφορά προορισμούς, συνδυασμούς, τιμές, διαθεσιμότητα, τα πάντα.

Αναφορικά με τον ανταγωνισμό του εξωτερικού, υπάρχει μεν, αλλά είτε στερείται της εξειδίκευσης στην ελληνική αγορά, είτε έχει μόνο πολύ συγκεκριμένους προορισμούς, ας πούμε Κρήτη, Σαντορίνη, Ρόδο, ή μπορεί να επικεντρώνεται αποκλειστικά σε ένα μόνο κομμάτι των ζευγαριών, αυτά που είναι ας πούμε πολύ χαμηλού budget και πάνε με charter ή αυτους που είναι εντελως σε επίπεδο Luxury οπότε βρίσκουν μόνο ένα συγκεκριμένο χώρο και τους στέλνουν εκεί. Κατά καποιο τρόπο εμείς καλύπτουμε ότι έλειπε από τον καθένα, τα συγκεντρώνουμε σε ένα σημείο καλύπτοντας τα όποια κενά μπορεί να είχε η κάθε υπάρχουσα επιλογή για τα ζευγάρια.

Ν.Σ.: Άρα τα ανταγωνιστικά σας πλεονεκτήματα ποια είναι;

Κ.Τ.: Προσφέρουμε περισσότερες επιλογές στο ζευγάρι ως προς το πως θέλει να αντιμετωπίσει και να διαχεισιστεί τη διαδικασία εύρεσης, λήψης προσφορών και οργάνωσης του γάμου του, εντάσσουμε ολοένα και περισσότερα τεχνολογικά στοιχεία μέσα στην πλατφόρμα, χωρις βεβαια να μπορούμε να χαρακτηριστούμε ως κάποιο startup high-tech, και βάζουμε ολοένα και περισσότερα στοιχεία και στην επικοινωνία και την αναζήτηση. Εντός ολίγου θα υπάρχει και η δυνατότητα για online πληρωμές από το ζευγάρι με πάρα πολλούς τρόπους απευθείας προς τους επαγγλματίες και σταδιακά θέλουμε να εντάξουμε και το κομμάτι της επικοινωνίας με τους χώρους και τους επαγγελματίες εντος της πλατφόρμας, να φτιάξουμε δηλαδη κάτι το οποίο θα ονομάζεται «software as a service» για τους επαγγλεματίες και να γίνεται η όλη επικοινωνία και οι κρατήσεις μέσα στην πλατφόρμα.

Ν.Σ.: Το κοινό το οποίο ανταποκρίνεται στη δική σας πλατφόρμα προέρχεται κυρίως από το εξωτερικό, είναι ξένα ζευγάρια. Αυτό γιατί συμβαίνει;

Κ.Τ.: Στην συντριπτική πλειοψηφία, για να μην πω στην ολότητά τους, ναι, το κοινό προέρχεται από το εξωτερικο. Αυτό συμβαίνει επειδή αρχικά η προώθηση και η διαφημιση που κανουμε είναι προς το εξωτερικο, δεν κάνουμε κάποια στοχευμένη διαφήμιση στην ελληνική αγορά κι αφετέρου επειδή στα πρώτα μας βήματα, όπου τσεκάραμε και την ελληνική αγορά, δεν είδαμε ανταπόκριση. Είδαμε περισσότερο μία αντιμετώπιση από τις νύφες ότι είναι κάτι το οποίο δεν είναι και τόσο αναγκαίο γιατί με τον α ή τον β τρόπο θα μπορέσουν να το διαχειριστούν μόνες τους, το οποίο σαφώς είναι θεμιτό. Ούτως ή άλλως αυτό που προτείνουμε εμείς έχει πλεονεκτήματα κυρίως για τα ζευγάρια τα οποία δεν βρίσκονται στην χώρα, δεν γνωρίζουν τον προορισμό και δεν μπορούν εύκολα να κάνουν τις διαπραγματεύσεις και να αναλύσουν την αγορά για να φτιάξουν το ιδανικό πακέτο.

Ν.Σ.: Από ποιες χώρες προέρχονται τα ζευγάρια που προτιμούν να παντρευτούν στην Ελλάδα και ανταποκρίνονται και στις δικές σας υπηρεσίες;

Κ.Τ.: Η μεγάλη ζήτηση προέρχεται από τη Μεγάλη Βρετανία και σε πολύ μεγάλους αριθμούς. Φυσικά υπάρχει πολύ μεγάλη απήχηση και στις ΗΠΑ και την Αυστραλία και αρκετά συχνά από ζευγάρια που αν όχι και οι δύο, ένας από τους δύο ανήκει στην ομογένεια εκεί και επίσης υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση από χώρες της Μέσης Αντολής, Ντουμπάι και γενικά Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, αλλά και ο Λίβανος τώρα τελευταία αρχίζει να ανεβαίνει αρκετά και ο Καναδάς. Βέβαια, έχουμε εξυπηρετήσει ζευγάρια από τις Βρετανικές Παρθένες Νήσους, από την Λιθουανία, από παντού σχεδόν. Αυτες είναι οι χώρες που βλέπουμε εμείς ότι έχουμε ζήτηση. Από εκεί και πέρα ζητήση γενικότερα γνωρίζουμε ότι υπάρχει και από Κίνα για παράδειγμα, αλλά είναι εντελώς διαφορετικό το μοντέλο εξυπηρέτησης όπως και το μοντέλο της Ρωσίας που εμείς δεν το έχουμε ακόμα ακουμπήσει.

Ν.Σ.: Ποιοι είναι οι δημοφηλέστεροι προορισμοί για να κάνουν τον γάμο τους;

Κ.Τ.: Σίγουρα το δίπολο Μύκονος – Σαντορίνι είναι στην κορυφή και δικαίως. Ωστόσο, βλέπουμε με μεγάλη μας ευχαρίστηση, και γι’ αυτό και προωθούμε εμείς και άλλους προορισμούς, να αυξάνεται η ζήτηση σε νησιά όπως η Μήλος, η Σίφνος, η Πάρος, οι Σπέτσες και από εκεί και πέρα υπάρχει πάντα μία σταθερή ζήτηση και ροή και προς άλλα νησιά όπως είναι η Κρήτη και η Ρόδος.

Ν.Σ.: Εσείς γενικά και ποιους άλλους προορισμούς καλύπτεται εκτός αυτών που μας αναφέρατε ήδη;

Κ.Τ.: Χαλκιδική, εννοείται Αθήνα και μάλιστα η Αθηναϊκή ριβιέρα όπως τη λένε στο εξωτερικό, όλη η παραλία του νότιου μέρους της Αττικής έχει πάρα πολύ ωραία σημεία και επιλογές να προσφέρει και πολλοί την προτιμούν επειδή τους διευκολύνει και στα logistics του ταξιδιού, δηλαδή οι καλεσμένοι μπορούν πολύ εύκολα να έρθουν και μετά ο καθένας να αποφασίσει προς τα που θέλει να συνεχίσει, ενώ αν πάνε σε ένα νησί έχουν και μία επιπλέον πτήση ή το πλοίο, οπότε κάποιοι προτιμούν και την Αθήνα. Από εκεί και πέρα και η Πελοπόννησος ανεβάινει αρκετά. Γενικά εμείς καλύπτουμε όλους τους προορισμούς γιατί έχουμε συνεργασίες με χώρους και με διοργανωτές παντού. Αν ένα ζευγάρι έρθει και μας ζητήσει έναν προορισμό που γενικότερα δεν τον προβάλλουμε ανοιχτά υπάρχουν επαγγελματίες που θα αναλάβουν να τους αναθέσουμε το project και να υλοποιήσουν αυτό ακριβώς που έχει το ζευγάρι κατά νου.

Ν.Σ.: Αν κάναμε έναν πρόχειρο απολογισμό από την στιγμή που ξεκινήσατε μέχρι σήμερα πόσους γάμους έχετε καλύψει;

Κ.Τ.: Η πρώτη χρονιά ήταν καθαρά δοκιμαστική, οπότε δεν είχε εντυπωσιακά νούμερα, ωστόσο πιάσαμε διψήφια νούμερα ακόμα και από τους πρώτους μήνες και ήδη είμαστε σε τριπλάσιους αριθμούς για το 2018 και θεωρώ ότι αν συνεχιστεί έτσι καλά η σεζόν το 2019 ίσως καταφέρουμε να πιάσουμε και τριψήφιο αριθμό. Ο στόχος είναι στην πενταετία να έχουμε πολύ μεγαλύτερα νούμερα και σταδιακά με την αυτοματοποίηση των διαδικασιών να ανέβουν πολύ περισσότερο και οι κρατήσεις.

Ν.Σ.: Πείτε μας λίγα λόγια και για τον διαγωνισμό How to Web στην Ρουμανία στον οποίο συμμετείχατε, πως βρεθήκατε εκεί και τι αποκομίσατε;

Κ.Τ.: Ο διαγωνισμός διοργανώνεται κάθε χρόνο από πολλούς φορείς και της χώρας αλλά και του ευρωπαϊκού οικοσυστήματος και διαλέγουν συνήθως 10 startups ανά κατηγορία (fintech, insurance, med-tech, γενική κατηγορία κλπ). Εκεί υπάρχει μία διαδικασία αξιολόγησης, στέλνεις κάτι σαν mini business plan και αν τα πας καλά περνάς μία – δύο συνεντεύξεις. Έπειτα υπάρχει μία παρουσίαση όπου φιλτράρονται αυτοί που θα περάσουν στην τελική φάση όπου παρουσιάζεις πια μπροστά σε μεγάλο κύκλο επενδυτών και λοιπών φορέων του οικοσυστήματος από Γερμανία, Αγγλία, Αμερική και άλλες χώρες.

Πέρυσι λοιπόν στα πρώτα μας βήματα δοκιμάσαμε και παρουσιάσαμε, δεν φεράμε κάποιο βραβείο πίσω στην Ελλάδα, αλλά ήταν παρα πολύ σημαντικό το να είμαστε εκεί και να βλέπουμε γενικότερα τις τάσεις και να μιλάμε με ανθρώπους που έχουν πολύ μεγαλύτερη εμπειρία στο χώρο. Μας συμβούλευσαν προς τα που μπορούμε να κατευθυνθούμε, πως να διαχειρστούμε μία νεοφυή επιχείρηση η οποία προσπαθεί να σταθεί στα πόδια της και να αναπτυχθεί στην Ελλάδα της κρίσης, είδαμε την αντιμετώπιση σε θέματα χρηματοδότησης πόσο διαφορετική είναι από αυτή που είχαμε δει εδώ στην Ελλάδα και γενικότερα μετά απο αυτή την εμπειρία πάρθηκαν αποφάσεις οι οποίες τελικά έφερνα θετικά αποτελέσματα και απεδείχθησαν σωστές. Οπότε ήταν μία πολύ καλή εμπειρία την οποία την συνιστώ σε πάρα πολλά παιδιά που θέλουν να ασχοληθούν με τον χώρο των startups. Μην πάνε εκεί για τα χρήματα και την διάκριση, να πάνε εκεί για τις επαφές και για την εμπειρία. Εμάς μας το πρότεινε άλλο startup που είχε καταλάβει μάλιστα την τρίτη θέση πριν από κάποια χρόνια και έτσι βρεθήκαμε εκεί.

Ν.Σ.: Τι άλλο θα συνιστούσατε σε νέους startuppers, τι συμβουλές θα δίνατε με βάσει τα δικά σας βήματα και τις δικές σας δυσκολίες που έχετε συναντήσει έως τώρα;

Κ.Τ.: Το πρώτο που θα συμβούλευα είναι να είναι απόλυτα ειλικρινείς προς τον εαυτό τους, κατα πόσο είναι διατεθειμένοι να μπουν σε αυτη τη προσπάθεια καθώς απαιτεί πάρα πολύ υπομονή, ανεκτικότητα στην αποτυχία, γιατί οι πιθανότητες είναι να μην πετύχει κανείς. Είναι πολύ δύσκολα τα πράγματα, οπότε θα πρέπει να μπορούν να σηκώνονται και πάλι στα πόδια τους και να προσπαθούν, να βελτιώνονται και να μαθαίνουν. Επίσης, αυτό που θα έλεγα είναι να μην τους ελκύσει αποκλειστικά η προβολή που μπορεί να έχουν κάποια μεγάλα start ups τα οποία έχουν περάσει σε εντελώς άλλο επίπεδο, έχουν χρηματοδοτήσεις, έχουν κάνει exits και είναι οι crème de la crème ας πούμε τους χώρου. Να κοιτάξουν να στήσουν μία ιδέα και να φτιάξουν ένα προϊόν το οποίο θα λειτουργεί, που θα υπάρχει κόσμος εκεί έξω που θα δώσει τα λεφτά του για να το αγοράσει ή το χρησιμοποιήσει, το οποίο και σε ένα και σε δύο και σε πέντε χρόνια θα υπάρχει ακόμα. Να μην πάνε δηλαδή για την χρηματοδότηση και σε έξι μήνες ή ένα χρόνο να έχουν κλείσει. Αντίθετα να προσπαθήσουν να στήσουν μία καλή εταιρεία και από εκεί και πέρα όλα τα άλλα θα έρθουν.

Ν.Σ.: Επόμενα βήματα;

Κ.Τ.: Εκτός του να προσθέσουμε κι άλλα τεχνολογικά στοιχεία στην πλατφόρμα και να ανοίξουμε περισσότερες αγορές στο εξωτερικό, όσον αφορά την προβολή μας σε ένα πολύ μακροπρόθεσμο ενδεχομένως επίπεδο να δούμε και το κομμάτι της υλοποίησης εφαρμογών, δηλαδή applications για την οργάνωση του γάμου για τα ζευγάρια και τους επαγγελματίες. Για την ώρα μήνα με το μήνα, σεζόν με τη σεζόν να βελτιωνόμαστε, να αυξάνουμε τα νούμερά μας και γιατί όχι μελλοντικά να δούμε την επέκτασή μας και σε άλλες αγορές όπως της Ιταλίας, της Κύπρου, της Γαλλίας κ.α.

Νάντια Σκεπετάρη

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *