Search

Stella Mare: Πώς ο «ταπεινός» ελληνικός γαύρος και η σαρδέλα γίνονται το… σούσι που κάνει το γύρο του κόσμου

932

Πάθος για την αλιεία, αγάπη για τη θάλασσα, μεράκι για το καλό φαγητό και ένα ανήσυχο πνεύμα για διαρκή εξέλιξη ήταν τα στοιχεία που στάθηκαν η αφορμή, ώστε ο κ. Γιώργος Τεριζάκης και η σύζυγός του κ. Αγγελική Τσιμπλή, να τολμήσουν στις αρχές του 2014, μεσούσης της οικονομικής κρίσης μία μεγάλη επένδυση ύψους 3 εκατομμυρίων ευρώ για να χτίσουν την Stella Mare, μία μοναδική για τα ελληνικά δεδομένα, υπερσύγχρονη μονάδα επεξεργασίας, συσκευασίας, τυποποίησης και εμπορίας νωπών αλιευμάτων.

Ο γαύρος και η σαρδέλα της Stella Mare Fisheries, από τη Μαραθόπολη της Μεσσηνίας, φιλετάρονται με την πιο εξελιγμένη μέθοδο προκειμένου να διατηρήσουν στο καλύτερο δυνατό τη φρεσκάδα και τη μοναδική τους γεύση. Οι αλιεύσεις γίνονται απευθείας από τις ελληνικές θάλασσες και τα ψάρια υποβάλλονται σε επεξεργασία μέσα στο πρώτο 24ωρο από την αλίευσή τους. Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται και κατά τη διαδικασία της κοπής που εκτελείται υπό ψεκασμό με παγωμένο νερό (0-4 βαθμούς Κελσίου), φιλτραρισμένο και αποστειρωμένο. Αυτές οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν την διαφορά και αποτελούν το ισχυρό χαρτί στο μανίκι της Stella Mare για την αντιμετώπιση του ισχυρού ανταγωνισμού στον κλάδο.

Η οικογένεια Τεριζάκη δραστηριοποιείται για περισσότερες από τρεις γενιές στον κλάδο των αλιευμάτων. Ο ίδιος ο κ.Τεριζάκης μεγάλωσε μέσα στα καΐκια και μετέδωσε την αγάπη του για τη θάλασσα και στα τρία του παιδιά, την Στέλλα, τον Θεοδόση και τον Χαράλαμπο. Ο τελευταίος, που λατρεύει την μαγειρική, αντιδρούσε στα κόκκαλα των ψαριών, για τα οποία ξόδευε αρκετό χρόνο για τον καθαρισμό τους και κάπως έτσι γεννήθηκε η ιδέα για τα καθαρά φιλέτα γαύρου και σαρδέλας χωρίς κόκκαλα, χωρίς συντηρητικά και με πλούσιες θρεπτικές ιδιότητες. Έπειτα ήρθε η επωνυμία «Stella Mare», που στα λατινικά σημαίνει «Το αστέρι των θαλασσών». Στέλλα όμως, είναι και το όνομα της μητέρας, όπως και της κόρης του κ. Τεριζάκη.

Σιγά σιγά και σταθερά λοιπόν, χτίστηκε το όραμα για την εταιρεία κι έπειτα, αψηφώντας κάθε οικονομική δυσκολία που περνούσε η χώρα μας το 2013, ήρθε το επόμενο βήμα, το οποίο ήταν καθοριστικό για την εξέλιξη της Stella Mare. Η χρηματοδότηση του Ελληνικού Βραβείου Επιχειρηματικότητας ήταν το φιλί της ζωής για την αποπληρωμή σημαντικών εξόδων και την επένδυση σε τελευταίας τεχνολογίας εξοπλισμό. Για τη Stella Μare κατασκευάστηκαν στην Αμερική ειδικές μηχανές, που όμοιές τους υπάρχουν μόνο άλλες 5 στον κόσμο και επιτυγχάνουν το πλήρες και ασφαλές φιλετάρισμα ψαριών προερχόμενα από μικρές πελαγικές αλιεύσεις που γίνονται αποκλειστικά σε ελληνικές θάλασσες από πρωϊνές καλάδες.

Στις εγκαταστάσεις έκτασης περίπου 2000 τ.μ., εφαρμόζονται οι πιο αυστηροί κανόνες υγιεινής και πρωτοποριακής τεχνολογίας. Η παραγωγική δυνατότητα της μονάδας ανέρχεται στους 5 τόνους ημερησίως και το τελικό προϊόν φτάνει στα χέρια του καταναλωτή έτοιμο να σερβιριστεί στο πιάτο. Είτε ως πλήρες γεύμα, είτε ως συνοδευτικός μεζές για τσίπουρο ή ούζο στις συναντήσεις της παρέας, η Stella Mare θέλησε να προσφέρει ένα γρήγορο και εύκολο τρόπο να γεύονται όλοι, ακόμη και όσοι δεν τα προτιμούν, ποιοτικά και γευστικά θαλασσινά, χωρίς να χρειάζεται να ξοδέψουν ώρες στην κουζίνα για να τα μαγειρέψουν.

Σήμερα η Stella Mare μας παρουσιάζει 14 κωδικούς προϊόντων που περιέχουν μοναδικά μείγματα από εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο, φρέσκα μυρωδικά και λαχανικά, βιολογικό ξύδι, μπαχαρικά, όλα προερχόμενα από ντόπιους παραγωγούς που αξιοποιούν τους θησαυρούς της Μεσσηνιακής γης. Ανάμεσα στα ιδιαίτερα προϊόντα της ξεχωρίζουν η πολυβραβευμένη σε γευστικούς διαγωνισμούς μαρινάτη σαρδέλα και γαύρος με σκόρδο ή χωρίς, τα καπνιστά φιλέτα σαρδέλας, η αλατισμένη αντζούγια, η φρέσκια σαρδέλα και ο γαύρος σε φιλέτο που αποτελούν παραλλαγή στο σούσι, αλλά και το καινοτόμο πανευρωπαϊκά φιλέτο σαρδέλας πανέ με δημητριακά ή με πάνκο. Βέβαια, η Stella Mare έχει να μας επιδείξει πολλές ακόμη σημαντικές διακρίσεις καινοτόμου προϊόντος και πρωτοποριακής μονάδας σε διεθνείς διαγωνισμούς.

H μεγαλύτερη φιλοδοξία και συνάμα δέσμευση του κ. Τεριζάκη είναι να γίνει ο γαύρος και η σαρδέλα σήμα κατατεθέν στην ελληνική και μεσογειακή κουζίνα, ακριβώς όπως είναι το σούσι στην Ιαπωνία και ο σολομός στις Σκανδιναβικές χώρες. Ο δρόμος έχει στρωθεί ευνοϊκός έως τώρα, αφού από το 2015, πρώτο έτος λειτουργίας του εργοστασίου, η εταιρεία έχει καταγράψει 30% ανοδικό τζίρο. Μάλιστα, έχει ανοίξει τα φτερά της σε αγορές του εξωτερικού, κατακτώντας ήδη τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Αυστρία, την Ιταλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Αμερική και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ στα άμεσα σχέδιά της, εκτός από την επέκταση σε ακόμη περισσότερες χώρες, καθιστώντας τη Stella Mare ένα ισχυρό brand στις διεθνείς αγορές, είναι και η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος που θα ενισχύσει πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά την προσπάθεια της εξωστρέφειας.

Κύριος στόχος της αναπτυξιακής στρατηγικής της Stella Mare είναι να ακολουθεί τις τάσεις της αγοράς και τις ανάγκες των καταναλωτών, γι’ αυτό και έχει εντάξει στο πλάνο της σημαντικές συνεργασίες με επιστήμονες από τους χώρους της ιατρικής, της φαρμακευτικής και της διατροφής. Η διαρκής ενημέρωση γύρω από τις νέες τάσεις, τις ανάγκες του οργανισμού, τα οφέλη των ψαριών της δίνουν όλα τα δεδομένα που χρειάζεται για τη βελτίωση των προϊόντων της. Τα αποτελέσματα των σχετικών ερευνών, που βρίσκονται σε εξέλιξη σε πανεπιστήμια της Ελλάδας και της Αμερικής, πρόκειται να ανακοινωθούν σύντομα.

Όσοι θέλουν να γευτούν τα προϊόντα της Stella Mare θα τα βρουν στα ράφια μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ (ΑΒ Βασιλόπουλος, Σκλαβενίτης, My Market), σε μεγάλα ξενοδοχεία και εστιατόρια, σε μεζεδοπωλεία και delicatessen, καθώς και σε επιλεγμένα καταστήματα λιανικής. Αν πάλι θέλουμε να γνωρίσουμε από κοντά τους δημιουργούς θα τους συναντήσουμε στη «Food Expo Greece», τη μεγαλύτερη διεθνή έκθεση Τροφίμων και Ποτών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, που θα διεξαχθεί για 5η χρονιά, στις 10-11 & 12 Μαρτίου 2018, στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo, στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.

Ακούστε την συνέντευξη που έδωσε ο Γιώργος Τεριζάκης στην εκπομπή «Αθήνα Σήμερα» με τη Νόνη Καραγιάννη για το ένθετο «Η Ώρα της Καινοτομίας».

Νάντια Σκεπετάρη

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *