Search

Fresh Strips: Τα «έξυπνα» αυτοκόλλητα που αποκαλύπτουν τη φρεσκάδα των τροφίμων

1665

Με μία πρωτοποριακή ιδέα η Fresh Strips διεκδικεί το δικό της χώρο στον τομέα της έξυπνης συσκευασίας και επιδιώκει να γίνει μία εταιρεία με διεθνή παρουσία που θα παρέχει λύσεις στους καταναλωτές για την ασφάλεια και την ποιότητα των τροφίμων που αγοράζουν.

Η όλη ιδέα στηρίζεται στη δημιουργία πλαστικών αυτοκόλλητων που θα τοποθετούνται πάνω στις συσκευασίες των τροφίμων και θα εμφανίζουν το βαθμό έκθεσης ή μη των προϊόντων σε ακατάλληλη θερμοκρασία. Στην περίπτωση που εκτεθεί ένα προϊόν σε ακατάλληλη θερμοκρασία, το Fresh Strips αλλάζει χρώμα δείχνοντας πως το τρόφιμο δεν είναι πλέον ασφαλές για κατανάλωση. Η καινοτομία της προσπάθειας έγκειται στο γεγονός ότι τα αυτοκόλλητα αυτά είναι τα πρώτα στο είδος τους που βασίζονται για τη δημιουργία τους στην τεχνολογία των υγρών κρυστάλλων.

Ήταν περίπου στο τέλος του 2016 όταν ο Μάριος Χρυσολούρης, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της Fresh Strips (CEΟ & Co-founder) και ο φίλος του Koen Nickmans συζητούσαν ποιο δρόμο θα ακολουθούσαν μετά τις σπουδές τους. Ο Koen τελειώνοντας το διδακτορικό του ήταν σίγουρος πως δεν ήθελε να εργαστεί σε κάποια μεγάλη εταιρεία ή να εισχωρήσει στον ακαδημαϊκό χώρο. Έτσι μετά από αρκετή σκέψη και με αφορμή την ενασχόληση του Μάριου με τον χώρο των start-ups, κυρίως στην Ολλανδία και το Αϊντχόφεν, αποφάσισαν να στήσουν τη δική τους startup εταιρεία.

Το αντικείμενο αυτής ήταν μία εύκολη επιλογή, καθώς το διδακτορικό του Koen ήταν πάνω στην τεχνολογία των υγρών κρυστάλλων και έπειτα οι σπουδές του Μάριου ως Μηχανολόγος-Μηχανικός στο ΕΜΠ ήταν το εισιτήριο για μία σημαντική συνεργασία με το Εργαστήριο Χημείας και Τεχνολογίας Τροφίμου του πανεπιστημίου από το οποίο έλαβαν το know-how για το πως πρέπει να λειτουργεί η τεχνολογία υγρών κρυστάλλων για να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των τροφίμων.

Πως λειτουργούν τα Fresh Strips;

Πρόκειται για μία “έξυπνη” συσκευασία που δίνει την πληροφορία στους καταναλωτές ή και σε προηγούμενα στάδια στους παραγωγούς, τους εμπόρους και τους διανομείς, για την ποιότητα του προϊόντος και για τις συνθήκες συντήρησής του. Κάθε φορά που το τρόφιμο εκτίθεται σε μια ακραία θερμοκρασία, το πράσινο αυτοκόλλητο μετατρέπεται σε κόκκινο, «ειδοποιώντας» με αυτό τον τρόπο το χρήστη ότι δεν είναι πια κατάλληλο προς κατανάλωση.

Το 10% της σπατάλης τροφίμων εντοπίζεται στην εφοδιαστική αλυσίδα

Όσον αφορά στο στάδιο ανάπτυξης αυτής της ιδέας, ήδη η ομάδα της Fresh Strips έχει δημιουργήσει κάποια πρωτότυπα ετικετών, τα οποία βρίσκονται υπό δοκιμή από υποψήφιους πελάτες. Παράλληλα, ενισχύεται η προσπάθεια εξέλιξης της τεχνολογίας εκτύπωσης της ετικέτας, ώστε να επιτύχουν την μαζική παραγωγή τους για να βγουν δυναμικά στην αγορά.

Στόχος της FreshStrips είναι να μειώσει τα ποσοστά σπατάλης στην εφοδιαστική αλυσίδα, δημιουργώντας έναν καλό μηχανισμό παρακολούθησης της ποιότητας των τροφίμων. Χαρακτηριστικό είναι ότι το κόστος της σπατάλης τροφίμων σε παγκόσμια κλίμακα αγγίζει ετήσιως το ένα τρισεκατομμύριο δολάρια και το 10% αυτής εντοπίζεται εντός της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Η ομάδα της FreshStrips

Φυσικά διαλύμματα για την επεξεργασία ψαρικών από την spin-off “SuSea”

Το επόμενο βήμα της FreshStrips είναι η δημιουργία μίας spin-off εταιρείας που θα αξιοποιεί τις τεχνολογίες που αναπτύσσονται για περισσότερο από μία δεκαετία στο τμήμα Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ και θα δραστηριοποιείται στο χώρο της επεξεργασίας ψαρικών. Η εταιρεία θα φέρει την επωνυμία “SuSea” και θα δημιουργεί διαλύμματα από φυσικά συστατικά που θα αξιοποιούνται για την επεξεργασία του ψαριού, αυξάνοντας τη διάρκεια της ζωής του και διατηρώντας αναλλοίωτα τα θρεπτικά συστατικά του.

Από τα κυριότερα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που έχει η συγκεκριμένη διαδικασία είναι το χαμηλό κόστος και η εξοικονομήση χρόνου, καθώς για την επεξεργασία των ψαριών με τα συγκεκριμένα διαλύμματα δε θα απαιτείται περισσότερο από μία ώρα. Το εγχείρημα της “SuSea” έχει καταθέσει ήδη πατέντα για την κατοχύρωση της ιδέας και της διαδικασίας , ενώ υλοποιείται σε συνεργασία με τη δόκτορα Φανή Τσιρώνη από το Εργαστήριο Χημείας και Τεχνολογίας Τροφίμου του ΕΜΠ.

Το όραμα για το μέλλον

Όραμα της FreshStrips είναι να τοποθετηθούν οι ετικέτες στα ευπαθή προϊόντα των σούπερ μαρκέτ, ακόμα και να καταλήξουν στα χέρια των καταναλωτών, προσφέροντάς τους τη σιγουριά ότι τα τρόφιμά τους είναι ασφαλή. Παράλληλα η “SuSea” να εισχωρήσει με συγκεκριμένες συνεργασίες στο χώρο της ιχθυοκαλλιέργειας στην Ελλάδα.

Ακούστε περισσότερες πληροφορίες στην συνέντευξη που παραχώρησε ο Μάριος Χρυσολούρης στην εκπομπή «Αθήνα Σήμερα» με τη Νόνη Καραγιάννη, για το ένθετο «Η Ώρα της Καινοτομίας» και ακολουθεί.

Νάντια Σκεπετάρη

 

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *