Search

Οι πρωτόγονες φουτουριστικές μορφές του Τζορτζ Κόντο

711

Πεταχτά αυτιά, μάτια γουρλωμένα, σκαμμένα πρόσωπα, πονηρά χαμόγελα, διεσταλμένοι λαιμοί. Οι αλλόκοτες ανθρωπόμορφες φιγούρες του Τζόρτζ Κόντο-που πολύ συχνά μου θυμίζουν ποντίκια- αποτελούν τον πυρήνα της πρώτης μεγάλης ατομικής του έκθεσης στην Ελλάδα με τίτλο George Condo at Cycladic. Οι μορφές του που κουβαλούν το παρελθόν και το μέλλον της ανθρωπότητας. Έχουν κάτι το πρωτόγονο και το φουτουριστικό συγχρόνως.

Πρόκειται για 30 έργα ζωγραφικά και γλυπτά που καλύπτουν τα τελευταία 20 χρόνια πορείας του Αμερικανού καλλιτέχνη. Στην έκθεση παρουσιάζεται για πρώτη φορά μια σειρά σχεδίων και ζωγραφικών έργων με τίτλο «Εγώ, ο εαυτός μου και αυτός» που δημιουργήθηκαν το 2017 στο Παρίσι.

Με χιούμορ και σπαραγμό

Μέσα από απεικονίσεις άλλων προσώπων, που έχουν όμως βαθιά ρίζα στον αντικατροπτισμό του ίδιου του καλλιτέχνη, επαναπροσδιορίζεται η ανθρώπινη ύπαρξη όπως αυτή επηρεάζεται από τον παραλογισμό της σύγχρονης καθημερινής ζωής. Άλλοτε με κομψότητα, άλλοτε με χιούμορ και άλλοτε μέσα από χοντροκομένους συμβολισμούς ο Τζορτζ Κόντο μετατρέπει το τραγικό σε οικείο έτσι ώστε να τονωθεί η ενσυναίσθηση του δέκτη- θεατή «και το έργο να γίνει ο δρόμος για να καταλάβουμε τον άλλον».

«Ο ρόλος του καλλιτέχνη για μένα είναι να πάρει ότι είναι λάθος και να το μετατρέψει σε θετική εικόνα ώστε να εμπνεύσει την ελπίδα» θα τονίσει για τη συνολική καλλιτεχνική του πορεία στη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε την Πέμπτη 7 Ιουνίου στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.

Η επίσκεψη του στην Ελλάδα συνοδεύτηκε από έναν ευχάριστο αιφνιδιασμό σε σχέση με τον πολιτισμό και το …φαΐ. «Αυτό που βρήκα στην Ελλάδα δεν είχε καμία σχέση με όσα διάβαζα στις εφημερίδες. Ναι μπορεί να υπάρχουν τα οικονομικά και πολιτικά προβλήματα αλλά αυτό είναι μόνο επιφανειακό. Υπάρχει τόσος πλούτος πολιτισμού. Στην Αμερική υπάρχει πολύ χρήμα αλλά όλα είναι ρηχά» θα πει χαρακτηριστικά.

Το σπασμένο άγαλμα είναι το άγαλμα

Ενώ το πρώτο πράγμα που θα αναφέρει στη συνέντευξη τύπου είναι «ότι πέρασα υπέροχα στη συνεργασία μου με το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, με προμήθευαν όσο ελληνικό φαΐ ήθελα»

Υπερμεγέθες κεφάλι που βρέθηκε στην Πέργαμο το 1874 για το οποία έχει πει ο Τζορτζ Κόντο ότι «έσπασε με τελειότητα».

τονίζοντας με αυτόν τον αστεϊσμό, και μάλλον ασυναίσθητα, ότι πρώτα από όλα ο άνθρωπος έχει την ανάγκη να ικανοποίησει το σώμα του και μετά το πνεύμα του.

Το σώμα του ανθρώπου που καταλαμβάνει κεντρικό ρόλο στο συνολικό του έργο, πότε αφηρημένα, πότε παραστατικά και πότε και με τους δύο τρόπους συγχρόνως. Έχοντας μελετήσει βαθιά τον αρχαίο ελληνικό Πολιτισμό, ιστορία και λογοτεχνία αποδίδει τη συμμετρία με έναν διαφορετικό, τελειώς δικό του τρόπο, μετατρέποντας την ιδέα του σπασμένου γλυπτού ως το ίδιο το γλυπτό.

Έχοντας ως σημείο εκκίνησης την ανθρωποκεντρική φύση του Κυκλαδικού Πολιτισμού το πρόγραμμα σύγχρονης Τέχνης του Μουσείου έχει ως κεντρικό άξονα την παρουσίαση εκθέσεων που πραγματεύονται την ανθρώπινη μορφή, στην οποία εντάσσεται και η αναδρομική έκθεση του Τζορτζ Κόντο.

Βάσια Μπακετέα

 

 

Πληροφορίες

Ημερομηνίες: 8 Ioυνίου – 14 Οκτωβρίου 2018

Είσοδος: 7€
Μειωμένο εισιτήριο: 5€
Ελεύθερη είσοδος για τους Φίλους του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης

Ξεναγήσεις:
Τετάρτη στις 11.00 (αγγλικά)
Πέμπτη στις 19.00 (ελληνικά)

Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο: 10.00-17.00, Πέμπτη: 10.00-20.00, Κυριακή: 11.00-17.00, Τρίτη: Κλειστό.

Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Νεοφύτου Δούκα 4 και
Βασιλίσσης Σοφίας και Ηροδότου 1
106 74, Αθήνα

T: (+30) 210 7228321-3
W: www.cycladic.gr
Facebook: CycladicArtMuseum | Instagram: @cycladic_museum

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *