Search
εισπρακτικές εταιρίες

Εισπρακτικές εταιρίες – Μέθοδοι και καταγγελίες

1938


Σωρεία καταγγελιών που αφορούν στις εισπρακτικές εταιρίες, συνεχίζουν να καταγράφουν ο Συνήγορος του Καταναλωτή, και η Γ.Γ Καταναλωτή, παρά το γεγονός ότι ο νόμος άλλαξε προστατεύοντας τους δανειολήπτες.

Την έρευνα για τη δράση των εισπρακτικών εταιριών που παρουσιάστηκε στην εκπομπή «Αθήνα σήμερα» επιμελήθηκαν η Δέσποινα Μπαρδάκου, η Καλλιόπη Ασλανίδου και η Χριστιάννα Κούσιου.

Στο Μητρώο της Γενικής Γραμματείας είναι εγγεγραμμένες περίπου 25 εταιρίες, ωστόσο οι καταγγελίες αφορούν πάνω από 40 εταιρίες, οι περισσότερες εξ αυτών λειτουργούν παράνομα.

Ο κ. Θοδωρής, ένας από τους χιλιάδες δανειολήπτες που δέχονται κλήσεις από εισπρακτική εταιρία, μιλώντας στην Καλλιόπη Ασλανίδου ανέφερε πως ο τρόπος έχει αλλάξει-δηλαδή δεν είναι πια απειλητικός-ωστόσο παραμένει πιεστικός.

Σύμφωνα με τον αναπληρωτή Συνήγορο Καταναλωτή Δημήτρη Μάρκου, αριθμητικά οι καταγγελίες που φθάνουν στα γραφεία τους είναι στα ίδια επίπεδα με τα περσινά, ωστόσο άλλαξε το αντικείμενο των καταγγελιών καθώς οι εισπρακτικές εταιρίες χρησιμοποιούν άλλες πρακτικές.

Μία από τις νέες πρακτικές είναι- όπως προκύπτει από τις καταγγελίες- η χρέωση των ίδιων των καταναλωτών για τις κλήσεις που δέχονται από τις εισπρακτικές. Μάλιστα ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Τσουκαλάς, με ερώτηση του προς τον υπουργό Ανάπτυξης έφερε το θέμα στην Βουλή.

Από την πλευρά τους οι εισπρακτικές εταιρίες υποστηρίζουν ότι ακολουθούν πιστά τον νόμο και δεν χρησιμοποιούν πρακτικές που να προσβάλλουν την σφαίρα της προσωπικότητας του δανειολήπτη.
Ο πρόεδρος των Ελληνικών Εταιριών Ενημέρωσης και Διαπραγμάτευσης Απαιτήσεων Δημήτρης Ψαράκης, υποστηρίζει πως αφενός οι καταγγελίες δεν αφορούν τα μέλη της ένωσης, αφετέρου ότι οι καταγγελίες είναι λιγότερες από το 2011.

Στον Αθήνα 984 μίλησε και μία πρώην εργαζόμενη σε εισπρακτική εταιρία, η οποία έκανε λόγο για υπερβολική πίεση προς τους εργαζόμενους προκειμένου να είναι παραγωγικοί και να ανταποκρίνονται στο μηνιαίο στόχο που θέτει η εταιρία προκειμένου να μην διακοπεί η σύμβαση της με την τράπεζα.

Από την πλευρά του υπουργείου τώρα, ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή Γιώργος Στεργίου, μιλώντας στον Αθήνα 984, προανήγγειλε κυρώσεις και πρόστιμα σε εταιρίες που επανειλημμένως παρανομούν, καθώς και σε δικηγορικά γραφεία που παρανόμως χρησιμοποιούν πρακτικές πίεσης για την είσπραξης των χρεών δανειοληπτών.

Πάντως τους τελευταίους μήνες, τα καθυστερούμενα δάνεια αυξάνονται με ρυθμό περίπου 2 δισ. ευρώ το μήνα, εδώ παράλληλα έχουν ρυθμιστεί και διακανονιστεί περί τα 800.000 δάνεια την τελευταία διετία. Οι καταναλωτές πρέπει να έχουν υπόψιν τους πως έως το τέλος του μήνα αναμένεται επικαιροποίηση του νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, και οι ρυθμίσεις γίνονται μόνο με την τράπεζα και όχι με τις εισπρακτικές εταιρίες.

Πρέπει οι καταναλωτές να έχουν υπόψη τους, πως από την στιγμή που αγοράζουν ένα τραπεζικό προϊόν, τα στοιχεία τους είναι στην διάθεση της τράπεζας, καθώς σε διάταξη των συμβολαίων που υπογράφουν υπάρχει η ρήτρα πως τα στοιχεία μπορούν να δοθούν και σε συνεργαζόμενες εταιρίες με την τράπεζα. Τα πιστωτικά ιδρύματα μάλιστα, σε περίπτωση που ο δανειολήπτης ζητήσει να εξαιρεθεί ο συγκεκριμένος όρος, δεν εγκρίνουν το δάνειο.

Σε νέες μεθόδους για την είσπραξη των χρεών και την άσκηση πίεσης προς τους δανειολήπτες επιδίδονται οι εισπρακτικές εταιρείες, φορτικές πάντα για να εισπράττουν τα χρέη προς τις τράπεζες.

Μια από τις νέες πρακτικές είναι- όπως προκύπτει από τις καταγγελίες- είναι η χρέωση των ίδιων των καταναλωτών για τις κλήσεις που δέχονται από τις εισπρακτικές. Μάλιστα ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Τσουκαλάς, με ερώτηση του προς τον υπουργό Ανάπτυξης έφερε το θέμα στην Βουλή.
Ο αρμόδιος γενικός γραμματέας Γιώργος Στεργίου, μιλώντας στον ΑΘΗΝΑ 984, σημείωσε πως ήδη η γραμματεία καταναλωτή βρίσκεται σε φάση διερεύνησης των συγκεκριμένων καταγγελιών σε συνεργασία με της επιτροπή τηλεπικοινωνιών.

Ο Κώστας Παπαδόπουλος πήρε ένα καταναλωτικό δάνειο ύψους έξι χιλιάδων ευρώ για να εξυπηρετήσει έναν φίλο του. Έχει απομείνει ένα υπόλοιπο της τάξεως των δύο χιλιάδων ευρώ. Αυτό όμως δεν πτοεί τις εισπρακτικές εταιρείες να τον ενοχλούν ακόμα και όταν η δόση των 32 ευρώ έχει κατατεθεί εγκαίρως. Όπως είπε στη Δέσποινα Μπαρδάκου, δεν δίστασαν ερήμην του να ενοχλήσουν ακόμη και τη σύζυγό του και να την ενημερώσουν για το θέμα, κάτι που απαγορεύεται από τον νόμο για τις εισπρακτικές εταιρίες.

Η πρόεδρος της ΕΚΠΟΙΖΩ Παναγιώτα Καλαποθαράκου, μίλησε στη Καλλιόπη Ασλανίδου για τις καταγγελίες που καταγράφει η ένωση και ως προς τα χαρακτηριστικά που φέρουν, καθώς ο αριθμός των καταγγελιών παραμένει στα περσινά επίπεδα ωστόσο άλλαξε το αντικείμενο τους.

Η κα Σάσα Πατεράκη αγόρασε κάποιες ηλεκτρικές συσκευές με δόσεις. Κατάφερε σε σύντομο χρονικό διάστημα να εξοφλήσει το χρέος παρόλα αυτά όπως είπε στη Δέσποινα Μπαρδάκου, η εισπρακτική εταιρεία κρέντιτ κομ δεν σταμάτησε να της τηλεφωνεί. Μάλιστα έζησε και την εμπειρία να εισβάλει στο σπίτι της δικηγόρος και να της ζητάει να καταβάλει ποσό το οποίο δεν χρώσταγε εκείνη αλλά και κάποια με το ίδιο επώνυμο.

Πάντως τους τελευταίους μήνες, τα καθυστερούμενα δάνεια αυξάνονται με ρυθμό περίπου 2 δισ. ευρώ το μήνα, εδώ παράλληλα έχουν ρυθμιστεί και διακανονιστεί περί τα 800.000 δάνεια την τελευταία διετία. Οι καταναλωτές πρέπει να έχουν υπόψιν τους πως έως το τέλος του μήνα αναμένεται επικαιροποίηση του νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, και οι ρυθμίσεις γίνονται μόνο με την τράπεζα και όχι με τις εισπρακτικές εταιρίες.

Πρέπει οι καταναλωτές να έχουν υπόψη τους, πως από την στιγμή που αγοράζουν ένα τραπεζικό προϊόν, τα στοιχεία τους είναι στην διάθεση της τράπεζας, καθώς σε διάταξη των συμβολαίων που υπογράφουν υπάρχει η ρήτρα πως τα στοιχεία μπορούν να δοθούν και σε συνεργαζόμενες εταιρίες με την τράπεζα. Τα πιστωτικά ιδρύματα μάλιστα, σε περίπτωση που δεν ο δανειολήπτης ζητήσει να εξαιρεθεί ο συγκεκριμένος όρος, δεν εγκρίνουν το δάνειο.

Σύμφωνα με την πρόεδρο της ΕΚΠΟΙΖΩ, Παναγιώτα Καλαποθαράκου, για να προστατευτεί ο δανειολήπτης θα πρέπει αφού υπογράψει το συμβόλαιο δανείου, να καταθέσει μια αίτηση στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων με την οποία να ζητά την προστασία των στοιχείων του.

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *