Search
γαβρόγλου

Κ. Γαβρόγλου: «Εκ του πονηρού οι αντιδράσεις για τα Λατινικά»

424

«Εκ του πονηρού και σπέκουλα» χαρακτηρίζει τις αντιδράσεις στην κατάργηση της εξέτασης του μαθήματος των Λατινικών ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και διαβεβαιώνει ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις με το σύστημα που ο ίδιος ανακοίνωσε θα είναι αδιάβλητες.

Ο κ. Γαβρόγλου, σχολιάζοντας τις σφοδρές αντιδράσεις που προκάλεσε η σχεδιαζόμενη αφαίρεση των Λατινικών από τη λίστα των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων, ισχυρίστηκε ότι «κάποιοι αποφάσισαν να ιδεολογικοποιήσουν όλη αυτή την υπόθεση» και σημείωσε ότι «οι περισσότεροι από όσους χύνουν κροκοδείλια δάκρυα δεν έχουν πει ποτέ πώς πρέπει να διδάσκονται τα Λατινικά».
Αδιάβλητες οι «νέες πανελλαδικές»
Ο υπουργός Παιδείας ισχυρίστηκε ότι «δεν υπάρχει περίπτωση να μην είναι αδιάβλητες οι πανελλαδικές εξετάσεις με το νέο σύστημα και επανέλαβε ότι «το 10% που αρχικά θα συνυπολογίζεται στην τελική βαθμολογία για την εισαγωγή στα τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα κλιμακωθεί σταδιακά», καθώς, όπως είπε, «είναι ένα σύστημα με μία δυναμική και μία προοπτική».
Αναφερόμενος στις σχολές ελεύθερης πρόσβασης και την κριτική για υποψήφιους δύο ταχυτήτων ο κ. Γαβρόγλου τόνισε πως «υπάρχουν παιδιά που θέλουν να σπουδάσουν και όχι μόνον να αποκτήσουν δεξιότητες για το επάγγελμα που θέλουν να ασκήσουν» και εξέφρασε την άποψη ότι «το Πανεπιστήμιο δεν είναι μόνο για να βρεις δουλειά, αλλά και για να μορφωθείς».
Νέες αντιδράσεις για τα Λατινικά
Την πλήρη αντίθεσή του με την κατάργηση της εξέτασης των Λατινικών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και την περαιτέρω υποβάθμιση του μαθήματος στη Μέση Εκπαίδευση εκφράζει με ανακοίνωσή του το τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης και καλεί το υπουργείο Παιδείας «να αναθεωρήσει τις εξαγγελίες και να αναπτύξει έναν ουσιαστικό διάλογο με τους φορείς της εκπαίδευσης σχετικά με τα αρχαιογνωστικά μαθήματα».
Στην ανακοίνωση γίνεται λόγος για «αιφνίδια απόφαση του Υπουργείου Παιδείας που προβληματίζει για τη σκοπιμότητά της». «Το επιχείρημα ότι το μάθημα των Λατινικών είχε υποβαθμιστεί τα τελευταία χρόνια αποκρύπτει τις αιτίες αυτής της εξέλιξης, ενώ η προβαλλόμενη θέση ότι τα Λατινικά αφορούν αποκλειστικά και μόνο τους σπουδαστές των Φιλολογικών Τμημάτων είναι επιστημολογικά απαράδεκτη και ιστορικά ανακριβής» τονίζουν οι καθηγητές του τμήματος.

Ιδίδωρος Ρούσσος

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *