Search

Χιλιάδες κενά σε διδακτικό προσωπικό στα σχολεία

589

To «πρώτο κουδούνι» που χτύπησε την Τρίτη σε όλα τα σχολεία της χώρας βρίσκει για μία ακόμη χρονιά τα νηπιαγωγεία, τα δημοτικά, τα γυμνάσια και τα λύκεια με χιλιάδες κενά σε διδακτικό προσωπικό. Μπορεί φέτος να έγιναν περισσότερες προσλήψεις πριν ξεκινήσει η χρονιά (πάνω από 16.500 εκπαιδευτικοί και 3.000 βοηθητικό προσωπικό) ωστόσο οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες εκτιμούν ότι από τις έδρες λείπουν σχεδόν 6.500 δάσκαλοι και καθηγητές.

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε το μεσημέρι της Τετάρτης το προεδρείο της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας (ΔΟΕ) έγινε λόγος για περισσότερα από 4.400 κενά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, με τα 2.800 από αυτά να αφορούν την παράλληλη στήριξη.

«Το πρώτο κύμα προσλήψεων αναπληρωτών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ήταν όντως μαζικό, καθώς προσελήφθησαν 12.000 δάσκαλοι και νηπιαγωγοί, ωστόσο τα κενά που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια είναι πολύ περισσότερα. Στο υπουργείο Παιδείας φαίνεται να ξεχνούν ότι από το 2010 είχαμε 12.000 αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης» σημείωσε ο πρόεδρος της ΔΟΕ Θανάσης Κικινής και επανέλαβε το πάγιο αίτημα της Ομοσπονδίας για προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών.

Επισήμανε επίσης ότι απαιτείται ουσιαστική ενίσχυση του ολοήμερου σχολείου ώστε όλα τα τμήματά του να λειτουργήσουν με την έναρξη της χρονιάς, ενώ εκτίμησε ότι οι θέσεις στα προγράμματα παράλληλης στήριξης για μαθητές με ειδικές ανάγκες θα καλυφθούν στο 50%. Ταυτόχρονα, αίτημα της ΔΟΕ είναι η ελάφρυνσης της ύλης. Σύμφωνα με τον κ. Κικινή πρέπει να γίνουν πολλές παρεμβάσεις στα κτίρια και στις υποδομές, που σε πολλές περιπτώσεις είναι απαραίτητες.

Κενά και στα γυμνάσια – λύκεια

Ανάλογη είναι η εικόνα και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Οι ελλείψεις υπολογίζονται από την ΟΛΜΕ σε πάνω από 2.000, ενώ λείπουν καθηγητές σε κρίσιμα μαθήματα, όπως φιλόλογοι, μαθηματικοί και βιολόγοι.
Μιλώντας στον Αθήνα 9.84 και στη Νόνη Καραγιάννη, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Νίκος Παπαχρήστος υπογράμμισε ότι οι προσλήψεις 16.500 αναπληρωτών δασκάλων και καθηγητών δεν επαρκούν καθώς τα συνολικά κενά είναι πάνω από 23.000, ενώ επανέλαβε ότι το πρόβλημα των ελλείψεων σε διδακτικό προσωπικό δεν λύνεται με συμβασιούχους 9 μηνών.

Η ΟΛΜΕ εκτιμά ότι τα κενά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση ξεπερνούν τα 2.000, και μάλιστα σε κρίσιμες ειδικότητες όπως φιλόλογοι, μαθηματικοί και βιολόγοι. Ο κ. Παπαχρήστος έκανε λόγο για «μπάχαλο» με τις προσλήψεις.

Ολόκληρες περιοχές «ξεχάστηκαν» να μπουν στο σύστημα, όπως τόνισε χαρακτηριστικά. «Τελικά διορθώθηκαν οι αδικίες στην γενική εκπαίδευση. Δεν διορθώθηκαν στην ειδική» συμπλήρωσε.

Σημαντικά προβλήματα στα νησιά και τις τουριστικές περιοχές

«Ένα σημαντικά πρόβλημα που έπρεπε να λύσει ο υπουργός Παιδείας ήταν να καλύψει τα κενά στα νησιά και τις τουριστικές περιοχές, ωστόσο και πάλι δεν τα κάλυψε» σημείωσε ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ και εξήγησε: «Δεν έγινε επίσης τίποτα για το ζήτημα της διαμονής των εκπαιδευτικών στις τουριστικές περιοχές. Θα αντιμετωπίσουμε και πάλι εικόνες, όπως αυτές πέρυσι στη Σαντορίνη, όπου είδαμε ξαπλώστρες να χρησιμοποιούνται να να κοιμηθούν οι καθηγητές. Δεν υπάρχει καμία προετοιμασία από την κεντρική εξουσία. Στα Χανιά βρίσκονται σε εξέλιξη οι πρώτες διαμαρτυρίες. Στις τουριστικές περιοχές δημιουργείται το πρόβλημα εγκατάστασης ανθρώπων που πληρώνονται με 800 ευρώ και όταν βρουν σπίτι πληρώνουν ενοίκιο 400 ευρώ. Και σαν να μην έφτανε αυτό, το υπουργείο Παιδείας πέρασε διάταξη που λέει ότι εάν παραιτηθεί ο αναπληρωτής δεν έχει δικαίωμα να δουλέψει του χρόνου. Τον τιμωρούν».

Μονομερής η ανακοίνωση για τις 9 το πρωί

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ επίσης χαρακτήρισε ως μονομερή την ανακοίνωση να ξεκινούν τα σχολεία στις 9 το πρωί, καθώς όπως είπε δεν έχει γίνει καμιά μελέτη για το τι σημαίνει αυτό. ««Όταν γίνονται τέτοιες αλλαγές πρώτα κάνεις τη σχετική έρευνα και μετά την εξαγγελία» σημείωσε και επιτέθηκε στον Κώστα Γαβρόλου τονίζοντας ότι γενικά «δεν υπάρχει κανένας διάλογος με το υπουργείο Παιδείας».

«Ο υπουργός δεν είναι οπαδός του διαλόγου. Βάφτισε διάλογο, για το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και το νέο Λύκειο, τον εσωτερικό διάλογο που έγινε μεταξύ μιας διορισμένης επιτροπής, της επιτροπής Λιάκου, στην οποία μετείχαν πανεπιστημιακοί, καθηγητές της 2βάθμιας εκπαίδευσης και κάποιοι άλλοι ειδήμονες, οι οποίοι είχαν ως βασικό προσόν ότι ήταν όλοι φιλικά προσκείμενοι προς το κυβερνών κόμμα. Θα μπορούσε να ειπωθεί ότι ήταν ένας εσωτερικός διάλογος εντός των τάξεων του κυβερνώντος κόμματος» κατέληξε ο κ. Παπαχρήστος.

Ισίδωρος Ρούσσος

 

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *