back to top
23 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

23 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Λευτέρης Κρέτσος: “Η ΕΡΤ δεν είναι ο άγιος Παντελεήμονας και πρέπει να λειτουργήσει με ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά”

Διαβάστε επίσης

Ο Υφυπουργός Ψηφιακής Πολιτικής και Ενημέρωσης Λευτέρης Κρέτσος, μίλησε στον Αθήνα 9.84 και στην εκπομπή “Στάση των 2” με τον Αρη Τόλιο.

Aναλυτικά :

               *ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ

Αρης Τόλιος: “Εχουμε τις 5 τηλεοπτικές άδειες και το βέβαιον είναι πως έχουμε  ένα χειρότερο τηλεοπτικό τοπίο σε επίπεδο ποιότητας απ ότι προ των ρυθμίσεων που επιχειρήσατε.

Λευτ.Κρέτσος: ”Δεν το νομίζω. Εχουμε και την είσπραξη σε λίγες ημέρες 17,5 εκατομμυρίων ευρώ στα δημόσια ταμεία και 18 νέες σειρές μυθοπλασίας. Επίσης, έχουμε αύξηση της διαφημιστικής αγοράς και νομίζω πως και αυτός ο κλάδος μπαίνει επιτέλους στην ανάπτυξη και στη ρύθμιση”

Αρης Τόλιος: Αυτό που μου λέτε είναι ότι από φέτος θα είμαστε λίγο καλύτερα στους καναπέδες μας, απ ότι τα 2,5 τελευταία χρόνια.

Λευτ. Κρέτσος: ”Νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε πως θέλουμε ποιοτικότερο τηλεοπτικό πρόγραμμα. Η ελληνική τηλεόραση (ΕΡΤ και ιδιωτικά κανάλια) βρίσκεται σε πολύ καλό σημείο στο επίπεδο ξένης μυθοπλασίας και ζωντανών αθλητικών μεταδόσεων. Λόγω κρίσης, είχαμε μείνει πίσω στην παραγωγή πρωτογενούς τηλεοπτικού υλικού και μυθοπλασίας.”

                      *ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΤ

Αρης Τόλιος: Είστε ευχαριστημένος από τις επιδόσεις της ΕΡΤ;

Λευτ Κρέτσος: “ Η ΕΡΤ μετά το αιφνίδιο κλείσιμό της, έπρεπε να βρει τον βηματισμό της. Υπάρχουν πράγματα που με ικανοποιούν πολύ αναφορικά στο πώς προχωρούν όπως τα θέματα της νέας τεχνολογίας,έχει το δυνατότερο on demand κανάλι, εκπέμπει πιλοτικά στο ψηφιακό ραδιόφωνο κλπ. Εχει μείνει πίσω όμως στη μυθοπλασία, αλλά φέτος, μετά από το 2009, θα έχουμε σχετική παραγωγή και από την ΕΡΤ. Γενικότερα, οι απαιτήσεις από την δημόσια τηλεόραση είναι -όπως και παντού- υψηλές, οπότε δεν νομίζω ότι θα έρθει ημέρα που θα είμαστε πλήρως ικανοποιημένοι. Πάντα θα ζητάμε περισσότερο, αλλά θα πρέπει την ίδια στιγμή να κατανοήσουμε ότι η ΕΡΤ προσφέρει πολλά και χώρο και διαφορετική φωνή.”

Αρης Τόλιος: Από την άλλη όμως θα πρέπει να συμφωνήσουμε ότι το καλύτερο διαβατήριο της ΕΡΤ για το κοινό, είναι η αξιοπιστία της.Εδώ, δέχεστε πολλές επικρίσεις για κομματικοποίηση .

Λευτ Κρέτσος: “Δεχόμαστε επικρίσεις διότι πολλοί βάζουν στο κάδρο της πολιτικής αντιπαράθεσης και την ΕΡΤ, η οποία προσφέρει χώρο και σε διαφορετικές φωνές .Δεχόμαστε επικρίσεις και από ανθρώπους του ΣΥΡΙΖΑ που υποστηρίζουν ότι κάποιες φορές η ΕΡΤ θα έπρεπε να είναι σε πιο φιλοκυβερνητική γραμμή.Είναι λάθος αυτό που γίνεται και εδώ και 3,5 χρόνια δεν έχω ακούσει την παραμικρή καλή κουβέντα, κυρίως από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης λες και η ΕΡΤ είναι ό,τι χειρότερο υπάρχει και λειτουργεί ως φερέφωνο κλπ..Αστειότητες. Οι άνθρωποι της ΕΡΤ κάνουν με μέγιστη διοικητική επιμέλεια και επάρκεια τα καθήκοντά τους, αλλά θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι η ΕΡΤ δεν είναι άγιος Παντελεήμονας και οφείλει να λειτουργήσει με άλλους όρους στο τηλεοπτικό τοπίο και πιο ανταγωνιστικά. Υπάρχουν ζώνες της δημόσιας τηλεόρασης με πολύ υψηλή τηλεθέαση, διότι πάντοτε ανταποκρίθηκε και στην κάλυψη μεγάλων πολιτικών και αθλητικών γεγονότων με επάρκεια και ετοιμότητα. Ο ανταγωνισμός είναι καλός. Σημαίνει ότι οι άνθρωποι της ΕΡΤ πρέπει να κάνουν περισσότερα ώστε να παρουσιάσουν ένα ελκυστικότερο πρόγραμμα. Εμείς θέλουμε να έχουμε ανάπτυξη της οπτικοακουστικής βιομηχανίας στο σύνολό της και τι θεωρούμε εθνική υπόθεση στην οποία πρέπει να συμβάλλουν όλοι οι φορείς από τις Περιφέρειες, τα Υπουργεία, όπως και το πολιτικό προσωπικό.”

Αρης Τόλιος: Μένει όμως να δούμε τι θα γίνει με τις ορφανές τηλεοπτικές άδειες, με το ΜΕΓΚΑ για το οποίο υπάρχει δικαστική εκκρεμότητα. Ποια είναι η εικόνα που μπορείτε να μας δώσετε;

Λευτ. Κρέτσος: “Για το ΜΕΓΚΑ να πω ότι αναμένουμε μιαν απόφαση του ΣτΕ, δεν έχω άλλη εικόνα,δεν μπορώ να ξέρω.”

    *ΓΙΑ “ΟΡΦΑΝΕΣ”,ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΑΔΕΙΕΣ

Λευτ Κρέτσος: “Ο δρόμος είναι ανοικτός, όμως για τις αποφάσεις σε σχέση με την αδειοδότηση, σύμφωνα και με το ΣτΕ, αρμόδιο είναι το ΕΣΡ.Εχω την αίσθηση ότι πολύ σύντομα θα απαντήσει πότε θα προχωρήσουμε για τις περιφερειακές και θεματικές άδειες. Οσο για το επιχειρηματικό ενδιαφέρον, θα πρέπει να το δούμε.Εάν κάποιος πάει στο ΕΣΡ και ζητήσει αυτή την ορφανή άδεια και αποδείξει ότι έχει τα χρήματα και όντως ενδιαφέρεται, το ΕΣΡ μπορεί να κινήσει τη διαδικασία της αδειοδότησης που θέτει όλους ενώπιον των ευθυνών και των δυνατοτήτων τους. Είναι μια κατάσταση που καταπολεμά τη νόθευση του ανταγωνισμού και τις άλλες παθογένειες στο τηλεοπτικό τοπίο τα τελευταία 30χρόνια.Η αδειοδότηση των περιφερειακών σταθμών θα γίνει όπως προβλέπεται από το ΕΣΡ και δεν θα έχει καμία σχέση με εκείνη των σταθμών εθνικής εμβέλειας.”

Α.Τόλιος: Ωστόσο ο φόρος 20% παραμένει στα περιφερειακά κανάλια

Λευτ.Κρέτσος: “Εχετε δίκιο.Αν τραβήξει σε διάρκεια χρόνου θα έχει κανείς και δικαίως μιαν αίσθηση αδικίας. Και εδώ είναι απαραίτητη η αδειοδότηση γιατί υπάρχει ένας κανιβαλισμός μεταξύ επιχειρηματιών με αναπτυξιακό πλάνο στα περιφερειακά κανάλια και άλλων που απλώς βρέθηκαν με έναν σταθμό στα χέρια τους, μέσα στο γενικότερο περιβάλλον ανομίας που επικρατούσε”

*ΓΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ ,ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗΝ ΕΓΧΩΡΙΑ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ

Λευτ Κρέτσος:“ Στις τηλεοπτικές άδειες βιώσαμε έναν τεράστιο θόρυβο για τον αριθμό τους. Είχαμε προκηρύξει μια μορφή από τις 7 που προέβλεπε ο νόμος Παπά και εάν είχαμε τελειώσει με τα κανάλια γενικού περιεχομένου από το 2016, μπορεί τώρα να είχαμε ήδη και θεματικά κανάλια σε λειτουργία… Εγινε ό,τι έγινε. Γεγονός είναι ότι έχουμε μιαν ενίσχυση της διαφημιστικής αγοράς,αλλά το κλειδί είναι να μπορέσουν να εξάγουν οι ελληνικοί ιδιωτικοί τηλεοπτικοί σταθμοί μυθοπλασία και περιεχόμενο, όπως και να έρθουν επενδύσεις από το εξωτερικό. Το επενδυτικό κίνητρο παραγωγής που προσφέρουμε, το κάναμε ανταγωνιστικότερο και από το 25% με ταβάνι 5 εκατομμυρίων ανά επένδυση, το κάναμε 35% επί των επιλέξιμων δαπανών, χωρίς κανένα όριο. Θέλουμε να έρθουν ξένες παραγωγές, αλλά θέλουμε και η εγχώρια μυθοπλασία και οπτικοακουστική βιομηχανία, να εξάγουν τις ιδέες και το περιεχόμενό τους. Η Ελλάδα έχει όλα τα εχέγγυα, όπως και δημιουργικούς, ικανούς ανθρώπους στους χώρους της τηλεόρασης, του σινεμά, του ανιμέισον και των βίντεο γκέιμς. Εχουμε νομίζω το ομορφότερο φυσικό πλατό και ντεκόρ του κόσμου”

Αρης Τόλιος : “Εχουμε χάσει ωστόσο και πολλές παραγωγές όπως το Μamma Μια κλπ

Λευτ Κρέτσος:Μην τα λέτε αυτά σε εμένα γιατί μέχρι το 2017 οπότε ψηφίσαμε το πρώτο επενδυτικό κίνητρο, δεν είχαμε τίποτα να δώσουμε στους παραγωγούς. Είναι εθνική υπόθεση , θέλει συναίνεση ο κλάδος της οπτικοακουστικής βιομηχανίας και πρέπει να προχωρήσει. Να πω ότι αφορά πολύ τους νέους που έχουμε μεγάλη συμμετοχή, τις γυναίκες και μπορεί να βοηθήσει και την εγχώρια παραγωγή. Λείπουν βεβαίως βήματα να γίνουν, αλλά σήμερα είναι μια άλλη ημέρα. Θα προχωρήσουμε και σε άλλα φορολογικά κίνητρα, στον αναπτυξιακό νόμο θα μπουν η δυνατότητα επιδότησης κατασκευής στούντιο post production και άλλων υποδομών“

*ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΤΗΣ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ

Λευτ. Κρέτσος: “Δεν πρόκειται για ελληνική πατέντα, όπως έχουμε επικριθεί. Είναι το programmatic advertising που γίνεται ηλεκτρονικά και αυτόματα, έγιναν αρκετές αλλαγές στο σχετικό νόμο, έχουμε δεσμεύσεις από παράγοντες της αγοράς ότι η πλατφόρμα θα γίνει εντός χρονοδιαγραμμάτων. Ξέρω ότι για 30 χρόνια η χώρα δεν είχε τηλεοπτικές άδειες και πλέον έχει, ότι για πρώτη φορά διαθέτει επενδυτικό κίνητρο, ότι η χώρα έχει κατοχυρώσει τις συχνότητές της και έχει στείλει στην Κομισιόν τον οδικό χάρτη για το δεύτερο ψηφιακό μέρισμα και έχει εκσυγχρονιστεί πλήρως το θεσμικό πλαίσιο. Για να κοιτάξουμε μπροστά απαιτούνται όμως συνέργεια, ωριμότητα και αλλαγή επιχειρηματικού μοντέλου.”

                  «ΑΘΗΝΑ 9.84» – ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα