Search

Γερμανία: πόσο θα κοστίσει ο καθαρός αέρας στους οδηγούς ΙΧ;

1501

H συζήτηση για την απαγόρευση των ντιζελοκίνητων οχημάτων σε μεγάλες πόλεις της Γερμανίας έχει ανοίξει εδώ και καιρό, η πράσινη πολιτική αποτελεί άλλωστε κεντρικό πυλώνα της κυβερνητικής συμφωνίας του μεγάλου συνασπισμού. Κι ενώ σε κάποιες κεντρικές αρτηρίες του Αμβούργου το μέτρο έχει ήδη εφαρμοστεί, φαίνεται ότι η περαιτέρω εγκατάλειψη του ντίζελ θα αργήσει να έρθει.

Πράσινα αυτοκίνητα αλλά με συμμετοχή των κατόχων τους

Σύμφωνα με δημοσίευμα της οικονομικής εφημερίδας Handelsblatt, η λύση που προσπαθεί να προωθήσει ο ομοσπονδιακός υπουργός Μεταφορών, Αντρέας Σόιερ, είναι πιο μεσοβέζικη: η μετατροπή του λογισμικού συγκεκριμένων ντιζελοκίνητων μοντέλων ώστε αυτά να γίνουν φιλικότερα προς το περιβάλλον, αλλά με μερική συμμετοχή των κατόχων τους στο κόστος, καθώς εξαρχής υπήρξε ο προβληματισμός ότι το κόστος μετατροπής θα ήταν υπέρογκο για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

Ο χριστιανοκοινωνιστής υπουργός σε συνάντηση που είχε την Κυριακή με τους προέδρους των σημαντικότερων γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών -BMW, Daimler και Volkswagen- σύμφωνα με την έγκριτη εφημερίδα, πρότεινε η μετατροπή αυτή να γίνει μόνο στα μοντέλα εκείνα τα οποία είναι εφικτό από τεχνικής άποψης να εξοπλιστούν με φίλτρα που θα εμποδίζουν τις εκπομπές οξείδιου του αζώτου, οι οποίες θεωρούνται υπεύθυνες για την πρόκληση σοβαρών παθήσεων. Με το σκάνδαλο ντίζελ βεβαίως να είναι ακόμη πρόσφατο, εύλογο είναι να αντιμετωπίζει κανείς μία τέτοια πρόταση με σκεπτικισμό.

Βάσει της πρότασης του Σόιερ, οι κατασκευαστές θα επιβαρύνονται με το 80% του κόστους μετατροπής (έως και 3000 ευρώ ανά όχημα), ενώ οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με συμμετοχή στο κόστος έως και 600 ευρώ, ποσό όχι ευκαταφρόνητο. Σχετική κρατική επιδότηση δεν προβλέπεται. Για όλα τα υπόλοιπα μοντέλα (περί τα 1,2 εκατομμύρια οχήματα) θα προκηρυχθεί πριμοδότηση επιστροφής.

H Μέρκελ συμφωνεί;

Στην συνάντηση ο Σόιερ παρουσίασε ένα “Σχέδιο Πέντε Σημείων” βάσει του οποίου μπορεί να αποτραπεί η εφαρμογή της απαγόρευσης της κυκλοφορίας των οχημάτων με ντιζελοκινητήρες, όπως αναφέρει η εφημερίδα η οποία επικαλείται κυβερνητικές πηγές. Η πρόταση παρουσιάστηκε και στην γερμανίδα καγκελάριο, Άνγκελα Μέρκελ, και τον υπουργό οικονομικών, Όλαφ Σολτς, οι οποίοι, κατά πληροφορίες, φαίνεται να τη βλέπουν θετικά.

Μετά το δημοσίευμα δεν υπήρξε ανακοίνωση από το υπουργείο Μεταφορών, ενώ η γενική γραμματέας των Χριστιανοδημοκρατών, Άνεγκρετ Κραμπ-Κάρενμπαουερ, λίγο πριν την εμφάνισή του, δήλωνε ότι παραμένει πιστή στην προσωπική της, όπως τόνισε ωστόσο, άποψη ότι την ευθύνη κατά κύριο λόγο φέρουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, λέγοντας χαρακτηριστικά: “Τα απαραίτητα μέτρα πρέπει να χρηματοδοτηθούν με τέτοιο τρόπο, ώστε οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων να μην επιβαρύνονται σε καμία περίπτωση”. Στο ίδιο μήκος κύματος και οι Σοσιαλδημοκράτες που τάσσονται υπέρ της μετατροπής με αποκλειστικό κόστος των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Δομίνα Διαμαντοπούλου

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *