back to top
21.6 C
Athens
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

21.6 C
Athens
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024

Επανήλθαν οι «ουρές» στους σταθμούς μετρό – Τι φταίει και πώς αντιμετωπίζεται

Διαβάστε επίσης

Η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού και οι μεγάλες «ουρές» επανέκαμψαν δριμύτερες στους σταθμούς και στα εκδοτήρια του Μετρό.  Τα αυτόματα μηχανήματα αποδείχτηκε ότι δεν επαρκούν και οι επιβάτες συρρέουν στα εκδοτήρια, ο αριθμός των οποίων συνεχώς μειώνεται.

Οι ουρές επανήλθαν στα εκδοτήρια του Μετρό όπου η αναμονή στους σταθμούς υψηλής κίνησης κυμαίνεται κατά μέσο όρο στα 10 λεπτά, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις αγγίζει ακόμη και τα 25 λεπτά. Βασικός λόγος της μεγάλης ταλαιπωρίας είναι ο μικρός αριθμός αυτόματων μηχανημάτων έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου και η δραματική συρρίκνωση των «γκισέ», με αποτέλεσμα οι επιβάτες να δημιουργούν μεγάλες ουρές για τις εξής κατηγορίες υπηρεσιών: αγορά εισιτηρίου, ανανέωση μηνιαίας κάρτας, αλλά και απόκτηση προσωποποιημένης κάρτας για τους δικαιούχους μειωμένου κομίστρου που είναι πλέον υποχρεωμένοι να αποκτήσουν τη δική τους προσωποποιημένη κάρτα.

Όπως επισημαίνουν εργαζόμενοι στο Μετρό, τα αυτόματα μηχανήματα είναι λίγα και δεν επαρκούν για τις ανάγκες, ενώ οι επιβάτες, κυρίως μεγάλης ηλικίας, δεν είναι ακόμα εξοικειωμένοι με τις νέες τεχνολογίες και πάνε στα εκδοτήρια. Επιπλέον, ένας ακόμη παράγοντας που δυσχεραίνει την ήδη επιβαρυμένη κατάσταση είναι το γεγονός ότι πολλοί από τους επιβάτες προσέρχονται στα μηχανήματα για την έκδοση ενός απλού εισιτηρίου μίας διαδρομής. «Δυστυχώς δεν έχει συμμορφωθεί πλήρως το κοινό στην έκκλησή μας να μην πετούν τα χάρτινα ηλεκτρονικά εισιτήριά τους και να τα επαναφορτίζουν», λένε οι υπάλληλοι στα εκδοτήρια.

Μειώνονται τα εκδοτήρια

Οι ελλείψεις σε προσωπικό οδηγούν σε «ερήμωση» πολλά εκδοτήρια σε αρκετούς σταθμούς Μετρό, Ηλεκτρικού και Τραμ. Σύμφωνα με στοιχεία της ΣΕΛΜΑ, του μεγαλύτερου σωματείου εργαζομένων στο Μετρό, από τα 109 εκδοτήρια στο δίκτυο του Μετρό, του Ηλεκτρικού και του Τραμ είναι ανοιχτά μόνον τα 21. Επιπλέον τα κενά σε προσωπικό και Μετρό-Ηλεκτρικό-Τραμ ξεπερνούν τα 400, ενώ από τους 250 εργαζομένους στα εκδοτήρια έχουν παραμείνει μόνον οι 90 και οι υπόλοιποι μετακινήθηκαν για να κάνουν ελέγχους στις πύλες εισόδου. Ειδικότερα:

Στον Ηλεκτρικό (Γραμμή 1) με 24 σταθμούς λειτουργούν μόνον πέντε εκδοτήρια σε Κηφισιά, Κάτω Πατήσια, Αττική, Ομόνοια και Πειραιά.
Στη Γραμμή 2 (Ανθούπολη-Ελληνικό) με 20 σταθμούς λειτουργούν 7 εκδοτήρια σε Ανθούσα, Πανεπιστήμιο, Σύνταγμα, Φιξ, Νέο Κόσμο, Δάφνη και Ελληνικό.
Στη Γραμμή 3 (Αεροδρόμιο-Αγία Μαρίνα) με 17 σταθμούς λειτουργούν 6 εκδοτήρια σε Αγία Μαρίνα, Μοναστηράκι, Ευαγγελισμό, Αμπελόκηπους, Δουκ. Πλακεντίας και Αεροδρόμιο.
Στο Τραμ με 48 σταθμούς λειτουργούν μόνο τρία εκδοτήρια σε Σύνταγμα, Αγία Φωτεινή (Νέα Σμύρνη) και Μουσών (Π. Φάληρο).

Σύμφωνα με την ΣΕΛΜΑ, οι μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό συνεχώς αυξάνονται, ενώ κάθε χρόνο φεύγουν περισσότεροι από 100 εργαζόμενοι λόγω συνταξιοδότησης, κυρίως στον Ηλεκτρικό που λειτουργεί περισσότερα χρόνια και ο μέσος όρος ηλικίας του προσωπικού είναι μεγαλύτερο.
Επιπρόσθετα μεγάλη ταλαιπωρία βιώνουν και οι επιβάτες του Τραμ. Πρόσφατα οι υπηρεσίες της ΣΤΑΣΥ αφαίρεσαν 24 μηχανήματα για να ενισχύσουν το δίκτυο του Ηλεκτρικού, ενώ στην παραλιακή διαδρομή, από το ΣΕΦ ώς τη Βούλα, με 31 στάσεις, υπάρχουν 10 σταθμοί χωρίς μηχανήματα, ανάμεσά τους και το Κέντρο Ιστιοπλοΐας, σταθμός με μεγάλη επιβατική κίνηση, δεδομένου ότι λειτουργούν τρία μεγάλα ξενοδοχεία σε κοντινή απόσταση.

Ριζικές αλλαγές προαναγγέλλει το υπουργείο

Τη διαβεβαίωση ότι πολύ σύντομα θα υπάρξουν ριζικές αλλαγές δίνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Λεπτομέρειες δεν έχουν γνωστοποιηθεί, ωστόσο σε πρόσφατες δηλώσεις του ο Χρήστος Σπίρτζης έχει υποσχεθεί, πέρα από μειώσεις στην τιμή των εισιτηρίων, και αναβάθμιση κι ενίσχυση των μηχανημάτων έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου.
Όπως είχε αναφέρει ο υπουργός Υποδομών και Μεταδορών, «η σύμβαση για το ηλεκτρονικό κόμιστρο, που είχε υπογραφεί στα τέλη του 2014, προέβλεπε αναβάθμιση των υποδομών που ήδη υπήρχαν στους σταθμούς και ανήκουν στην αρμοδιότητα της Αττικό Μετρό. Έχουμε διαφορετικό προμηθευτή και αυτό προκάλεσε μεγάλες καθυστερήσεις, αλλά οι αλλαγές ολοκληρώθηκαν και θα ξεκινήσει η σταδιακή επανατοποθέτηση των μηχανημάτων».

Ισίδωρος Ρούσσος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα