back to top
17.4 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

17.4 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Ανησυχία Σπίρτζη-Δούρου για τον Ιλισό – Κλείνει το τραμ από Ν. Κόσμο μέχρι Σύνταγμα – Άμεσα τα έργα συντήρησης της υπόγειας κοίτης του ποταμού

Διαβάστε επίσης

Τον κώδωνα του κινδύνου για την έλλειψη συντήρησης των αντιπλημμυρικών έργων του Ιλισού επί 60 χρόνια και την ασφάλεια της υπόγειας κοίτης του ποταμού έκρουσαν το απόγευμα της Τετάρτης ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και η Περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου.

Ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε την προγραμματική συμφωνία Υπουργείου, Περιφέρειας, ΕΥΔΑΠ και ΣΤΑΣΥ για κατεπείγουσα εκπόνηση μελέτης και στη συνέχεια την άμεση αποκατάσταση των σοβαρών φθορών στους αγωγούς, την πλάκα και τα τοιχώματα της υπόγειας κοίτης του Ιλισού. Όπως είπε, «προτεραιότητα θα δοθεί στα τμήματα άνωθεν του οδικού δικτύου και των γραμμών του Τραμ».

Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών διατάσσει την αναστολή λειτουργίας του τμήματος της γραμμής του τραμ από το ύψος του Νέου Κόσμου (σταθμός Κασομούλη) έως το Σύνταγμα, μετά την διαπίστωση για σοβαρά προβλήματα διάβρωσης της υπόγειας κοίτης του Ιλισού που επιβεβαιώνει πρόσφατη αυτοψία κλιμακίου μηχανικών του υπουργείου Υποδομών.

Όπως εξήγησε ο κ. Σπίρτζης, «Οι αγωγοί ομβρίων υδάτων πλάι στην υπόγεια κοίτη έχουν να καθαριστούν 60 χρόνια. Υπάρχουν πολλά νεροφαγώματα και σημαντικές φθορές και ζημιές στο έργο» και πρόσθεσε: «Αντιμετωπίζουμε με υπευθυνότητα αυτό που έδειξαν οι αυτοψίες αντί να το κρύβουμε κάτω από το χαλί. Δεν θέλουμε να κλείσουμε τα μάτια αντί να κλείσουμε το τραμ για 5, 8 μήνες ή 1 χρόνο».

Ο υπουργός έκανε λόγο για παντελή εγκατάλειψη της υπόγειας κοίτης, που διέρχεται κάτω από μεγάλους δρόμους της πόλης, από τη Μεσογείων, τη Μιχαλακοπούλου, την Καλλιρόης και από περιοχές όπως οι Αμπελόκηποι, η Καλλιθέα, οι Τζιτζιφιές και το Φάληρο.

Έπειτα από πρόσφατο συμβάν σε πάρκινγκ του δήμου Καλλιθέας (στο οποίο βούλιαξαν δύο αυτοκίνητα), έγινε αυτοψία στην υπόγεια κοίτη του Ιλισού από την ΕΥΔΑΠ σε συνεργασία με την Περιφέρεια. Όπως είπε «βρέθηκαν σημεία και τέρατα, με τεράστια προβλήματα διάβρωσης στις ράβδους του οπλισμού, ενώ έχουν κοπεί τμήματα του σκυροδέματος, λείπουν τμήματα του τοίχου, έχει ξηλωθεί το μπετόν κατά μήκος μεγάλου τμήματος του αγωγού από το νερό, υπάρχουν διάφορες τρύπες για να περάσουν δημόσια δίκτυα, όπως και παράνομοι αγωγοί ομβρίων ή ακαθάρτων. Επίσης, μεγάλοι όγκοι σκυροδέματος έχουν ξηλωθεί και έχουν παρασυρθεί».

Οδικό δίκτυο και Τραμ

Ο υπουργός Υποδομών πάντως ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα για το οδικό δίκτυο και εμφανίστηκε καθησυχαστικός, επισήμανε ωστόσο πως δεν είναι γνωστό ούτε το εύρος των έργων συντήρησης, ούτε της επικινδυνότητας καθώς επί 60 χρόνια ουδείς ασχολήθηκε με εργασίες συντήρησης.

Ως προς την αναγκαιότητα να διακοπεί μόνο τμήμα του τραμ και όχι και κομμάτι των οδικών μεταφορών, ο κ. Σπίρτζης επισήμανε «ότι το τραμ έχει μεγάλο φορτίο και είναι μέσα σε κλειστό αγωγό, πρέπει να γυρίσουμε σελίδα στον τρόπο συντήρησης και εποπτείας του τομέα των Υποδομών».

Οι στάσεις που θα επηρεαστούν από την αναστολή της λειτουργίας του τραμ, είναι Συγγρού Φιξ, Νέος Κόσμος, Ζάππειο και Σύνταγμα. Όπως αναφέρθηκε το κενό που θα προκληθεί άγνωστο για πόσο στις επιβατικές μεταφορές, θα καλυφθεί με την ανασύνταξη δρομολογίων με επίγεια μέσα μεταφοράς.

Έργα την εποχή της κατασκευής του τράμ

Όπως ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, η ανάγκη για παύση τμήματος του τραμ είναι αναγκαία προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια των πολιτών και να αποκατασταθεί η διάβρωση που μόνο οι μελέτες μπορούν να αποδείξουν την έκτασή της. Ήδη έχει γίνει αυτοψία σε ένα μεγάλο τμήμα του Ιλισού, από την σχολή χωροφυλακής στη Μεσογείων, το Χίλτον, το Σύναγμα έως την εκβολή του Ιλισού μετά την Καλλιθέα. Το υπουργείο ανακοίνωσε παράλληλα ότι θα προχωρήσει στην δημιουργία εθνικού μητρώου Υποδομών, προκειμένου να προχωρήσουν τα κρίσιμα έργα της παρακολούθησης υποδομών όπως γέφυρες, κλειστοί αγωγοί και ρέματα που επί χρόνια στο πλαίσιο του στρεβλού μοντέλου ανάπτυξης δεν έχουν τύχη της απαραίτητης συντήρησης. «Θα καλύψουμε κενά και αδράνεια δεκαετιών. Στον Ιλισό είδαμε ένα ιδιωτικό πάρκινγκ αλλά κανείς δεν ήλεγξε τι υπάρχει από κάτω» ανέφερε ο κ. Σπίρτζης.

Παραπόταμος του Κηφισού τη δεκαετία του 1930

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι η «υπογειοποίηση» του Ιλισού ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του 1930. Τότε ο Ιλισός δεν είχε τις εκβολές του στο Φάληρο καθώς ήταν παραπόταμος του Κηφισού. Ένα μέρος του έργου στον Ιλισό υλοποιήθηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1980 στο όρια του δήμου Αθηναίων.

Στους Ολυμπιακούς αγώνες έπρεπε να ολοκληρωθεί το έργο του τραμ και έπρεπε να γίνει έλεγχος στο έργο καθώς περνούσε από τον Ιλισό. «Βρήκαμε το 1988, σε κούτες, τις μελέτες του μετρό και του τραμ και τις τεχνικές εκθέσεις ανεπαρκούς θεμελίωσης του τοίχου αντιστήριξης. Οι εκθέσεις αυτές θάφτηκαν στις αποθήκες των αμαξοστασίων του τραμ γιατί δεν υπήρχε σύστημα επιτήρησης».

Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι από τις τεχνικές εκθέσεις του εργαστηρίου του ΕΜΠ, ελέγχθηκε μόνο η πλάκα επικάλυψης του τραμ και όχι τα τοιχία της στήριξης (δεν ήλεγξαν δηλαδή που στηρίζεται η πλάκα). «Όλα αυτά δεν έγιναν ούτε μετά τους Ολυμπιακούς αγώνες, μόλις έγινε το συμβάν στην Καλλιθέα κατέγραψε κλιμάκιο του υπουργείου τι πραγματικά συνέβη στον Ιλισό».

Ισίδωρος Ρούσσος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +

spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα