Search

Οι «Σταθμοί» του Χρόνη Μπότσογλου: Η φθορά, η μάνα, ο έρωτας

2238

Η φθορά, η σχέση με τη μάνα, ο θάνατος, ο έρωτας. Ο Χρόνης Μπότσογλου ζωγράφος, χαράκτης, γλύπτης και καθηγητής της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, σε όλη την καλλιτεχνική του πορεια, μέσα από τα θέματα αυτά, αναμετράται με τον ίδιο του τον εαυτό.

Μια σειρά μνημειακών έργων του  φιλοξενείται στην αίθουσα τέχνης Σκουφά υπο τον γενικό τίτλο Σταθμοί. Με άξονα το ανθρώπινο σώμα, στο οποίο επιστρέφει συνεχώς στα έργα του, η έκθεση ιχνηλατεί την αδιάκοπη αυτή αναμέτρηση.

Ο επιμελητής και ιστορικός Τέχνης Γιώργος Μυλωνάς, μίλησε για την έκθεση και τη δομή της στον Αθήνα 9.84:

«Χωρίζεται σε τρεις ενότητες. Στην πρώτη ενότητα βλέπουμε έργα από τα μέσα της δεκαετίας του ’80. Εκεί έχουμε την επώδυνη σωματική και πνευματική αποσύνθεση της μητέρας του δημιουργού, και η σειρά αυτή των έργων φανερώνει την προσωπική διαδρομή κατανόησης και συμφιλίωσης του ζωγράφου με την ιδέα της φθοράς. Είναι πολύ σημαντική ενότητα γιατί είναι αυτή που έδωσε αργότερα τη σειρά της Νέκυιας. Από τη Νέκυια ειδικά για τους σκοπούς της έκθεσης φιλοξενείται ένα μνημειακό έργο του Μπότσογλου. Όπου εμφανίζεται ο ίδιος ως νεκρομάντης.  

Το αφήγημα που στήνουμε στην γκαλερί Σκουφά είναι ο ίδιος ο ζωγράφος να καλεί αρχικά την μητέρα του και αργότερα τους δασκάλους του τους πνευματικούς πατέρες όπως τους έχει αποκαλέσει, όπως είναι ο Τζιακομέτι, ο Μπουζιάνης, ο Χαλεπάς, ο Σουτέν, ο Βαν Γκογκ κα 

Και βλέπουμε ότι με τα χρόνια αφήνει τον πεισιθάνατο και εστιάζει πάρα πολύ στην ερωτική πράξη. Είναι μια σειρά από ερωτικές σκηνές που είναι αποκαλυπτικές και άγριες σε περιπτώσεις, αλλά ο ίδιος θεωρεί ότι η συγκεκριμένη ενότητα είναι η πιο παρακινδυνευμένη αλλά και από τις πιο σοβαρές δουλειές του, καθώς όσο προχωρεί στο γήρας τόσο κυριαρχεί το ερωτικό στοιχείο, κυριαρχεί η ζωή έναντι του θανάτου».

Το ερωτικό στοιχείο το οποίο το συνδέει κατεξοχήν με τη ζωή

Θα περίμενε κανείς ότι το ερωτικό στοιχείο, θα το συναντούσε στην πρώιμη περίοδο ενός ζωγράφου, στη νεότητα του. Ωστόσο στον Μπότσογλου το συναντάμε στην τελευταία του περίοδο.

«Υπάρχει αυτό. Δηλαδή στην αρχή υπάρχουν τέσσερα έργα όπου εμφανίζεται ολόσωμη η γυναίκα του»  συμπληρώνει ο Γιώργος Μυλωνάς. «Αλλά εκεί πέρα ουσιαστικά κάνει μια άσκηση περισσότερο πάνω στο ανθρώπινο σώμα. Υπάρχει μια εξαντλητική επεξεργασία της μορφής και η σωματικότητα του ζωγραφικού υλικού είναι αυτή που προέχει. Στο τέλος όμως στα τελευταία 15 χρόνια βλέπουμε μια σειρά από ακουαρέλες όπου αναδεικνύει το ερωτικό στοιχείο, το οποίο το συνδέει κατεξοχήν με τη ζωή. 

Σίγουρα η έκθεση αυτή διατρέχει ένα μεγάλο μέρος μια γόνιμης παραγωγής. Βεβαίως δεν εξαντλείται, είναι πραγματικά το έργο του πάρα πολύ μεγάλο παρόλ αυτά προσπαθήσαμε να υπάρχει μια ενότητα, μια σύνδεση. Με άξονα το ανθρώπινο σώμα, στο οποίο πάντα επιστρέφει ο δάσκαλος και πάντοτε θεωρεί ότι εν τέλει εμφανίζεται ο ίδιος μέσα από αυτό»

 Στις 3 Νοεμβρίου στις 12 θα είναι στην γκαλερί φίλοι και ομότεχνοι του ο Γιώργος Χουλιαράς, ο Τριαντάφυλλος Πατρασκίδης, ο Θόδωρος Ζιάκας και ο Γιάννης Ψυχοπαίδης για να μιλήσουν για το έργο του και να διατρέξουν μια κοινή ζωγραφική πορεία.

Πληροφορίες

Χρόνης ΜπότσογλουΣταθμοί

Γκαλερί ΣκουφάΣκουφά 4, Κολωνάκι, 210 3643025

Διάρκεια έκθεσης: 18/10-10/11

Ώρες λειτουργίας: Δευ., Τετ., Σάβ. 10:00-15:30, Τρ., Πέμ., Παρ. 10:00-15:30 & 17:30-21:00

Είσοδος ελεύθερη 

Βάσια Μπακετέα

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *