Search

Στάση εργασίας των ταξί έως 4 μμ

401

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ταξί και Αγοραίων πραγματοποιεί 12ωρη στάση εργασίας από τα ξημερώματα στις 4 π.μ έως και 16:00.

Τα μέλη της Ομοσπονδίας πραγματοποίησαν συγκέντρωση έξω από τα δικαστήρια της πρώην Σχολής Ευελπίδων, με αφορμή την εκδίκαση της αγωγής της εταιρείας Beat κατά του προέδρου του ΣΑΤΑ, ο οποίος είχε καταγγείλει την εταιρεία για φοροδιαφυγή.

Η Ομοσπονδία ζητά την άμεση εφαρμογή του Ν.4530/18 και Ν.4446/16 και δράση από τις ελεγκτικές αρχές για να δημιουργηθούν, όπως υποστηρίζει, συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού, άμεση πάταξη της υποκλοπής έργου από φορείς (Ι.Χ.) που δεν έχουν δικαίωμα επιβατικής μεταφοράς, άμεση προσαρμογή όλων των εταιρειών διαμεσολάβησης με το εθνικό νομοθετικό πλαίσιο που διέπει την αστική μεταφορά.

Ο Χρήστος Σπίρτζης κατέθεσε ως μάρτυρας υπερασπίσεως

Ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, που κατέθεσε ως μάρτυρας υπερασπίσεως της πανελλήνιας ομοσπονδίας ιδιοκτητών ταξί, δήλωσε μεταξύ άλλων τα εξής: «Συνδικαλιστικές διάφορες δεν θα πρέπει να λύνονται στα δικαστήρια. Δεν χρειάζονται πρόσθετες νομοθετικές παρεμβάσεις για τον έλεγχο σε τέτοιες πλατφόρμες οι οποίες πλέον ελέγχονται από το δημόσιο προκειμένου να εξασφαλίζεται η ποιότητα στην αστική μεταφορά».

Ο Θύμιος Λυμπερόπουλος, μιλώντας στους αυτοκινητιστές που βρέθηκαν στο πλευρό του είπε πως «σήμερα καταθέσαμε την ψυχή του Έλληνα πολίτη» και για ακόμη μία φορά επανέλαβε κάποιους από τους ισχυρισμούς του.

Ο κ. Λυμπερόπουλος θέλοντας να υπεραμυνθεί των θέσεων του για φοροδιαφυγή, ανυπαρξία νομικής υπόστασης της «Beat» και παράνομη λειτουργία αναφέρθηκε στην υπόθεση των POS λέγοντας πως «ακόμη και εκεί έπρεπε να μας ξυπνήσουν οι Κινέζοι».

Τέλος εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στα ΜΜΕ λέγοντας ότι, «δεν πρέπει να μιλάμε. Δείτε το σύστημα της παγκοσμιοποίησης από ποιους στηρίζεται από ποια κανάλια, ποιους βγάζουν να μας ακούσουν και τι μπούλινγκ ρίχνουν. Αυτά πληρώνει η ελληνική κοινωνία. Κάποια στιγμή θα σκάσουν όλα αυτά και δεν θα ξέρουν που να φύγουν: κλασικό παράδειγμα στην Ελλάδα το Mega. Δεν θα μας κλείσουν τη φωνή ποτέ».

Το ιστορικό της αγωγής κατά του Λυμπεροπούλου

Η αγωγή της BEAT στρέφεται κατά του κ. Θύμιου Λυμπερόπουλου για «συκοφαντική προσβολή απέναντι στην εταιρεία και προσωπικά στον ιδρυτή της Νίκο Δρανδάκη. Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ταξι, σύμφωνα πάντα με τα όσα υποστηρίζει η άλλη πλευρά, εμφανίζεται να έχει κατηγορήσει την εταιρεία beat ως «φοροφυγάδες, ότι κλέβουν τα λεφτά των οδηγών ταξί και των πελατών τους και τα διοχετεύουν σε φορολογικούς παραδείσους».

Οι άνθρωποι της Beat υποστηρίζουν ότι η αγωγή της εταρειας απευθύνεται προσωπικά στον κ. Θύμιο Λυμπερόπουλο και οχι με την θεσμική του ιδιότητα, και δεν έχει καθόλου να κάνει με τον κλάδο συνολικά.

Μιλούν , για μια “κλειστή ομάδα” που διοικεί το συνδικαλιστικό όργανο και έχει αποφασίσει να επιβάλλει σήμερα σε δεκάδες χιλιάδες οδηγούς ταξί να χάσουν το μεροκάματό τους για να υπερασπιστούν τον κ. Λυμπερόπουλο σε μια εντελώς προσωπική του υπόθεση. Αυτό – υπογραμμίζουν- δεν έχει προηγούμενο στα παγκόσμια χρονικά, και αγγίζει τα όρια κατάχρησης εξουσίας – μια εξουσία που κανείς δεν θα έπρεπε να έχει έναντι των πολλών για το προσωπικό του συμφέρον. Για να μην μιλήσουμε, οπως καταλήγουν, για την ταλαιπωρία που θα υποστούν εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες πολίτες που χρησιμοποιούν ταξί καθημερινά για τις ανάγκες τους».

Η πλευρά των ταξιτζήδων

Σύμφωνα με τον κ. Λυμπερόπουλο, ορισμένες διαμεσολαβητικές εταιρείες νοθεύουν τον ανταγωνισμό, είτε με παράνομες προσφορές, είτε με παραβιάσεις του κανονισμού λειτουργίας, είτε με την τεχνική των τριγωνικών συναλλαγών με κατάληξη τη φοροαποφυγή. Οι συγκεκριμένες πρακτικές προσκρούουν πλέον στον ν. 4530/2018 και στο ν. 4446/16. Είναι πλέον ζήτημα των δημόσιων ελεγκτικών μηχανισμών να εφαρμόσουν το νόμο και να δημιουργήσουν ένα υγιή πεδίο ανταγωνισμού στον τομέα των επιβατικών μεταφορών.

Τα αιτήματα της απεργιακής κινητοποίησης και της συγκέντρωσης της ΠΟΕΙΤΑ στην Ευελπίδων είναι:

– Πιστή εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας από όλους είτε πρόκειται για μεμονωμένο ταξιτζή είτε για δίκτυο ή για διαμεσολαβητική εταιρεία.

– ‘Αμεση πάταξη της υποκλοπής έργου από φορείς (ΙΧ), που δεν έχουν δικαίωμα επιβατικής μεταφοράς.

Έχει προηγηθεί κόντρα με την Uber

Πάντως, μετά την εφαρμογή του τελευταίου νόμου για τα ταξί και τον συνεπακόλουθο παροπλισμό της Uber (η Uber ανέστειλε την υπηρεσία uberX και διατήρησε μόνο την UberTAXI), το μεταφορικό έργο των “παραδοσιακών” ταξί αυξήθηκε κατά 35-40%, οπως υποστηρίζει σε αυτό το πλαίσιο ο κ. Λυμπερόπουλος.

Να υπενθυμίσουμε ότι η Uber, είναι μια εταιρεία-πλατφόρμα που δίνει τη δυνατότητα σε έναν επιβάτη να μετακινηθεί από το σημείο Α στο Β, καλώντας έναν οδηγό που συνεργάζεται μαζί της. Ο οδηγός μπορεί να είναι επαγγελματίας όπως στην Uber Black, ή ερασιτέχνης όπως στην UberX. Ενώ υπάρχει και η υπηρεσία UberPool, η οποία επιτρέπει σε έναν επιβάτη να καλέσει ταξί μέσω Uber και ταυτόχρονα να μοιραστεί τις κενές θέσεις και το κόστος με άλλους επιβάτες που επιθυμούν να ακολουθήσουν την ίδια περίπου διαδρομή. Η διαμάχη ειχε ξεσπάσει στη χώρα μας γύρω από την UberX.

Στην μάχη του ανταγωνισμού οι πλατφόρμες

Επίσης αξίζει να θυμηθούμε ότι οι υπηρεσίες ραδιοταξί χρέωναν καπέλο που έφτανε μέχρι και τα 5 ευρώ ανά κλήση, ώσπου ξεκίνησε τη λειτουργία της η πλατφόρμα taxibeat (σημερινή Beat) και το καπέλο καταργήθηκε. Αρα οφείλουμε να παραδεχθούμε ότι η σημερινή αγορά είναι πιο ανοικτή από πριν και από τη σκοπιά του καταναλωτή υπάρχουν περισσότερες επιλογές.

Κλειδί στη λειτουργία των πλατφορμών είναι η online κριτική. Μετά το πέρας της συναλλαγής, ο επιβάτης και ο οδηγός έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν αλλήλους. Αυτό το σύστημα, αν και συνήθως παράγει υπέρ το δέον θετικές κριτικές, έχει αποδειχθεί ότι λειτουργεί αξιόπιστα. Μάλιστα ωθεί τους οδηγούς να είναι ευγενικοί και τυπικοί, ενώ ταυτόχρονα δεσμεύει τους πελάτες να σέβονται τον εργαζόμενο οδηγό ταξί. .

Μπορούμε, λοιπόν, να πούμε ότι οι πλατφόρμες στον χώρο των μετακινήσεων ωφελούν τόσο το σύνολο των επιβατών, όσο και τους σωστούς στη δουλειά τους οδηγούς.

Κώστας Κορέλλης

 

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *