back to top
14.9 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

14.9 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Επενδύσεις 500 εκατομμυρίων ευρώ «βουλιάζουν» στον Πειραιά

Διαβάστε επίσης

Με ρυθμό… χελώνας προχωρά η ολοκλήρωση των διαδικασιών για να ξεκινήσουν οι επενδύσεις, που προβλέπονται στο Master Plan της Cosco για το λιμάνι του Πειραιά, με αποτέλεσμα έργα περίπου 500 εκατομμυρίων ευρώ να μην έχουν ακόμη ξεκινήσει.

Το Master Plan της εταιρείας για το κεντρικό λιμάνι της χώρας έχει δοθεί για δημόσια διαβούλευση από τις αρχές του χρόνου, αλλά μέχρι σήμερα οι ενστάσεις που υποβάλλονται από Δημοτικές Αρχές, επιμελητήρια και επαγγελματικούς φορείς «φρενάρουν» τις διαδικασίες και τα σχέδια για επενδύσεις 466 εκατ. ευρώ να παραμένουν στα συρτάρια.

Το περίεργο –σύμφωνα με κύκλους της ναυτιλίας και όχι μόνο- είναι το γεγονός, ότι οι ενστάσεις και οι παρατηρήσεις επί του σχεδίου δημιουργούν αρνητικό κλίμα, ενώ ανάλογο σχέδιο έργων με τίτλο «Επιχειρησιακό σχέδιο ΟΛΠ για την περίοδο 2014-2018» είχε κατατεθεί και εγκριθεί από την τότε Διοίκηση του ΟΛΠ στις 11 Σεπτεμβρίου 2014, χωρίς να υπάρξουν αντιρρήσεις και αντιδράσεις από κάποιον φορέα.

Σημειώνεται, ότι η Σύμβαση Παραχώρησης που έχει υπογραφεί ανάμεσα στην ΟΛΠ Α.Ε. και το ελληνικό Δημόσιο προβλέπει σειρά υποχρεωτικών επενδύσεων περίπου 300 εκατ. ευρώ για τις οποίες η ΟΛΠ Α.Ε. δεσμεύτηκε να υλοποιήσει μέσα σε μία 5ετία από τη στιγμή, που έχει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών και μέχρι σήμερα έχουν περάσει 2 χρόνια.
Στις υποχρεωτικές επενδύσεις περιλαμβάνονται:
-επέκταση του επιβατικού λιμανιού στη νότια ζώνη,
-μετατροπή της πενταγωνικής αποθήκης σε επιβατικό σταθμό για τις ανάγκες της κρουαζιέρας,
-υπόγεια σύνδεση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με τον χώρο του πρώην ΟΔΔΥ,
-βυθοκόρηση του κεντρικού λιμένα,
-κατασκευή του νέου προβλήτα πετρελαιοειδών,
-επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων,
-βελτίωση των υποδομών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης,
-προμήθεια νέου εξοπλισμού,
-βελτίωση και συντήρηση των υποδομών του κεντρικού λιμανιού της χώρας.

Πέρα από αυτές τις επενδύσεις η ΟΛΠ Α.Ε. πρότεινε και πρόσθετες επενδύσεις, προϋπολογισμού άνω των 170 εκατ. ευρώ, που κρίνονται απαραίτητες για την αναβάθμιση του Πειραιά σε λιμάνι παροχής ολοκληρωμένων υπηρεσιών με σύγχρονες υποδομές και μέσα.

Στις πρόσθετες επενδύσεις προβλέπονται:

-ανάπτυξη κέντρου αποθήκευσης και διανομής στον χώρο πρώην ΟΔΔΥ,
-κατασκευή δύο πολυώροφων κτηρίων για τη στάθμευση αυτοκινήτων,
-αγορά οικολογικών λεωφορείων και
-κατασκευή επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας.

Σύμφωνα με στελέχη του Οργανισμού από την καθυστέρηση χάνονται χιλιάδες θέσεις εργασίας, τη στιγμή που το λιμάνι του Πειραιά «σκαρφαλώνει» διαρκώς στην παγκόσμια κατάταξη με τους τερματικούς σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων και ήδη βρίσκεται στην 37η θέση της λίστας, μία θέση πάνω από την κατάταξη του 2017 και πολλές παραπάνω από το 2016, όταν ήταν στην 44η θέση.
Παράλληλα ο Πειραιάς είναι το 7ο λιμάνι της Ευρώπης και το 3ο της Μεσογείου σε όγκο μεταφοράς. Είναι χαρακτηριστικό, ότι μέσα σε μία δεκαετία (2007-2017) ο Πειραιάς παρουσίασε τη δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση σε διακίνηση containers μετά το Ρότερνταμ.

Νεκτάριος Ανδριόπουλος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα