Search

Ημέρα μνήμης για τα πληρώματα του ΕΚΑΒ η 14η Ιανουαρίου – Ο Π. Παυλόπουλος στο ΕΚΑΒ

408

Δεκαοκτώ χρόνια πέρασαν από την Κυριακή 14 Ιανουαρίου 2001 όταν όλοι οι Έλληνες αγωνιούσαν για το εξαφανισμένο από νωρίς το απόγευμα ελικόπτερο του ΕΚΑΒ στα ανοιχτά του Σουνίου.

Οι ώρες που ακολούθησαν ήταν δραματικές προκαλώντας ακόμα και σήμερα ρίγη συγκίνησης. Το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ είχε απογειωθεί από την Πάτμο προκειμένου να μεταφέρει ασθενή σε νοσοκομείο της Αθήνας, αλλά λίγο πριν φτάσει στην Αθήνα χάθηκαν τα ίχνη του.

Το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ συνετρίβη ανοιχτά του Σουνίου λόγω της κακοκαιρίας που επικρατούσε εκείνο το απόγευμα. Έχασαν τη ζωή τους και οι πέντε επιβαίνοντες – ο Ιταλός κυβερνήτης Αντόνιο Βακάρι, ο συγκυβερνήτης Παναγιώτης Καταβέλης, ο ασθενής Αγαπητός Βαρκάδος, η γιατρός Σοφία Μπεφόν και ο νοσηλευτής Γιώργος Λεβεντζώνης.

Τα συντρίμμια του ελικοπτέρου βρέθηκαν 5 μέρες μετά κοντά στη νησίδα Άγιος Γεώργιος, στα ανοιχτά του Σουνίου. Από τους πέντε, μόνο η σορός της γιατρού βρέθηκε 3 ολόκληρους μήνες μετά στο ακρωτήριο Γραμβούσα των Χανίων και αναγνωρίστηκε με την μέθοδο του DNA.

Δυστυχώς, δεν θα ήταν το μοναδικό ατύχημα που θα σημάδευε το Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας.

Στις 17 Ιουνίου 2002 και στις 11 Φεβρουαρίου 2003, συνετρίβησαν άλλα δυο ελικόπτερα χάνοντας συνολικά τη ζωή τους 8 άνθρωποι.

Δεκαοκτώ χρόνια μετά την πτώση του πρώτου ελικοπτέρου, καθιερώνεται η «Ημέρα Θυσίας του διασώστη», για τους γιατρούς και τα πληρώματα του ΕΚΑΒ που έχασαν τη ζωή τους σε ώρα υπηρεσίας.

Στην πρώτη επίσημη εκδήλωση μνήμης παραβρέθηκε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, ο οποίος ξεναγήθηκε και στο συντοντικό κέντρο του 166, όπου «χτυπά» η καρδιά του ΕΚΑΒ.

Ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός και ο αναπληρωτής υπουργός Παύλος Πολάκης, μίλησαν για στήριξη του ΕΚΑΒ, με έμψυχο και άψυχο δυναμικό.

Σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου, βρίσκεται σε εξέλιξη διαγωνιστική διαδικασία για την προμήθεια 128 νέων ασθενοφόρων, μέρος των οποίων – όπως αναφέρθηκε – «για πρώτη φορά θα πληρωθεί με ίδιους πόρους». Στο σχεδιασμό περιλαμβάνεται και δημιουργία δύο νέων βάσεων αεροδιακομιδών σε Κρήτη και Άκτιο και η μόνιμη λειτουργία της βάσης στη Χαλκιδική (σήμερα λειτουργεί μόνο κατά την καλοκαιρινή περίοδο).

Νίνα Κομνηνού

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *