Search

Επικίνδυνη η μεγαλύτερη γέφυρα του Πειραιά

695

Σήμα κινδύνου εκπέμπει η γέφυρα της Γρηγ. Λαμπράκη στον Πειραιά, που οδηγεί από την οδό Πειραιώς στο Πασαλιμάνι.

Η γέφυρα παρουσιάζει πολλές βλάβες σε πολλά δομικά στοιχεία της με αποτέλεσμα να κινδυνεύει ανά πάσα στιγμή η ζωή και η σωματική ακεραιότητα όσων την διασχίζουν πεζοί ή επιβάτες οχημάτων και Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αφού από εκεί διέρχονται πολλά λεωφορεία, ενώ σύντομα θα την διασχίζει και το Τραμ.

Η τραγική κατάσταση, στην οποία βρίσκεται η γέφυρα αποτυπώνεται με τα πιο μελανά χρώματα σε έκθεση αυτοψίας, που πραγματοποιήθηκε από την Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά, στις 2 Ιανουαρίου 2019, μετά από καταγγελίες του Ινστιτούτου Καταναλωτών και του σωματείου καταναλωτών ΙΝΚΑ – ΔΙΚΑΠ.

Τι αποκαλύπτει η έκθεση

Συγκεκριμένα, όπως αποκαλύπτει η έκθεση της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά: «Κατά την αυτοψία διαπιστώθηκε πληθώρα ορατών βλαβών σε δομικά στοιχεία της γέφυρας από οπλισμένο σκυρόδεμα».

Ειδικότερα εντοπίστηκαν:

Εκτεταμένη εμφάνιση αποφλοιωμένων επιφανειών σκυροδέματος σε προβόλους, πλάκες, δοκούς, βάθρα και υποστυλώματα,
Αποσαθρωμένα και αποκολλημένα τμήματα σκυροδέματος σε δομικά στοιχεία της γέφυρας,

Ύπαρξη κενών και φωλιών σε σημεία έντονα φθαρμένου σκυροδέματος, αλλά και λόγω ατελειών κατά την φάση της κατασκευής,

Έντονα διαβρωμένοι σιδηροί οπλισμοί στα σημεία, όπου αυτοί έχουν αποκαλυφθεί. Μακροσκοπικά εκτιμάται, ότι η οξείδωση του χάλυβα έχει οδηγήσει σε αρκετές περιπτώσεις στη μείωση της ενεργής διατομής του,

Αποτίναξη του σκυροδέματος και διάβρωση του οπλισμού στη βάση κάποιων υποστυλωμάτων.

Οι ανωτέρω διαπιστώσεις οδηγούν στην εκτίμηση, ότι τα δομικά στοιχεία της γέφυρας υπόκεινται στη δράση του φαινομένου της ενανθράκωσης του σκυροδέματος και της διάβρωσης των οπλισμών.

Η έκταση του φαινομένου δύναται να εκτιμηθεί με την εφαρμογή ειδικής μεθοδολογίας.

Οι διαφορετικού εύρους ορατές βλάβες, που εντοπίζονται σε διάφορα των δομικών στοιχείων της γέφυρας, δημιουργούν την εικόνα πολλαπλότητας προβληματικών περιοχών.

Ειδικά όμως το φαινόμενο της αποκόλλησης τμημάτων σκυροδέματος και διάβρωσης του σιδηρού οπλισμού εμφανίζεται ιδιαίτερα έντονο σε θέσεις πλησίον των αρμών συστολοδιαστολής, όπου τα μεγάλα ποσοστά υγρασίας του σκυροδέματος (πιθανόν λόγω αναποτελεσματικής αποστράγγισης ομβρίων) είναι πλέον επιβαρυντικά για την εξέλιξη της ενανθράκωσης και της περαιτέρω διάβρωσης των οπλισμών».

Μάλιστα, η συγκεκριμένη έκθεση έγινε λίγες μέρες μετά τις δηλώσεις του Υπουργού Μεταφορών, Χρ. Σπίρτζη, ο οποίος με αφορμή τις έντονες ανησυχίες κατοίκων και φορέων του Πειραιά για την κατάσταση της γέφυρας διαβεβαίωνε, ότι έχει συντηρηθεί και ενισχυθεί κατά το πρόσφατο παρελθόν και θεωρείται με σαφήνεια αποδεκτή η διέλευση του τραμ.

Η έκθεση της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά διαβιβάστηκε και στην Δημοτική Αρχή της πόλης, η οποία έχει την ευθύνη της συντήρησης και αποκατάστασης της γέφυρας Γρηγ. Λαμπράκη.

Νεκτάριος Ανδριόπουλος

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *