Search

Αλλάζει η εικόνα της σύνδεσης Αθήνας-Θεσσαλονίκης μετά την αποχώρηση της Ryanair

971

Νέο «παίχτη» στην αγορά της μεταφορικής σύνδεσης Αθήνας-Θεσσαλονίκης βάζει η απόφαση της Ryanair να διακόψει το συγκεκριμένο αεροπορικό δρομολόγιο από τον Απρίλιο.

Η Goldair Group ετοιμάζεται να επεκτείνει τις σιδηροδρομικές της δραστηριότητες και στον τομέα της μετακίνησης επιβατών, προσθέτοντας δρομολόγιο που θα συνδέει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη, «αναγκάζοντας» τρόπον τινά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να επαναφέρει τη γνωστή γραμμή «Intercity».

Η απόφαση της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους να σταματήσει από την 1η Απριλίου 2019 την παρουσία της στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, αλλάζει τα δεδομένα και δίνει την ευκαιρία σε νέους παίκτες να δραστηριοποιηθούν σε ένα από τα πιο δημοφιλή και κερδοφόρα δρομολόγια της χώρας.

Πάνω από 5 εκατ. οι μετακινήσεις

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ετησίως στο εν λόγω δρομολόγιο πραγματοποιούνται πάνω από 5 εκατομμύρια μετακινήσεις, το 30% των οποίων (περίπου 1,5 εκατομ.) αφορά αεροπορικές μετακινήσεις. Με δεδομένο ότι το μέσο κόστος κάθε ταξιδιού αγγίζει τα 50 ευρώ, προκύπτει ένας τζίρος σχεδόν 250 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο, κάτι το οποίο καθιστά τη συγκεκριμένη επιβατική αγορά μία από τις πιο σημαντικές στην Ελλάδα.

Οι αεροπορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη δεν είναι δυνατόν να διαθέσουν μεγάλο αριθμό εισιτηριών στις τιμές που προσέφερε η Ryanair, με αποτέλεσμα το επιβατικό κοινό μοιραία να στρέφεται στους άλλους τρόπους μετακίνησης (σιδηρόδρομος και αυτοκινητόδρομος). Με τα διόδια να ξεπερνούν τα 60 ευρώ (με επιστροφή) και με τη σιδηροδρομική σύνδεση, που αυτή την στιγμή μονοπωλείται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να είναι υποβαθμισμένη, με κάκιστη υποδομή, απουσία στοιχειωδών σύχρονων υπηρεσιών (όπως π.χ. wi-fi), καθυστερήσεις και πολύωρα ταξίδια, οι επιλογές για τον επιβάτη είναι απελπιστικά λίγες και με τεράστια μειονεκτήματα.

«Κλειδί» η ηλεκτροκίνηση

Αυτό το κενό έρχεται να καλύψει η Goldair Group. H Rail Cargo Logistics Goldair είναι μια από τις μεγαλύτερες και πιο εξειδικευμένες εταιρείες σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα μας. Αποτέλεσμα της ένωσης του ευρωπαϊκού κολοσσού των κρατικών αυστριακών σιδηροδρόμων και της Goldair, ενός από τους μεγαλύτερους ελληνικούς ομίλους μεταφορών, εκτείνεται σε 16 χώρες της Ευρώπης και διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στις σιδηροδρομικές μεταφορές.

Η διοίκηση της εταιρείας ετοιμάζεται να υποβάλει αίτηση αδειοδότησης στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για τη διενέργεια επιβατικών μεταφορών, μετά τις εμπορευματικές που ήδη διεκπεραιώνει. Στόχος της Goldair είναι να πραγματοποιήσει το πρώτο της επιβατικό δρομολόγιο στις αρχές του 2020. Απαραίτητη προϋπόθεση η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και η ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης και στις δύο γραμμές σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας – Θεσσαλονίκης.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απαντά με την Intercity

Τα σχέδια της Rail Cargo έχουν θορυβήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία ετοιμάζεται να επαναφέρει τη γνωστή υπερταχεία (Intercity), ούτως ώστε να μειωθεί ο χρόνος μετάβασης στη Θεσσαλονίκη από τις 6 στις 4 ώρες. Αυτός ο ανταγωνισμός σίγουρα θα λειτουργήσει υπέρ του επιβατικού κοινού ενώ εκτιμάται ότι ο σιδηρόδρομος θα καταφέρει να κερδίσει σημαντικό μερίδιο στην αγορά, με δεδομένο ότι τα αεροπορικά ναύλα δεν θα μπορούν να κυμανθούν σε παρόμοια επίπεδα τιμών. Σημειώνεται ότι σήμερα, το μερίδιο του σιδηροδρόμου στην αγορά της διαδρομής Αθήνας – Θεσσαλονίκης ξεπερνά μετά βίας το 20% και καλύπτει λιγότερες από 4.000 μετακινήσεις ημερησίως.

«Στο παιχνίδι» κι η ΣΤΑΣΥ

Σύμφωνα με πληροφορίες η Goldair, πέρα από το δρομολόγιο Αθήνας – Θεσσαλονίκης, σκοπέυει να επεκταθεί στις λεγόμενες «άγονες γραμμές» (τις οποίες έχει αναλάβει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έως το 2020, με επιδότηση 50 εκατ. ευρώ το χρόνο), αλλά και στον Προαστιακό της Αθήνας, ιδίως αν αυτός επεκταθεί μέχρι την Πάτρα, για τον οποίον πάντως ενδιαφέρεται και η ΣΤΑΣΥ. Υπενθυμίζεται ότι η δημόσια εταιρεία ΣΤΑΣΥ σήμερα διεξάγει μόνο το δρομολόγιο του Προαστιακού Δουκ. Πλακεντίας – Αεροδρόμιο, ωστόσο συζητά και τη διενέργεια του δρομολογίου Σταθμός Λαρίσης – Κιάτο.

Ισίδωρος Ρούσσος

Print Friendly, PDF & Email

TAG


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *