Search

Στον πτωχευτικό κώδικα η ΘΕΣγάλα

579

Αίτηση υπαγωγής στο άρθρο 106β του Πτωχευτικού Κώδικα υπέβαλε τελικά ο θεσσαλικός συνεταιρισμός παραγωγών ΘΕΣγάλα.

Η αίτηση κατατέθηκε την Παρασκευή στο Πρωτοδικείο Λάρισας και έλαβε προσωρινή διαταγή μέχρι τις 22 Μαρτίου 2019 οπότε και θα ακολουθήσει στο δικαστήριο η κύρια συζήτηση για την οριστική υπαγωγή του στις ευεργετικές διατάξεις του νόμου με την προαπαιτούμενη συναίνεση των πιστωτών του.

Ως προς το θέμα αυτό οι τρεις πιστώτριες τράπεζες: Πειραιώς, Θεσσαλίας και Γιούρομπανκ, συμφώνησαν με την προσφυγή στο άρθρο 106 β καθώς δεν υπήρχε άλλη διέξοδος και οι απανωτές κατασχέσεις που θα ακολουθούσαν θα έβαζαν οριστικό λουκέτο στην επιχείρηση και θα έχαναν το σύνολο των κεφαλαίων που διοχέτευσαν στον συνεταιρισμό.

Ως προς αυτά το συνολικό ποσό υπολογίζεται στα 6 εκ. ευρώ ενώ το συνολικό άνοιγμα προς γαλακτοπαραγωγούς, προμηθευτές και εργαζόμενους, μαζί με τα δάνεια, φτάνει κοντά στα 20 εκ. ευρώ.

Ο ΘΕΣγάλα χρειάζεται άμεσα κεφάλαια κίνησης, τουλάχιστον ενός εκ. ευρώ, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το εμπορικό σήμα έχει δεσμευτεί από τον επιχειρηματία Ξενοφώντα Καντώνια, αντί 500.000 ευρώ τα οποία εκχώρησε όταν αρχικά εκδήλωσε ενδιαφέρον εξαγοράς της επιχείρησης αλλά στην πορεία υπαναχώρησε.

Πώς έφτασε στην οικονομική ασφυξία

Το «θαύμα» του ΘΕΣγάλα είχε αρχίσει να θαμπώνει εδώ και λίγα χρόνια, ταυτόχρονα με τη δραματική συρρίκνωση της κατανάλωσης γάλακτος. Ο συνεταιρισμός που είχε θορυβήσει τις γαλακτοβιομηχανίες με την πρωτοφανή επιτυχία του και έκανε χιλιάδες καταναλωτές να στήνονται στην ουρά για να αγοράσουν φρέσκο γάλα από τα περίφημα ATΜ’s γάλακτος, έχασε μέσα σε λίγο διάστημα την αρχική ορμή του.

Οι προσπάθειες που έγιναν για να ανακτήσει τη δυναμική του, όπως η «μετάλλαξη» των σημείων με τους αυτόματους πωλητές γάλακτος σε «γωνιές ελληνικών παραδοσιακών προϊόντων», η είσοδος στο ηλεκτρονικό εμπόριο και ο εμπλουτισμός της γκάμας με νέους κωδικούς δεν έφεραν –όπως προκύπτει από τα γεγονότα- τα προσδοκώμενα αποτελέσματα.

Οι πωλήσεις συνεχίζουν να πιέζονται, χωρίς να φαίνεται προοπτική αναστροφής τουλάχιστον στο άμεσο μέλλον. Εκτιμάται ότι τη χρήση 2018 /2019 που λήγει τον προσεχή Ιούνιο οι πωλήσεις του συνεταιρισμού θα υποχωρήσουν στα 22 εκατ. ευρώ από 24 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή χρήση

Η αρνητική συγκυρία και ο ισχυρός ανταγωνισμός από τις γαλακτοβιομηχανίες δεν επέτρεψαν στον συνεταιρισμό να κάνει το επόμενο βήμα. Η μεταβίβαση του δικτύου των καταστημάτων σε ανεξάρτητους συνεργάτες (franchisees) ήταν μοιραίο να συμβεί, καθώς ο συνεταιρισμός εν μπορούσε να αντέξει ένα τέτοιο βάρος. Υπολογίζεται ότι μέσα από αυτή την κίνηση, θα μειωθούν κατά 50% τα έξοδα λειτουργίας του ενώ παράλληλα θα απελευθερωθεί ρευστότητα 1 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.

Ο ΘΕΣγάλα ιδρύθηκε το 2011 από περίπου 70 παραγωγούς αγελαδινού γάλακτος της Θεσσαλίας και της Μακεδονίας και ήταν ο πρώτος που λάνσαρε στη χώρα την πώληση φρέσκου γάλακτος από αυτόματους πωλητές. Καθημερινά παράγει 100 τόνους στις φάρμες των μελών του και διατηρεί δίκτυο 59 καταστημάτων, εκ των οποίων τα 55 με την μορφή Franchise και τα 4 ιδιόκτητα (Θεσσαλονίκη). Παράλληλα, παρέχει υπηρεσία διανομής όλων των προϊόντων κατ’ οίκον, «Το θες σπίτι σου» με παραγγελίες είτε τηλεφωνικές, σε πενταψήφιο αριθμό, είτε ηλεκτρονικές από το ΘΕΣγάλα e-shop.

Χριστιάννα Κούσιου

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *