back to top
18 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

18 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Τουριστικός «θησαυρός» στο βυθό της θάλασσας

Διαβάστε επίσης

Μία εναλλακτική μορφή τουρισμού αναπτύσσουν τα τελευταία χρόνια πολλά κράτη, που προσπαθούν να επιμηκύνουν την τουριστική περίοδο με τον καταδυτικό τουρισμό. Για το λόγο αυτό όχι μόνο εκμεταλλεύονται το φυσικό θαλάσσιο περιβάλλον, αλλά δημιουργούν και τεχνητές συνθήκες, που θα προσελκύσουν τους λάτρεις της κατάδυσης.

Εξάλλου σύμφωνα με μελέτες σε παγκόσμιο επίπεδο υπάρχουν περίπου 25 εκατ. πιστοποιημένοι δύτες, από τους οποίους πάνω από 1,5 εκατ. κάνουν τουλάχιστον ένα ταξίδι το χρόνο κάνοντας έως και 10 διανυκτερεύσεις σε μακρινούς προορισμούς.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι τα ισπανικά νησιά Μέντες, οι επτά βραχονησίδες που διοικητικά ανήκουν στην Καταλονία, όπου το 1983 απαγορεύτηκε η αλιεία, η ζωή επανήλθε στην περιοχή και σήμερα θεωρείται από τους δημοφιλέστερους καταδυτικούς προορισμούς με ετήσια έσοδα άνω των 10 εκατ. ευρώ.

Λίγα χρόνια πριν (σ.σ. το 2016) η δημοτική Αρχή στο Κουσάντασι της Τουρκία αποφάσισε να βουλιάξει στις ακτές της περιοχής ένα αεροσκάφος τύπου Airbus A300, με άνοιγμα φτερών 44 μ. και μήκος 54 μ. για να δημιουργηθεί τεχνητός ύφαλος με στόχο την προσέλκυση 250.000 τουριστών ετησίως που ασχολούνται με τον καταδυτικό τουρισμό.

Στην Ιταλία, τη Σικελία και τα νησάκια Ούστικα, Παντελερία και Αιγούσες υπάρχουν 21 υποβρύχια αρχαιολογικά πάρκα, με αμφορείς, ίχνη βυζαντινών εκκλησιών και ναυάγια, τα οποία κάθε χρόνο επισκέπτονται χιλιάδες τουρίστες.

Τελευταία το Μπαχρέιν ανακοίνωσε ότι δημιουργεί υποβρύχιο θεματικό πάρκο σε έκταση 25 στρεμμάτων, ανάμεσα στη χερσόνησο του Κατάρ και την ανατολική ακτή της Σαουδικής Αραβίας όπου ένα βυθισμένο Boeing 747 θα είναι το σημαντικότερο αξιοθέατο και θα πλαισιώνεται από γλυπτά και τεχνητούς κοραλλιογενείς υφάλους για να γίνει καταφύγιο και βιότοπος για τη θαλάσσια ζωή.

ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Στη χώρα μας υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις για ανάπτυξη του καταδυτικού τουρισμού, χωρίς μάλιστα πρόσθετες ενέργειες, αφού και τα ευρήματα είναι πολλά, αλλά και το θαλάσσιο περιβάλλον πολυποίκιλο.

Συγκεκριμένα ετοιμάζονται υποβρύχια μουσεία, ενώ τα ευρήματα αυξάνονται σημαντικά μετά από έρευνες.

Σε Αλόννησο και Παγασητικό τέσσερα ναυάγια, που χρονολογούνται από τους κλασικούς μέχρι τους βυζαντινούς χρόνους, πρόκειται να γίνουν υποθαλάσσια Μουσεία για τους λάτρεις των αρχαιοτήτων και της κατάδυσης.

Πρόκειται για το ναυάγιο στο νησί Περιστέρα, κοντά στην Αλόννησο, (το οποίο χρονολογείται από τον 5ο αιώνα π.Χ. και αποτελείται από πολλούς αμφορείς), το βυζαντινό ναυάγιο στο νησάκι Κίκυνθο (με κεραμικά, που το χρονολογούν μεταξύ 9ου και 13ου αιώνα), το ναυάγιο στη θέση Άκρα Γλάρος (των βυζαντινών χρόνων), όπως και το ναυάγιο στη θέση Τηλέγραφος (από τα μέσα του 4ου αι. μ.Χ.).

Στα συγκεκριμένα υποθαλάσσια πάρκα θα επιτρέπεται η ερασιτεχνική φωτογράφιση και η κατάδυση, με συνοδεία δυτών και αρχαιοφυλάκων, μέχρι τα 40 μέτρα, ενώ όσοι δεν μπορούν να καταδυθούν θα μπορούν να θαυμάζουν τα «εκθέματα» σε σκάφη με διαφανή πυθμένα.

Οι εργασίες για τα καταδυτικά αρχαιολογικά πάρκα είναι σε εξέλιξη και μέχρι τον Οκτώβριο φέτος θα γίνονται υποβρύχιες αυτοψίες για την καλύτερη λειτουργία των επισκέψιμων χώρων.

Σημειώνεται, ότι στις ελληνικές θάλασσες βρίσκονται περισσότερα από 1.500 ναυάγια και βυθισμένες πόλεις με αρχαία λιμάνια, ενώ πριν λίγους μήνες στη θαλάσσια περιοχή της Ρόδου και σε βάθος 75 μέτρων εντοπίστηκε γερμανικό πολεμικό αεροσκάφος από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Το αεροσκάφος είναι τύπου JU-52, σχεδόν άθικτο και λείπουν μόνο ο κινητήρας και η γυάλινη καλύπτρα του πιλοτηρίου, όπου

υπάρχουν όλα τα εξαρτήματα και τα συστήματα της εποχής, ενώ στις θέσεις τους παραμένουν και τα πολυβόλα του.

Οι πόρτες της ατράκτου είναι ακόμα κλειστές και τα παράθυρα τόσο μικρά που δεν μπορεί κάποιος να εισχωρήσει για να δει τι μετέφερε το αεροπλάνο.

Νεκτάριος Ανδριόπουλος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα