Search

Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή: Τριπλασιάστηκαν οι καταγγελίες την περίοδο της οικονομικής κρίσης

118

Τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι Έλληνες καταναλωτές το 2018 και προσέφευγαν για βοήθεια στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή, αφορούσαν συναλλαγές κυρίως με ηλεκτρονικά καταστήματα που έχουν έδρα σε όμορες ευρωπαϊκές χώρες, με αλλοδαπές αεροπορικές εταιρίες, με προϊόντα παραποιημένα (μαϊμού), αλλά και με συνδρομητικές υπηρεσίες και υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης που παρέχονται από εταιρείες με έδρα την Αυστρία, τη Μάλτα, την Ιταλία και την Κύπρο και επέφεραν αυξημένες χρεώσεις στους λογαριασμούς κινητής τηλεφωνίας.

Θα πρέπει να επισημανθεί ότι το 2018 παρατηρήθηκε μικρή μείωση των παραπόνων που δέχθηκε το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας, σε βάρος ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον στενό τομέα του τουρισμού (ξενοδοχεία, καταλύματα, εστιατόρια, αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές). Επιμέρους ζητήματα ανέκυψαν στις περιφερειακές χερσαίες μεταφορές μέσω ΚΤΕΛ, και, μεμονωμένα, στον τομέα του λιανικού εμπορίου. Σημειώνεται ακόμη ότι τουλάχιστον 8 στις 10 υποθέσεις επιλύονται υπέρ του καταναλωτή.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή στις 15 Μαρτίου, ο Συνήγορος του Καταναλωτή σε ανακοίνωσή του επισημαίνει πως, το 2018, δέχθηκε 10.843 αναφορές από τις οποίες οι 826 είναι υποθέσεις του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδος που λειτουργεί ως αρμοδιότητα του Συνηγόρου του Καταναλωτή και διευκολύνει τη φιλική επίλυση των διαφορών που προκύπτουν από διασυνοριακές συναλλαγές εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο αριθμός των υποθέσεων αυξάνεται διαρκώς. Οι αναφορές τριπλασιάστηκαν το 2018 σε σχέση με το 2010 όταν, στην έναρξη της οικονομικής κρίσης, ανέρχονταν σε 3.697.

Χριστιάννα Κούσιου

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *