Search
ελληνική ναυτιλία

«Κρατά» η ελληνική ναυτιλία παρά τον κινεζικό ανταγωνισμό

504

Τη δυναμική της συνεχίζει η ελληνική ναυτιλία με πολλές αγορές νέων πλοίων τη στιγμή που εντείνεται και ο ανταγωνισμός με τους Κινέζους, με τους οποίους οι Έλληνες εφοπλιστές κοντράρονται για το πόσα πλοία θα αγορασθούν.

Συγκεκριμένα οι Έλληνες πλοιοκτήτες στρέφονται προς τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και τα δεξαμενόπλοια, ενώ υψηλά -αν και με μικρή μείωση- παραμένουν και οι επενδύσεις σε πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της Petrofin Research του 2018 για τον ελληνόκτητο στόλο στα πλοία χύδην φορτίου μεταφορικής ικανότητας άνω των 20.000 dwt καταγράφεται αύξηση της τάξης του 9% σε σχέση με το 2017 με 2.361 πλοία (έναντι 2.169 την προηγούμενη χρονιά) και 190.941.882 dwt από τα 175.244.646 dwt. Αντίθετα στα containerάδικα αν και οι εταιρείες αυξήθηκαν κατά 4 (από 30 σε 34) ο στόλος μειώθηκε στα 367 πλοία από 381
και σε μεταφορικά ικανότητα (σε 23.038.269 dwt από 25.327.980 dwt).Παράλληλα στα τάνκερ ο στόλος αυξήθηκε από 851 πλοία σε 1.048 μέσα σε μία 3ετία, ενώ από 2017 στο 2018 καταγράφηκε άνοδος 5,7%.

Ακόμη σημαντική άνοδος καταγράφεται και στα LNG, όπου από το 2013, όταν αριθμούσε μόνο 32 πλοία και σήμερα είναι 105. Αντίθετα στα LPG παρατηρήθηκε μείωση του στόλου κατά 25%, αν και συνολικά ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε κατά 4,3% σε αριθμό πλοίων και 6,47% σε μεταφορική ικανότητα dwt, φτάνοντάς τα 5.508 πλοία και 412,31 εκατ. dwt. Την ίδια στιγμή ο παγκόσμιος στόλος αυξήθηκε κατά μόλις 2,5%, στα 1.973,5 εκατ. dwt.
Στο μεταξύ «ναυμαχία» έχει ξεσπάσει ανάμεσα σε Έλληνες και Κινέζους εφοπλιστές τους πρώτους μήνες του 2019 σχετικά με τις αγορές πλοίων.

Για το πρώτο τρίμηνο του έτους έχουν ήση πωληθεί πάνω από 300 πλοία συνολικής αξίας 3,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με τα 106 να είναι φορτηγά, τα 100 δεξαμενόπλοια, τα 25 μεταφοράς containers και τα 20 μεταφοράς υγραερίου. Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν δαπανήσει 621 εκατομμύρια για 47  πλοία (23 φορτηγά, 14 δεξαμενόπλοια, 9 μεταφοράς containers και 1 υγραεριοφόρο). Στον αντίποδα οι Κινέζοι συνάδελφοί τους πλήρωσαν 425,1 εκατομμύρια δολάρια για την αγορά επίσης 47 πλοίων (37 φορτηγά, 3 δεξαμενόπλοια και 1 για εμπορευματοκιβώτια).

Νεκτάτριος Ανδριόπουλος

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *