Search

Δυναμική προπώληση στο Φεστιβάλ Αθηνών-Ποιες παραστασεις δεν πρέπει να χάσετε

526

Δυναμικά ξεκίνησε η προπώληση για τις εκδηλώσεις του φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2019

Τόσο οι μεγάλες συναυλίες στο Ηρώδειο, όσο και οι παραστάσεις αρχαίου δράματος στην Επίδαυρο μοιάζει να κέντρισαν άμεσα το ενδιαφέρον του κοινού. Σε μια μόλις εβδομάδα προπώλησης η ζήτηση των εισιτηρίων είναι αυξημένη και μέσω της on line υπηρεσίας  αλλά και στο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέρητησης.

Σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια παρατηρείται μια σταδιακή αύξηση στην πώληση των εισιτηρίων (2016: 3.088 εισιτήρια, 2017: 3.213 εισιτήρια, 2018: 2.336 εισιτήρια), η οποία φέτος καταλήγει σε υπερδιπλασιασμό του αριθμού εισιτηρίων σε σχέση με την προηγούμενη τριετία. Συγκεκριμένα, το 2016 είχαν αγοραστεί 3.088 εισιτήρια, ενώ το 2019 αγοράστηκαν 7.197 εισιτήρια (αύξηση 133%), την πρώτη μέρα της προπώλησης.

Ξεχωρίσαμε πέντε παραστάσεις που δεν πρέπει να χάσετε

Εν τω μέσω της ζωής, βρισκόμαστε / 6 Σουίτες για τσέλο του Μπαχ

Anne Teresa De Keersmaeker, Jean-Guihen Queyras / Rosas

Η κορυφαία ίσως εν ζωή δημιουργός του σύγχρονου χορού παρουσιάζει τη δική της πρόταση πάνω στις 6 σουίτες για τσέλο του Μπαχ. Παλιά γνώριμη του Φεστιβάλ, η Αν Τερέζα Ντε Κεερσμάκερ εμφανίζεται μαζί με άλλους τέσσερις χορευτές της ομάδας της για πρώτη φορά στη σκηνή του Ηρωδείου υπό τους ήχους του αγαπημένου της Μπαχ, σε μια συγκλονιστική παράσταση, που η κριτική χαρακτήρισε «ιδανικό πάντρεμα ανάμεσα στον Μπαχ και τους Rosas» και «υπέρτατη στιγμή χάρης και ομορφιάς». Ο τίτλος του έργου παραπέμπει στη φράση «Mitten wir im Leben sind mit dem Tod umfangen» («Εν τω μέσω της ζωής, βρισκόμαστε στον θάνατο»), μετάφραση ενός λατινικού ψαλμού από τον Λούθηρο, που έχει χαραχτεί στον τάφο της Πίνα Μπάους.

Μαζί της στη σκηνή του Ηρωδείου, ο σπουδαίος γάλλος τσελίστας Ζαν-Γκυγέν Κεράς που φημίζεται για τη μουσική του ευελιξία –«παίζει όπως αναπνέει», λένε γι’ αυτόν οι κριτικοί– και έχει συνεργαστεί από την αρχή της καριέρας του με σημαντικά σχήματα, διατηρώντας σταθερή συνεργασία με τις Freiburg Baroqueorchester και Akademie für Alte Musik Berlin, όπως και με το Carnegie Hall στη Νέα Υόρκη.

Ηλέκτρα / Ορέστης του Ευριπίδη

Κομεντί Φρανσαίζ / Comédie-Française – Ίβο βαν Χόβε

Για πρώτη φορά, ο πιο παλιός θίασος εν ενεργεία στον κόσμο θα παίξει στο μοναδικό Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου.

Διευκρινίζοντας ότι όλες του οι συνεργασίες γεννιούνται από «κεραυνοβόλο έρωτα» για ένα κείμενο, ο Ίβο βαν Χόβε, που άνοιξε και το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών 2018 με την πολύ δυνατή σκηνική μεταφορά των έργων του Μπέργκμαν Περσόνα / Μετά την πρόβα, συναρθρώνει εδώ δυο κείμενα του Ευριπίδη τα οποία αφηγούνται την ιστορία της Ηλέκτρας και του Ορέστη στη συνέχειά της ή το πώς τα δυο αδέρφια ξαναβρέθηκαν και συμμάχησαν για να εκδικηθούν τη μητέρα τους, Κλυταιμνήστρα, και τον εραστή της, Αίγισθο. Η παράσταση σηματοδοτεί την υποδοχή της Ηλέκτρας του Ευριπίδη στο ρεπερτόριο της Κομεντί Φρανσαίζ, ενώ η τελευταία παρουσίαση του Ορέστη στην Αίθουσα Ρισελιέ χρονολογείται από το 1923.

Αναγνωρισμένος για τη δεινότητά του να «ξεδιπλώνει» τα κείμενα επί σκηνής, ο σκηνοθέτης του Toneelgroep Amsterdam ανανεώνει διαρκώς την αισθητική του και τη σχέση του με τους ηθοποιούς. Παρότι αποκηρύσσει τη σχολή της «μεθόδου», επανέρχεται στο αρχαίο δράμα τιμώντας την κοινωνική διάσταση αυτού του θεάτρου και φωτίζει τον μύθο με έντονη συναίσθηση του πόσο επίκαιρος παραμένει.

Η υπόθεση, από τον Ίβο βαν Χόβε

Η Ηλέκτρα και ο Ορέστης είναι αδέρφια. Νέοι, πληγωμένοι, εύθραυστοι και ευάλωτοι, μετατρέπονται σε άγρια ζώα. Στην πραγματικότητα δεν γνώρισαν ποτέ τον πατέρα τους, που είχε φύγει ως αρχιστράτηγος του στρατού των Αργείων στον πόλεμο της Τροίας. Η απουσία του τον καθιστά ήρωα στα μάτια τους. Η μητέρα τους, η Κλυταιμνήστρα, είναι ο εχθρός. Το σπίτι, το πεδίο της μάχης. Αποδιωγμένοι, η Ηλέκτρα και ο Ορέστης γίνονται, από παιδιά βασιλέων, πρόσφυγες στην ίδια τους την οικογένεια, στην ίδια τους την πατρίδα.

Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους

Boris Charmatz – Terrain infini (άπειρο)

Παγκόσμια πρεμιέρα

Το νέο έργο του κορυφαίου γάλλου χορογράφου Μπορίς Σαρμάτς, που απολαύσαμε πέρυσι στο Φεστιβάλ Αθηνών με το enfant, κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Αθηνών. Το Infini προσπαθεί να εντοπίσει μια αίσθηση απείρου μέσα στον χώρο. Το «άπειρο» είναι ο τρόπος μας να αγγίξουμε αυτό που βρίσκεται πέρα από εμάς και η σκηνή είναι ο χώρος που επιτρέπει μια τέτοια προσπέλαση. Το σώμα μοιάζει να είναι πεπερασμένo – η ανθρώπινη κίνηση, όμως, είναι πάνω απ’ όλα μια επ’ άπειρον δυνατότητα.

Όπως δηλώνει ο δημιουργός: «Ανέκαθεν σιχαινόμουν να μετράω βήματα στον χορό. Προτιμούσα να αφήνω τη φαντασία μου ελεύθερη, να περιπλανιέται. Στη συγκεκριμένη παράσταση μετράμε, μιλάμε, τραγουδάμε και χορεύουμε, αλλά το κάνουμε με στόχο να περιπλανηθούμε…». Εδώ και αιώνες, οι χορευτές μετράνε βήματα μέχρι το 4, το 6 ή το 8, και μετά πάλι από την αρχή. Στις σύγχρονες χορογραφίες χρησιμοποιούνται ενίοτε πιο περίπλοκα συστήματα μέτρησης. Τι θα συνέβαινε, ωστόσο, αν οι χορευτές μετρούσαν το διηνεκές;

Τι θα συνέβαινε αν μετρούσαν, όχι έχοντας κάποιο στόχο, μέτρο ή ρυθμό κατά νου, αλλά σαν να μετράνε προβατάκια για να αποκοιμηθούν ή μέχρι να ξεψυχήσουν; Τι θα συνέβαινε αν οι αριθμοί σηματοδοτούσαν μια εγκατάλειψη, ένα πέρασμα, μια μεταμόρφωση επ’ άπειρον; Στο έργο αυτό οι ερμηνευτές δεν σταματάνε να μετρούν, ο χρόνος παγώνει: δεν σταματάνε να μετρούν ούτε στο 1989, ούτε στο 2015, ούτε στο 2019…

Ρόμπερτ Γουίλσον- Οιδίπους

Βασισμένο στο έργο του Σοφοκλή

Η αρχετυπική ιστορία του Οιδίποδα ξεδιπλώνεται μέσα από τα εκπληκτικά, χαρακτηριστικά tableaux vivants του Ρόμπερτ Γουίλσον. Ο κορυφαίος δημιουργός ακολουθεί την ιστορία του Οιδίποδα χρονολογικά, χωρίς να συμπίπτει απολύτως με τον Οιδίποδα Τύραννο του Σοφοκλή, από τη στιγμή της γέννησής του και της εγκατάλειψής του ως βρέφους, μέχρι τη στιγμή της τύφλωσής του, αφού έχουν προηγηθεί οι φρικτές αποκαλύψεις: από το πρώτο φως της ζωής στο τελευταίο φως που αντικρίζει. Δύο «μάρτυρες», ένας άντρας και μια γυναίκα, μας μεταφέρουν αυτά που βλέπουν, τον βίο και την πολιτεία του Οιδίποδα, σαν να μιλάνε διαμέσου των αιώνων.

Στα ελληνικά, ιταλικά, αγγλικά, γερμανικά, γαλλικά και λατινικά, με τις πρωτότυπες μεταφράσεις σε ιταλικό στίχο των Ettore Romagnoli (1926) και Orsatto Giustiniano (1585)

Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους

Ξένες πόρτες του Μάνου Ελευθερίου

Μάνος Καρατζογιάννης

Οι Ξένες πόρτες είναι ένα αδημοσίευτο κείμενο που ηχογράφησε και απομαγνητοφώνησε ο Μάνος Ελευθερίου και, πέντε χρόνια πριν φύγει από τη ζωή, το εμπιστεύτηκε στη Νένα Μεντή. Πρόκειται για ένα οδοιπορικό στη Σύρο από τις αρχές του 20ού αιώνα κι έπειτα, μέσα από τη διήγηση της γιαγιάς του Ευαγγελίας Διγενή. Στη σπαρακτική αυτή διήγηση ζωντανεύουν τα βασικά μοτίβα του έργου του μεγάλου ποιητή και στιχουργού, όπως η σκληρότητα της επαρχίας, η κοινωνική αδικία, η μελαγχολία και ο φόβος του θανάτου. Γι’ αυτό και την παράσταση διατρέχουν χαρακτηριστικές μελωδίες και ποιήματα που έχουν συνδεθεί με τον Μάνο Ελευθερίου και την ιδιαίτερη πατρίδα του. Οι Ξένες πόρτες, ένα κείμενο βαθιά προσωπικό για τον μεγάλο δημιουργό, εκφράζουν ίσως εντέλει το συλλογικό ασυνείδητο ενός ολόκληρου λαού.

Τη σκηνοθεσία, τη δραματουργική επεξεργασία και την πρωτότυπη μουσική της παράστασης υπογράφουν αντίστοιχα ο Μάνος Καρατζογιάννης, ο Θανάσης Νιάρχος και ο Γιώργος Ανδρέου, στενοί συνεργάτες του Μάνου Ελευθερίου όσο ήταν εν ζωή.

Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους

Πληροφορίες

Μπορείτε να προμηθευτείτε τα εισιτήρια σας εγκαίρως για όλες τις εκδηλώσεις με τον εξής τρόπο:

1. Τηλεφωνικό κέντρο: 210 8938112 (Δευτέρα έως Κυριακή 09:00-21:00)

2. Ηλεκτρονική αγορά: www.greekfestival.gr και www.ticketmaster.gr

3. Για ομαδικές αγορές (20+ άτομα): 2103222720 και tickets@greekfestival.gr

4. Eισιτήρια ανεργίας εκδίδονται μόνο από τα εκδοτήρια του Φεστιβάλ Αθηνών (Πανεπιστημίου 39-στοά Πεσμαζόγλου), των οποίων λειτουργία αναμένεται σύντομα.

5. Κρατήσεις για ΑμεΑ μόνο από τον τηλεφωνικό αριθμό 210 3221897. Τα εισιτήρια ΑμεΑ εκδίδονται εκδίδονται (με τη βεβαίωση του μήνα) μόνο από τα εκδοτήρια του Φεστιβάλ Αθηνών.

6. Φοιτητικά εισιτήρια και άνω των 65 ετών:
α. για τις παραστάσεις στην Πειραιώς 260, το Μέγαρο Μουσικής, το Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου καθώς επίσης και για τις παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου («Ορέστεια», 28 & 29/6  – «Ικέτιδες», 6 & 7/7) και την παράσταση του Κ.Θ.Β.Ε. («Ιφιγένεια η εν Αυλίδι», 26 & 27/7) στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, διατίθενται απ΄ όλα τα κανάλια πώλησης.

β. για τις παραστάσεις στο Ηρώδειο και το Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου, διατίθενται μόνο από τα εκδοτήρια του Φεστιβάλ Αθηνών (Πανεπιστημίου 39 – Στοά Πεσμαζόγλου)

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *