Search

Διαμαρτυρία για την ελεύθερη μετακίνηση των ατόμων με πρόβλημα όρασης

448

Εκδήλωση διαμαρτυρίας με θέμα «Η ελεύθερη μετακίνηση των ατόμων με πρόβλημα όρασης» πραγματοποιήθηκε στις 10 το πρωί στον πεζόδρομο της Μακρυγιάννη, έξω από τον σταθμό του Μετρό «Ακρόπολη», με κύριο στόχο την ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης γύρω από τα προβλήματα στη μετακίνηση που αντιμετωπίζουν στην Αθήνα τα άτομα με αναπηρία, με προβλήματα όρασης και μετακίνησης.

Η Αθήνα και οι περισσότερες πόλεις, δημιουργούν πικιλοτρόπως προβλήματα στα άτομα με αναπηρία. Τόσο οι πολίτες που κινούνται χωρίς να σκέφτονται εάν η οποιαδήποτε πράξη τους (πχ παρκάρισμα σε πεζοδρόμιο) θα δημιουργήσει πρόβλημα σε άτομα με προβλήματα κίνησης ή όρασης, όσο και οι ίδιες οι δομές που είναι «αφιλόξενες».

Μαζί φυσικά και οι φορείς της εξουσίας που δεν παίρνουν αποφασιστικά μέτρα για την διευκόλυνση των ατόμων με αναπηρία και το πρόβλημα της μετακίνησής τους εξακολουθεί να υπάρχει, όσες δράσεις ευαισθητοποίησης και αν γίνονται.

Στο πλαίσιο αυτό, οι φορείς Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών (Κ.Ε.Α.Τ.), Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ), Εθνική Ομοσπονδία Τυφλών (E.O.T.), Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τυφλών (Π.Σ.Τ.), Φάρος Τυφλών της Ελλάδος (Φ.Τ.Ε) και «ΚΕΝΤΡΟ ΣΚΥΛΟΙ ΟΔΗΓΟΙ ΕΛΛΑΔΟΣ, διοργάνωσαν την εκδήλωση «Η ελεύθερη μετακίνηση των ατόμων με πρόβλημα όρασης», προκειμένου να γίνουν γνωστά τα προβλήματα μετακίνησης που υπάρχουν στην καθημερινότητα τους.

Υπάρχουν πάρα πολλά προβλήματα, όχι μόνο εδώ αλλά σε όλους τους πεζόδρομους της πρωτεύουσας – και όχι μόνο- σε ο,τι αφορα στην πρόσβαση και στον περίπατό μας. Θέλουμε, όπως όλος ο κόσμος, να μπορούμε και εμείς να κάνουμε έναν περίπατο άνετο και ασφαλή» δήλωσε στον Αθήνα 984 ο Δημήτρης Σηφάκης, ο οποίος είναι μέλος του διοικητικού συμβουλίου στον πανελλήνιο σύνδεσμο τυφλών

Μερικά από τα καθημερινά προβλήματα που αντιμετωπίζει, όπως είπε, είναι τα παρκαρισμένα οχήματα σε πεζοδρόμια και σε ράμπες για ανθρώπους με κινητικές δυκολίες, τα ψηλά και τα χαμηλά εμπόδια, τα τραπεζοκαθίσματα πάνω σε οδηγούς όδευσης ή τα μηχανάκια.

«Δυστυχώς τα άτομα με πρόβλημα όρασης έρχονται αντιμέτωπα με ένα εχθρικά δομημένο περιβάλλον, που δεν επιτρέπει, όχι μόνο στα άτομα με προβλήματα όρασης, αλλά στον καθένα από μας, είτε ανήκουμε σε μια συγκεκριμένη κατηγορίας όπως οι μαμάδες με τα καροτσάκια είτε της τρίτης ηλικίας, εμποδιζόμενα άτομα, άτομα με κινητική αναπηρία, ακόμα και εμείς που υποτίθεται είμαστε αρτιμελείς, να έχουμε προβλήματα προσβασιμότητας στα πεζοδρόμια που ουσιαστικά είναι ανύπαρκτα και έχουμε και πρόβλημα με την ειδική ασφάλεια αφού δεν τηρείται ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Αυτό το γεγονός, συν η έλλειψη ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού, γιατί έχουμε και ένα πρόβλημα νοοτροπίας του «ωχ αδερφέ, εγώ να τα καταφέρω εγώ να κάνω τη δουλειά μου και δεν με ενδιαφέρουν οι άλλοι». Να φανταστείτε ένας καθηγητής από πανεπιστήμιο της Αμερικής λέει ότι αν ένας τυφλός κυκλοφορεί μόνος του στην Αθήνα θα μπορεί να κυκλοφορήσει παντού μόνος του» επισημαίνει η Ελισάβετ Κούβαρου, εκπαιδεύτρια κινητικότητας προσανατολισμού και δεξιοτήτων καθημερινής διαβίωσης για άτομα με προβλήματα όρασης.

Μεγάλες δυσκολίες αντιμετωπίζουν και όσα άτομα χρησιμοποιούν για τη μετακίνησή τους σκύλο οδηγό, γεγονός που εξήγησε η πρόεδρος του κέντρου σκύλων οδηγών Ελλάδας, Ζωή Γερουλάνου.

«Βρισκόμαστε στον πεζόδρομο της Μακρυγιάννη όλοι οι φορείς του χώρου των τυφλών, προκειμένου να ενημερώσουμε, να ευαισθητοποιήσουμε και να γίνει μια διαμαρτυρία σχετικά με τα προβλήματα στη μετακίνηση των ατόμων με οπτική αναπηρία. Το κομμάτι της μετακίνησης των ανθρώπων με προβλήματα όρασης είναι πάρα πολύ δύσκολο διότι υπάρχουν άπειρα εμπόδια. Υπάρχει γενικότερα μια αναρχία στην πόλη. Υπάρχουν προβλήματα που δημιουργούν οι φορείς κοινής οφέλειας, όπως είναι η ΔΕΗ, όπως είναι η ΕΥΔΑΠ που πάνω στις οδεύσεις τυφλών βάζουν τα φρεάτιά τους, υπάρχουν τα τραπεζοκαθίσματα, τα καταστήματα που βάζουν την πραμάτειά τους πάνω στις οδεύσεις τυφλών» ανέφερε.

Ωστόσο, ειδικά όσον αφορά στα άτομα με σκύλο οδηγό, διαπιστώνονται προβληματικές συμπεριφορές από οδηγούς, πχ, λεωφορείων, ή καταστηματάρχες, οι οποίοι, αν και υπάρχει το νομικό πλαίσιο που επιτρέπει την είσοδο των σκυλιών, πολλές φορές απαγορεύουν την πρόσβασή τους.

«Αυτό που θέλουμε να πούμε είναι ότι ο κάθε ένας από τους πολίτες της πόλης, και όχι μόνο εδώ αλλά παντού, να σκεφτεί πριν κάνει κάτι, αν αυτό θα εμποδίσει κάποιον άλλον που δεν έχει τη δυνατότητα να κυκλοφορήσει χωρίς μπαστούνι ή το σκύλο οδηγό του» προσθέτει η κ. Γερουλάνου.

Δεν λείπουν, βέβαια, και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Κέντρο Σκύλων Οδηγών, αφού οι εκπαιδευτές λίγοι, το κόστος μεγάλο, και γίνεται προσπάθεια να δημιουργηθεί ένα νέο κέντρο εκπαίδευσης, προκειμένου να γίνει πιο εύκολο το έργο τους.

Βίκτωρας Αντωνόπουλος

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *