back to top
18.9 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

18.9 C
Athens
Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Όρια ηλικίας και κράνος στα ηλεκτρικά πατίνια προτείνει το υπ. Υποδομών και Μεταφορών

Διαβάστε επίσης

Κράνος, όρια ηλικίας και απαγόρευση μεταφοράς επιβατών περιλαμβάνονται σε μία σειρά ρυθμίσεων για τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών που προτείνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Στόχος του υπουργείου είναι να θεσμοθετηθούν κάποιοι βασικοί κανόνες που θα σχετίζονται με τα μέτρα ασφαλείας σε ό,τι αφορά τη λειτουργία τους, καθώς τον τελευταίο καιρό η χρήση των ηλεκτρικών πατινιών έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις και η κυκλοφορία τους είναι πλέον ανεξέλεγκτη.

Προκειμένου να υπάρχουν κανόνες στη λειτουργία και κυκλοφορία των ηλεκτρικών πατινιών, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών συνέστησε επιτροπή με αντικείμενο τη δημιουργία πλαισίου λειτουργίας του εν λόγω οχήματος, η κυκλοφορία του οποίου έχει αυξηθεί σημαντικά τους τελευταίους μήνες. Στην εισήγηση του υπουργείου προς τη νεοσυσταθείσα επιτροπή αναφέρονται τα εξής:

– Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (ΕΠΗΟ) είναι όσα οχήματα κινούνται με ηλεκτροκινητήρα και δεν υπάγονται στον ΚΟΚ. Πρόκειται για κινούμενα με ηλεκτροκινητήρα πατίνια, τροχοπέδιλα (rollers), τροχοσανίδες (skate board) και αυτοεξισορροπούμενα οχήματα, δηλαδή οχήματα που βασίζονται σε εγγενή ασταθή ισορροπία και χρειάζονται ένα βοηθητικό σύστημα ελέγχου για να διατηρούν την ισορροπία τους, και στα οποία περιλαμβάνονται μηχανοκίνητα μονόκυκλα οχήματα ή μηχανοκίνητα δίκυκλα οχήματα διπλής τροχιάς.

– Οι οδηγοί τους απαγορεύεται να μεταφέρουν επιβάτες στα οχήματά τους και θα πρέπει να είναι πάνω από 15 ετών ή από 12 ετών σε περίπτωση που συνοδεύονται από ενήλικα. Παράλληλα υποχρεούνται να φορούν κράνος το οποίο θα είναι δεμένο.

– Τα ΕΠΗΟ κατηγοριοποιούνται ανάλογα με την ταχύτητα κατασκευής τους σε εκείνα με μέγιστη ταχύτητα τα 6 χλμ/ώρα (θεωρούνται ως πεζοί και μπορούν να κινηθούν ελεύθερα στους χώρους όπου κυκλοφορούν οι πεζοί), εκείνα με μέγιστη ταχύτητα μεταξύ 6 χλμ/ώρα και 25 χλμ/ώρα (θεωρούνται ποδήλατα και επιτρέπεται να κυκλοφορούν σε οδούς και χώρους του άρθρου 1 του ν.2696/99 (ΦΕΚ 57/Α’) «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ)» που κυκλοφορούν τα ποδήλατα) και σε εκείνα που υπερβαίνουν τα 25 χλμ/ώρα οι οδηγοί των οποίων θα επιβαρύνονται με πρόστιμο 400 ευρώ σε περίπτωση που κυκλοφορούν εκτός χώρων που επιτρέπεται η κυκλοφορία τους.

– Προβλέπεται ειδική σήμανση για τα ΕΠΗΟ. Για εκείνα που κινούνται με ταχύτητα έως 25 χλμ/ώρα θα πρέπει να έχουν αυτοκόλλητο διαστάσεων 5Χ8 εκ. από υλικό ανθεκτικό σε καιρικές συνθήκες τέτοιο ώστε να καταστρέφεται σε περίπτωση αφαίρεσής/αποκόλλησής του από το ΕΠΗΟ. Το αυτοκόλλητο σήμα επικολλάται στο ΕΠΗΟ από τον οικονομικό φορέα που το εκδίδει και περιέχει κατ’ ελάχιστο την πλήρη επωνυμία του, τη μέγιστη εκ κατασκευής ταχύτητα του ΕΠΗΟ και τον κωδικό ταυτοποίησης του οχήματος.

Σε δεύτερο χρόνο προβλέπεται η ρύθμιση με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομίας και Ανάπτυξης και του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών των θεμάτων σήμανσης των ΕΠΗΟ με σήμανση CE και τα ζητήματα εποπτείας της αγοράς. Μετά την έκδοση της απόφασης αυτής ο οικονομικός φορέας οφείλει να θέτει σήμανση CE στα ΕΠΗΟ που κατασκευάζει ή αντιπροσωπεύει κατά την έννοια του άρθρου 30 του Κανονισμού 765/2008/ΕΚ.

Στην επιτροπή θα μετέχουν εκπρόσωποι από το υπουργείο Οικονομίας, Προστασίας του Πολίτη, ΚΕΔΕ, Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ).

Ισίδωρος Ρούσσος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα