Search

Οριστικοποιήθηκε η συμφωνία Media Markt-Public

173

Αλλάζει ο χάρτης της αγοράς των  ηλεκτρικών ειδών μετά την συμφωνία  συνεργασίας της Media Markt με τα Public του Πάνου Γερμανού.

Στις λεπτομέρειες του deal, πληροφορίες αναφέρουν πως δεν υπάρχει οικονομικό αντίτιμο, αντίθετα συμφωνήθηκε η κάθε πλευρά να εισφέρει στη νέα εταιρεία τα περιουσιακά της στοιχεία.

Στη νέα εταιρεία δεν θα περάσουν τα δάνεια που βαραίνουν την ελληνική δραστηριότητα της Media Markt. Την αποπληρωμή τους θα αναλάβει η μητρική της γερμανικής αλυσίδας, Ceconomy.

Από εκεί και πέρα, το διοικητικό συμβούλιο θα αποτελείται από 8 μέλη, εκ των οποίων τα 6 θα ορίζονται από την πλευρά των Public και τα 2 από την Media Markt, ώστε να αποτυπώνεται ο συσχετισμός που υπάρχει στη μετοχική σύνθεση (75% Public – 25% Media Markt ενώ ο Χρήστος Καλογεράκης, νυν επικεφαλής των Public, θα αναλάβει καθήκοντα CEO και στο νέο σχήμα.

Το επόμενο διάστημα αναμένεται να καθοριστούν μεταξύ άλλων το ύψος των αρχικών κεφαλαίων που θα διατεθούν για το ξεκίνημα και οι αρμοδιότητες των μελών του δ.σ. Η δομή του deal, όπως μεταφέρεται αρμοδίως προσομοιάζει με αυτήν που έκαναν πριν από τρία χρόνια στη Γαλλία, η Fnac με την Darty, μια συνεργασία που πηγαίνει εξαιρετικά καλά.

Η προσέγγιση των Public με την Media Markt ξεκίνησε το περασμένο καλοκαίρι, όταν η τελευταία άρχισε να αναζητά λύσεις για να αντιμετωπίσει τις υπέρογκες ζημιές που είχε συσσωρεύσει στη διάρκεια της κρίσης. Παρότι υπήρξαν κάποιες παλινωδίες, τελικά οι δυο πλευρές έδωσαν τα χέρια για να πορευθούν με κοινό βηματισμό στην ελληνική και κυπριακή αγορά.

Το νέο δίκτυο

Το νέο σχήμα με δίκτυο 67 καταστημάτων, τζίρο 450 εκατ. ευρώ, 2.300 εργαζόμενους και μεγάλη τεχνογνωσία φιλοδοξεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο, αντιμετωπίζοντας στα ίσα τους μεγάλους παίκτες του χώρου (Κωτσόβολο) αλλά και τους νεοεισερχόμενους (Πλαίσιο).

Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως αμέσως μετά την έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία τοποθετείται χρονικά στο τέταρτο τρίμηνο του 2019 θα αρχίσει να εφαρμόζεται ένα δυναμικό business plan που «θα ξεκλειδώσει τις τεράστιες προοπτικές και δυνατότητες του νέου σχήματος, μέσα και από την αξιοποίηση των συνεργειών».

Τα Media Markt, όπως αναφέρουν κύκλοι των Public, κατάφεραν παρά τα προβλήματά τυς να διατηρήσουν τις πωλήσεις και τα μερίδια τους σε ικανοποιητικά επίπεδα. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις είναι κοντά στα 187 εκατ. ευρώ ενώ το μερίδιο κυμαίνεται σταθερά πάνω από 10%, σε μια αγορά που υπερβαίνει το 1,5 δισ. ευρώ. Και όλα αυτά, με ένα δίκτυο 12 καταστημάτων.

Την ίδια ώρα, τα Public διανύουν μια από τις καλύτερες περιόδους της ιστορίας τους. Καταγράφουν ανάπτυξη πωλήσεων, αμιγώς οργανική που έφθασαν πέρυσι στα 257 εκατ. ευρώ ενώ και η κερδοφορία ενισχύθηκε σημαντικά. Μάλιστα, τα EBITDA εμφάνισαν άνοδο 165%.

Οι ίδιοι κύκλοι θεωρούν πως η συμφωνία με την Media Markt, η μεγαλύτερη που έγινε ποτέ στον ελληνικό χώρο των consumer electronics θα τονώσει τον ανταγωνισμό και θα φέρει την ισορροπία, προς όφελος του τελικού καταναλωτή. Αυτή τη στιγμή, όπως λένε, στην αγορά κυριαρχεί «ένας μεγάλος παίκτης με μερίδιο περίπου 35% ίσως και παραπάνω και μετά το χάος».

Χριστιάννα Κούσιου
Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *