back to top
15.8 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

15.8 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Παραλαβή – Παράδοση στο ΥΕΝ

Διαβάστε επίσης

Με την εξαγγελία μέτρων προς όφελος της ελληνικής ναυτιλίας και των ναυτικών ο νέος υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης παρέλαβε από τον απερχόμενο Φώτη Κουβέλη.

Μείωση της φορολογία, κίνητρα προσέλκυσης πλοίων στην ελληνική σημαία και μέτρα για την ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευής ήταν ανάμεσα στα όσα εξήγγειλε ο νέος υπουργός.

Συγκεκριμένα μεταξύ άλλων ο κ. Γιάννης Πλακιωτάκης ανέφερε:

«Αποτελεί ιδιαίτερη χαρά και τιμή για εμένα, να βρίσκομαι ανάμεσα σε όλους εσάς τους ξεχωριστούς ανθρώπους που αποτελείται τους πρεσβευτές της βαριάς βιομηχανίας της χώρας μας.

Αποτελείτε τους εκπροσώπους του πιο υγιούς και εξωστρεφούς τομέα της ελληνικής οικονομίας που χρόνια τώρα, χτίζετε γέφυρες επικοινωνίας της Ελλάδας με τον έξω κόσμο και φροντίζετε, ώστε η ελληνική σημαία να κυματίζει στα πέρατα όλου του κόσμου.

Η ελληνική ναυτιλία κατέχει την πρώτη θέση διεθνώς και ο στόλος της ανέρχεται συνολικά σε 4.136 πλοία, αντιπροσωπεύοντας το 16,36% του παγκόσμιου στόλου και το 49.96% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συνεισφέρει στην ελληνική οικονομία εισροές ύψους 13 έως 19 δισ. Ευρώ ετησίως, αντιπροσωπεύει άνω του 7% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος και παρέχει απασχόληση είτε άμεσα είτε έμμεσα σε 250.000 έως 300.000 άτομα.

Η ελληνική επιβατηγός ναυτιλία επίσης, κατατάσσεται πρώτη στην Ευρώπη σε ότι αφορά το μεταφορικό έργο και το επίπεδο των υπηρεσιών της τόσο στις γραμμές του εσωτερικού όσο και στις διεθνείς γραμμές.

Παρ’ όλα αυτά, στο άμεσο μέλλον ο κλάδος της Ναυτιλίας, καλείται να αντιμετωπίσει τις λανθασμένες πολιτικές επιλογές του παρελθόντος, καθώς και σημαντικές απειλές που αναδύονται στο παγκόσμιο ναυτιλιακό περιβάλλον.

Συγκεκριμένα:

Το διεθνές κανονιστικό πλαίσιο γίνεται όλο πιο σύνθετο και αντί να διαμορφωθεί ενιαίο νομικό καθεστώς παρατηρούμε ότι κατακερματίζεται και συνεχώς δημιουργούνται επιπρόσθετα εμπόδια στο ελεύθερο εμπόριο και την παγκόσμια ναυτιλία.

Το ελληνικό νηολόγιο φθίνει συνεχώς με έντονους ρυθμούς, ενώ η ελληνική πλοιοκτησία αναπτύσσεται συνεχώς.

Η ανεργία στο ναυτιλιακό κλάδο επίσης, έχει κτυπήσει κόκκινο.

Η συνεχής αύξηση της φορολογίας κοντά στα επίπεδα του 45%, έχει προκαλέσει αδιέξοδη κατάσταση η οποία πλήττει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας.

Οι πολύ υψηλές ασφαλιστικές εισφορές που καταβάλλουν οι ναυτικοί μας -παρά τις ιδιαιτερότητες του επαγγέλματος- σε συνδυασμό με τη διόγκωση των ελλειμμάτων στα ασφαλιστικά ταμεία τους και την προοπτική κατάργησης του ΝΑΤ, καθιστούν αβέβαιο το ασφαλιστικό και συνταξιοδοτικό μέλλον των ναυτικών μας.

Σε αυτό το ασταθές και αβέβαιο παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον που σας περιέγραψα, υπάρχουν όμως και ευκαιρίες για την ελληνική ναυτιλία. Και πρέπει να τις εντοπίσουμε αυτές τις ευκαιρίες και να τις αξιοποιήσουμε.

Ειδικότερα:

Η Ελλάδα κατέχει προνομιακή γεωστρατηγική θέση και είναι το σημείο εισόδου και εξόδου με την Βαλκανική και την Ευρώπη και βρίσκεται πολύ κοντά στη διώρυγα του Σουέζ.

Η ανάδειξη του Πειραιά ως διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο με την παροχή υψηλού επιπέδου ναυτιλιακών υπηρεσιών.

Η ανάπτυξη της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων προσφέρει μεγάλες προοπτικές για το θαλάσσιο τουρισμό.

Η αύξηση της ακτοπλοϊκής κίνησης σε συνδυασμό με τη βελτίωση της επιβατηγού ναυτιλίας στην Ευρώπη και τη διατήρηση της τιμής των καυσίμων σε χαμηλά επίπεδα, είναι ευκαιρία που δεν πρέπει να πάει χαμένη.

Επίσης, δεν πρέπει να παραβλέψουμε τις προοπτικές που δημιουργούνται από την αυξανόμενη ζήτηση για την κρουαζιέρα, τη δυναμική ανάπτυξη του yachting, και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου με τη συνεχιζόμενη αύξηση της τουριστικής κίνησης και τέλος,

Για να συνεχίσει η ελληνική ναυτιλία να αποτελεί την αιχμή του δόρατος της εθνικής μας οικονομίας πρώτης μας προτεραιότητα είναι να διαμορφώσουμε φιλικότερο προς τις ναυτιλιακές επιχειρήσεις νομοθετικό και φορολογικό πλαίσιο, ώστε να προσελκυστούν νέες επενδύσεις και να διευκολυνθεί η εγκατάσταση ξένων ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα.

Υπό αυτή την οπτική, σας δηλώνω ότι θα προχωρήσουμε στην παροχή κινήτρων για την προσέλκυση περισσότερων πλοίων στην ελληνική σημαία, την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου με την ναυπήγηση πλοίων στην Ελλάδα, και την προσαρμογή τους στα νέα περιβαλλοντικά δεδομένα που θα προκύψουν μετά από το 2020 με την υιοθέτηση της αλλαγής καυσίμου.

Προτεραιότητά μου είναι η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών και των υπηρεσιών τους, ώστε να βελτιωθεί η προσβασιμότητά τους και η συνδεσιμότητά τους με τη νησιωτική Ελλάδα.

Η αναβάθμιση των λιμένων θα λειτουργήσει ως καταλύτης, ώστε τα ελληνικά λιμάνια να αποτελέσουν ελκυστικό home port για τα κρουαζιερόπλοια και να αναβαθμιστεί ο κλάδος του θαλάσσιου τουρισμού.

Μόνο αν αναβαθμιστούν τα λιμάνια μας, θα μπορέσουμε πραγματικά να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε πύλη εμπορίουα της Ευρώπης για το εμπόριο από τα λιμάνια της Μέσης Ανατολής και της Άπω Ανατολής.

Βασική επιλογή του προγράμματος Ναυτιλίας της κυβέρνησής μας είναι αναβίωση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης .

Τέλος, αν δεν υπάρξει δίκτυ κοινωνικής προστασίας και ενίσχυσης όσων ασχολούνται με τις δραστηριότητες της θαλάσσιας οικονομίας, είναι βέβαιο ότι η ελληνική ναυτιλία δεν θα έχει μέλλον.

Υπό το πρίσμα αυτό, θα προχωρήσουμε στο πάγωμα αρχικά και στη συνέχεια, τη μείωση της φορολογίας των εργαζομένων στην ναυτιλία.

Επίσης, θα υπάρξει μέριμνα για την κάλυψη του Οίκου Ναύτου με το απαραίτητο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, αλλά και η εξασφάλιση του ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των Ελλήνων ναυτικών».

Νεκτάριος Ανδριόπουλος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα