back to top
14.4 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

14.4 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

ΑΑΔΕ: e-λογιστήριο από το 2020 για 1 εκατ. επιχειρήσεις & επαγγελματίες

Διαβάστε επίσης

“Φρένο” στην ανεξέλεγκτη έκδοση και διακίνηση πλαστών και εικονικών φορολογικών στοιχείων (τιμολόγια κλπ) τα οποία συνιστούν “γάγγραινα” για την εφορία, μιας και διευκολύνουν την εξάπλωση της φοροδιαφυγής και συνακόλουθα προκαλούν τεράστια απώλεια φορολογικών εσόδων, επιχειρεί να βάλει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) καταργώντας, εντός του 2020, την έκδοση έντυπων τιμολογίων για πώληση αγαθών η υπηρεσιών καθώς και τα βιβλία εσόδων-εξόδων με την υποχρέωση αντικατάστασης τους σε ηλεκτρονική μορφή.

Δηλαδή με ένα λόγο καταργούνται τα υφιστάμενα βιβλία εσόδων-εξόδων και τα έντυπα τιμολόγια με την καθιέρωση του e-λογιστηρίου. Η αρχή θα γίνει πιλοτικά από τον προσεχή Οκτώβριο και το μέτρο θα γενικευτεί υποχρεωτικά από το 2020 σε πάνω από 1 εκατομμύριο επιχειρήσεις και επιτηδευματίες που κρατούν απλογραφικά η διπλογραφικά βιβλία, καθώς όλες πλέον οι λογιστικές τους συναλλαγές (έσοδα και δαπάνες ) θα διενεργούνται ηλεκτρονικά, και μάλιστα θα πρέπει να τις αποστέλλουν on line σε σχετική πλατφόρμα υποδοχής που θα αναρτήσει στον ιστότοπό της η ΑΑΔΕ. Με το νέο σύστημα η ΑΑΔΕ θα μπορεί να προχωρεί σε επαλήθευση, μέσω διασταυρώσεων, της πραγματικών η εικονικών συναλλαγών, ενώ θα έχει πλέον, ανά πάσα στιγμή, πλήρη γνώση του τζίρου και των δαπανών κάθε επιχείρησης.

Την πλήρη ηλεκτρονικοποίηση των συναλλαγών των επιχειρήσεων η των επιτηδευματιών μεταξύ τους αλλά και με την εφορία μέσω της ηλεκτρονικής έκδοσης, λήψης, και αποστολής των συναλλαγών τους (τιμολόγια κλπ) θα παρουσιάσουν ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταικούρας, ο υφυπουργός Οικονομικών για φορολογικά θέματα Απόστολος Βεσυρόπουλος και ο επικεφαλής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής.

Μέσω της ηλεκτρονικής τιμολόγησης η ΑΑΔΕ θα ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για τον τζίρο κάθε επιχείρησης η ελεύθερου επαγγελματία, ενώ με το e- λογιστήριο περιορίζεται σημαντικά ο φόρτος της γραφειοκρατίας, το κόστος διαχείρισης (εργατοώρες, βιβλία, έντυπα, σφραγίδες, αμοιβές λογιστών κλπ), καθώς σταματά ο βραχνάς των επιχειρήσεων η επιτηδευματιών να υποβάλλουν ανά τρίμηνο η ανά έτος συγκεντρωτικές τιμολογίων, περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ, στοιχεία πελατών-προμηθευτών με υποχρέωση φόρου κλπ.

Οι αλλαγές με το νεό σύστημα

Το «e- λογιστήριο» εσόδων-εξόδων που θα λειτουργεί συμπληρωματικά (προς το παρόν) με τα απλογραφικά η διπλογραφικά βιβλία μιας επιχείρησης θα “πατάει” πάνω σε μια ηλεκτρονική πλατφόρμα και οποιαδήποτε εγγραφή εσόδων ή δαπανών, θα εμφανίζεται ταυτόχρονα, τόσο στον υπολογιστή του επιτηδευματία, όσο και στο taxisnet.

Η εφαρμογή θα περιέχει:

*Ειδική φόρμα στην οποία θα καταχωρούνται λεπτομερώς όλα τα έσοδα από πωλήσεις αγαθών και παροχή υπηρεσιών.
*Ειδική φόρμα στην οποία θα καταχωρούνται αναλυτικά οι δαπάνες της επιχείρησης.
*Ειδική φόρμα με στήλες Θα εμφανίζεται το άθροισμα εσόδων και δαπανών, για κάθε ημέρα, καθώς και για κάθε μήνα, για το τρίμηνο και για το σύνολο του έτους ή της χρήσης (δεδομένου ότι ορισμένες εταιρείες τηρούν βιβλία σε υπερδωδεκάμηνη χρήση).
Στις σχετικές στήλες θα αναγράφονται τα έσοδα ή τα έξοδα, ο ΦΠΑ που αναλογεί, το υπόλοιπο του ΦΠΑ, οι παρακρατούμενοι φόροι (π.χ. μισθωτών υπηρεσιών), λοιποί φόροι, τα τέλη χαρτοσήμου και άλλοι φόροι ή τέλη.
*Οσον αφορά τις δαπάνες αυτές δεν θα αναγνωρίζονται από την εφορία εάν δεν έχει εκδοθεί ηλεκτρονικά το τιμολόγιο.

Σε δημόσια διαβούλευση

Το πλαίσιο λειτουργίας της ψηφιακής πλατφόρμας αναρτήθηκε το μεσημέρι της Πέμπτης για διαβούλευση στην ιστοσελίδα της Α.Α.Δ.Ε.

Στο εισαγωγικό ενημερωτικό σημείωμά της η ΑΑΔΕ  αναφέρει ότι: «Τα Ηλεκτρονικά Βιβλία ΑΑΔΕ αποτελούν ένα πολύ σημαντικό βήμα ψηφιακού μετασχηματισμού της Φορολογικής Διοίκησης και της σχέσης της με τις επιχειρήσεις».

Στόχος, όπως επισημαίνεται, είναι πρωτίστως η εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων, παρέχοντας μια πρωτοποριακή ψηφιακή πλατφόρμα για την εκπλήρωση των φορολογικών τους υποχρεώσεων, που θα οδηγήσει σε αυτοματοποίηση της συμπλήρωσης των φορολογικών δηλώσεων και θα τις απαλλάξει από υποχρεώσεις που έχουν σήμερα, όπως η υποβολή Καταστάσεων Πελατών – Προμηθευτών (ΜΥΦ).

Η διαβούλευση ολοκληρώνεται την Παρασκευή 06 Σεπτεμβρίου.

Newsroom Αθήνα 9.84

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα