Search

Νίκη Κεραμέως στον Αθήνα 9,84:«Πρέπει να θεσπιστεί μια ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ. Κάθε Πανεπιστήμιο να έχει τη δυνατότητα να καθορίζει τη βάση εισαγωγής που θέλει»

160

«Πρέπει να θεσπιστεί μια ελάχιστη βάση εισαγωγής στα Πανεπιστήμια. Την ερχόμενη εβδομάδα θέλουμε να ξεκινήσουμε διάλογο με τα Ιδρύματα και τους Ακαδημαϊκούς, ώστε το κάθε Πανεπιστήμιο να έχει τη δυνατότητα να καθορίζει τη βάση εισαγωγής που θέλει», τόνισε στον Αθήνα 984 και τη Νόνη Καραγιάννη η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως. » Πρέπει να υπάρξει ουσιαστική αναβάθμιση του περιεχομένου της παρεχόμενης εκπαίδευσης» πρόσθεσε.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΆ :

«Το πρώτο σημαντικό συμπέρασμα που εξάγεται από τις φετινές εξετάσεις είναι ότι ένας στους τέσσερις υποψηφίους εισάγεται σε σχολή πρώτης προτίμησης. Κάτι πολύ θετικό σε σχέση με προηγούμενες χρονιές. Είχαμε αποτελέσματα για 104 χιλιάδες υποψηφίους» τόνισε η υπουργός Παιδείας Νίκης Κεραμέως . Ωστόσο -όπως είπε -δεν είναι δυνατόν με βαθμό 0,8 στα είκοσι ,δηλαδή με λιγότερο της μονάδας, να εισάγεται υποψήφιος σε πανεπιστημιακό τμήμα.

Και πρόσθεσε : «Υπάρχει διάκριση μεταξύ των γενικών Λυκείων και των επαγγελματικών. Στα γενικά Λύκεια είναι περίπου ένας στους τέσσερις , ο οποίος έχει εισαχθεί με βαθμό κάτω από τη βάση ,ενώ στα επαγγελματικά Λύκεια είναι περίπου 41% .Αυτό πρέπει να μας προβληματίσει. Εμείς εδώ και αρκετά χρόνια μιλάμε για την ανάγκη να θεσπιστεί μια ελάχιστη βάση εισαγωγής,την οποία θα ορίζει η Πολιτεία και πάνω από αυτή να μπορεί το κάθε Ίδρυμα να έχει τη δυνατότητα να ορίζει τη βάση εισαγωγής που θέλει. Στις περισσότερες χώρες του κόσμου τα Πανεπιστήμια είναι αυτά που καθορίζουν ποιόν θα πάρουν και ποιόν όχι . Δεν το καθορίζει η Πολιτεία αυτό .Από την ερχόμενη εβδομάδα θα ξεκινήσουμε έναν ενδελεχή διάλογο με τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα , τις Πρυτανικές Αρχές , με τους Καθηγητές και με τους φοιτητές για τις παραμέτρους αυτής της ρύθμισης».

Η υπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι «παράλληλες ενέργειες θα πρέπει να αποσκοπούν στην ουσιαστική αναβάθμιση του περιεχομένου της παρεχόμενης εκπαίδευσης ,λέγοντας χαρακτηριστικά «όταν ξέρεις ως υποψήφιος, ότι μπορείς να μπορείς να μπεις στο Πανεπιστήμιο με ένα στα είκοσι ,διαβάζεις διαφορετικά . Άσκείς διαφορετική πίεση στον εαυτό σου . Μεγαλύτερη προσπάθεια καταβάλλεις ,όταν ξέρεις ότι υπάρχει μια ελάχιστη βάση εισαγωγής. Μόλις ανέθεσα σε συνεργάτες μου να κοιτάξουν πως θα αναβαθμίσουμε τις ήπιες και ψηφιακές δεξιότητες στα Σχολεία μας ,άρα και την κριτική σκέψη. Όταν διαβάζει ο υποψήφιος και έχει να συνδυάσει περισσότερες από μια πηγές, καλλιεργείται περισσότερο η κριτική σκέψη του».

Όπως είπε η κ. Κεραμέως  «κάτι άλλο πολύ σοβαρό είναι η επιμόρφωση και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ,στα οποία θέλουμε να εστιάσουμε.Ως Πολιτεία δεν έχουμε σταθεί όπως θα έπρεπε στους εκπαιδευτικούς μας. Δεν είναι δυνατόν η Πολιτεία ,επί σειρά ετών να μην έχει ουσιαστικά επιμορφώσει τους εκπαιδευτικούς. Έχουμε τρείς νομοθετικές κατευθύνσεις αυτή τη στιγμή. Η πρώτη είναι η προσχολική ,όπου περιλαμβάνεται η Πρωτοβάθμια και η Δευτεροβάθμια , η δεύτερη με την Τριτοβάθμια και η τρίτη έχει να κάνει με την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Ήδη κινούμαστε και στους τρείς αυτούς άξονες και ξεκινάμε αναλυτικές συζητήσεις με τους εμπλεκόμενους φορείς» .

*ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΓΡΑΦΕΣ

«Οι μεταγραφές είναι ένα πολύ μεγάλο κεφάλαιο. Θα ζητήσουμε τη συνδρομή και τις απόψεις και των άλλων κομμάτων ,γιατί θεωρούμε σημαντική τη συμβολή τους σε αυτά τα ζητήματα’.

*ΑΝ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΙΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ

‘Αυτή η αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη που έγινε ,την είχαμε στηλιτεύσει από την πρώτη στιγμή. Για εμάς ήταν παρά πολύ προβληματική ,γιατί έγινε χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια ,χωρίς να ληφθούν υπόψη αποτελέσματα αξιολόγησης που είχε ήδη γίνει .Χωρίς να συμμετάσχει σε αυτή τη διαδικασία η ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε). Χωρίς ουσιαστικές μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας .Όλα έγιναν «στο πόδι» ή με καθαρά μικροπολιτικά κριτήρια. Το πρόβλημα ήταν ότι στο πλαίσιο αυτών των αλλαγών στον ακαδημαϊκό χάρτη ιδρύθηκαν νέα τμήματα ,τα οποία ήδη είχαν επιλεγεί από υποψηφίους στα μηχανογραφικά τους. Συνεπώς δεν είχαμε τη δυνατότητα νομικά ,αλλά και πρακτικά να προβούμε σε αλλαγές. Θέλουμε να ξεκινήσουμε μια αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη ,αλλά με την ενισχυμένη Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε , η οποία σήμερα είναι τελείως παροπλισμένη .Το πρώτο μέλημά μας είναι να την ενισχύσουμε ,να της επιστρέψουμε αρμοδιότητες που της ανήκουν» επεσήμανε η κ. Κεραμέως .

Και πρόσθεσε: «Θα θυμάμαι για πολλά χρόνια τις πρόσφατες σκηνές στη Βουλή ,όπου με τροπολογίες του τελευταίου λεπτού ιδρύονταν τμήματα. Βουλευτές από διάφορες περιοχές , οι οποίοι πήγαιναν στον υπουργό και έφτιαχναν άλλο ένα τμήμα ,για να επιστρέψουν στον τόπο που εκλέγονται και να πουν ότι ίδρυσαν ένα τμήμα .Και ερωτώ αυτός είναι ο ακαδημαϊκός χάρτης της χώρας που θέλουν οι πολίτες?»
Όπως αποκάλυψε η υπουργός Παιδείας «τα ιδρύματα κάθε χρόνο δηλώνουν τον αριθμό των εισακτέων, με τον οποίο θεωρούν ότι μπορούν να ανταπεξέλθουν . Αυτός ο αριθμός πολύ συχνά διπλασιάζεται και τριπλασιάζεται από τον υπουργό.

*ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

«Πριν λίγους μήνες ψηφίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση ένα νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εμείς διαφωνήσαμε με αυτό το σύστημα . Το εύκολο για εμάς ήταν τον Ιούλιο που ήρθαμε στην εξουσία να πούμε καταργείται αυτό το σύστημα που ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ και επανερχόμαστε στο προηγούμενο» ανέφερε η κ. Κεραμέως και συμπλήρωσε :» Δεν το πράξαμε γιατί πρώτο μέλημά μας δεν ήταν να ικανοποιήσουμε κάποια εκλογική πελατεία ,αλλά να μην αναστατώσουμε την εκπαιδευτική κοινότητα και ειδικά τους μαθητές».

«Τα παιδιά που εισέρχονται τώρα στην Τρίτη Λυκείου θα δώσουν εξετάσεις στο τέλος του χρόνου με το σύστημα εισαγωγής που ψηφίστηκε από την απελθούσα κυβέρνηση ,πριν από μερικούς μήνες. Δεν θα αλλάξει. Όμως έχουμε ήδη επιφέρει κάποιες βελτιωτικές αλλαγές σε κάποιες βασικές στρεβλώσεις. Παράδειγμα, η διδακτέα ύλη ήταν τεράστια σε πολλά μαθήματα και -βάσει πληροφόρησης που είχαμε από εκπαιδευτικούς- ήταν ανέφικτη η κάλυψή της . Για αυτό μέσα στο καλοκαίρι προβήκαμε σε έναν εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης .Το δεύτερο είναι ότι φέραμε μια αλλαγή στην εξέταση ελληνικής γλώσσας και λογοτεχνίας και το τρίτο το οποίο σκοπεύουμε να κάνουμε,γιατί θέλει νομοθετική ρύθμιση ,είναι να προτείνουμε στη Βουλή διάταξη ,βάση της οποίας δεν θα υπάρχει πλέον διαχωρισμός μεταξύ των λεγόμενων πράσινων και κόκκινων σχολών . Αυτό δηλαδή που ίσχυε στο νομοσχέδιο Γαβρόγλου . Είναι λάθος να κατηγοριοποιούμε τις σχολές .Σε σχολές υψηλού κύρους και σε σχολές απαξιωμένες επί της ουσίας. Δεν θα υπάρχει αυτός ο διαχωρισμός αν και εφόσον αυτό εγκριθεί από τη Βουλή των Ελλήνων κατέληξε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

 

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *