back to top
23 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

23 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Ν. Μπελαβίλας: Το master plan του ΟΛΠ επηρρεάζει όλο τον Πειραιά

Διαβάστε επίσης

Αρνητικός απέναντι στο master plan του ΟΛΠ εμφανίστηκε ο επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης «Πειραιάς για όλους», Νίκος Μπελαβίλας, ο οποίος σε συνέντευξη Τύπου κατήγγειλε ότι τα έργα -και κυρίως ο Νότιος Προβλήτας- επηρρεάζουν ιδιαίτερα την περιοχή του Πειραιά.

«Σύμφωνα με τις τελευταίες παρουσιάσεις του ΟΛΠ στην ΕΣΑΛ» επεσήμανε μεταξύ άλλων ο κ. Μπελαβίλας «επάνω στον προβλήτα θα κατασκευαστεί σταθμός επιβατών και duty free, συνολικής επιφάνειας 22.000 τ.μ. «στη διεθνή ζώνη», δηλαδή μη προσβάσιμο από το ευρύ κοινό. Το duty free υπολογίζουμε ότι είναι περίπου δεκαπλάσιο από του Διεθνούς Αερολιμένα Ελ. Βενιζέλος για να εξυπηρετήσει αριθμό που αντιστοιχεί στο ένα δέκατο των επιβατών του αεροδρομίου».

Το κτίριο αυτό, όπως ανέφερε, θα έχει περίπου 5-7.000 τ.μ. επιφάνειες για την εξυπηρέτηση των επιβατών (αποσκευές, έλεγχοι κ.α.) και περίπου 15-17.000 τ.μ. για χρήσεις εμπορίου και αναψυχής, όπως καταστήματα, εστιατόρια, καφέ, παιδότοπους, κομμωτήρια κ.α.

«Είναι βέβαιο» τόνισε «ότι δεν πρόκειται για duty free αλλά για μία εγκατάσταση εμπορίου-αναψυχής διημέρευσης των τουριστών της κρουαζιέρας. Επομένως μπορούμε να είμαστε βέβαιοι ότι κατασκευάζεται ένα εμπορικό κέντρο, ένα Mall και όχι ένα Duty Free-όπως δηλώθηκε στην ΕΣΑΛ, στον Δήμο Πειραιά και στον εμπορικό κόσμο, ανοικτό στο ευρύ κοινό και ταυτόχρονα λειτουργικό για την πλήρη διημέρευση, τα ψώνια, την εστίαση και την αναψυχή των επιβατών της κρουαζιέρας».

Αρνητικές όμως είναι και οι επιπτώσεις από τον κυκλοφοριακό φόρτο που θα αναλάβει η πόλη του Πειραιά, καθώς σύμφωνα με μελέτες αναμένονται να κινούνται για τις ανάγκες της κρουαζιέρας 360 πούλμαν, 300 ταξί/λιμουζίνες, (50 mini vans και 100 φορτηγά τροφοδοσίας κάθε μέρα.

Παράλληλα θα εξυπηρετούνται 12.000 – 29.000 επισκέπτες, ενώ από τις μελέτες αέριων ρύπων απουσιάζει παντελώς η εκτίμηση επιβάρυνσης από την αυξημένη κυκλοφορία στην πόλη.

«Ο προβλήτας κτίζεται ολόκληρος και στα τρία σκέλη του» διευκρίνησε ο κ. Μπελαβίλας. «Ένα περίπλοκο και ενδιαφέρον κτιριακό σύμπλεγμα, με υπερυψωμένους κτιστούς σταθμούς των λεωφορείων, mini bus και των χιλιάδων ΙΧ οχημάτων, με αίθρια, εσπλανάδες, φυτεμένα δώματα με εγκαταστάσεις αναψυχής, καταστήματα, καφετέριες και εστιατόρια επάνω από το νερό. Υπάρχει μία κάτοψη, οι τομές του και οι τρισδιάστατες απεικονίσεις.

Η έρευνα καταλήγει στο ότι ο εγκεκριμένος από την ΕΣΑΛ κτιριακός όγκος έχει 2 έως 4 ορόφους, κάλυψη επί του εδάφους 64 στρέμματα και συνολική δόμηση που υπολογίζεται σε 193.000 τ.μ.

Για να γίνει κατανοητό, είναι σε σύγκριση κατά 6,5 φορές μεγαλύτερος από την «Παγόδα», 2,5 φορές μεγαλύτερος από το κτίριο του πρώην Ανατολικού Αεροδρομίου Ελληνικού και 50% μεγαλύτερο από όλο το κτιριακό σύμπλεγμα αφίξεων-αναχωρήσεων του «Ελευθέριος Βενιζέλος» με τα 25 εκ. επιβάτες το χρόνο».

«Αυτό» κατέληξε «σημαίνει ότι κατασκευάζεται μία περίκλειστη τουριστική πόλη με θέα τον θαλασσινό και υψηλής ποιότητας χώρους, καταστήματα, ζώνες πολυεπίπεδης αναψυχής, κινηματογράφους κ.α. η οποία θα επιτρέψει στον ΟΛΠ την πλήρη διημέρευση και διασκέδαση 7.500-10.000 τουριστών εντός του λιμένα, με διάλειμμα τη διαδρομή από και προς την Ακρόπολη, όπως και την προσέλκυση ενός πληθυσμού εξωτερικών πελατών των ζωνών αναψυχής και του εμπορικού κέντρου, ο οποίος τις καθημερινές θα κυμαίνεται από 12-20.000 άτομα και το Σάββατο θα φθάνει τα 27.000 άτομα.

Σε αρχαιολογικό επίπεδο, αυτό το συγκρότημα δεν έχει λάβει καμία έγκριση από κανένα όργανο (ΚΑΣ, Εφορείες Αρχαιοτήτων) ούτε υπεβλήθη ποτέ.

Σε περιβαλλοντικό επίπεδο, η μεν κυκλοφοριακή μελέτη είναι σχετικά ακριβής και δείχνει τη μεγάλη επιβάρυνση της πόλης, από 10% έως 70%, η δε μελέτη των αέριων ρύπων δεν δείχνει τα αποτελέσματα.

Έχουμε το φόβο πλέον ότι αν προχωρήσουμε στην πλήρη ανάλυση των δεδομένων και για τα υπόλοιπα έργα που εμφανίστηκαν τον Αύγουστο 2019 και αφορούν τους δήμους Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Περάματος και Σαλαμίνας μπορεί να εντοπίσουμε ανάλογα δυσάρεστα ευρήματα».

Νεκτάριος Ανδριόπουλος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα