Search

Ο «Υγιεινός τρόπος διατροφής» είναι το θέμα του σημερινού εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Επισιτισμού

201

Σε ανακοίνωση του ΕΦΕΤ αναφέρεται ότι τις τελευταίες δεκαετίες έχουν αλλάξει δραματικά οι διατροφικές συνήθειες ως αποτέλεσμα της παγκοσμιοποίησης, της αστικοποίησης και των αλλαγών στο εισόδημα με αποτέλεσμα να υπάρχει μία απόκλιση από τις υγιεινές διατροφικές επιλογές.

Στην ανακοίνωση τονίζεται χαρακτηριστικά ότι: «Η κατανάλωση μεταποιημένων τροφίμων, ιδιαίτερα εκείνων με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, αλάτι και κορεσμένα λιπαρά, καθώς και εκείνη του κρέατος και άλλων προϊόντων ζωικής προέλευσης έχει αυξηθεί σε βάρος της κατανάλωσης των τροφίμων που απαρτίζουν την παραδοσιακή ελληνική μεσογειακή διατροφή». Επιπλέον, γίνεται λόγος ότι μία μη υγιεινή διατροφή αποτελεί τον κύριο παράγοντα κινδύνου για θανάτους από μη μεταδοτικές ασθένειες συμπεριλαμβανομένων των καρδιαγγειακών παθήσεων, του σακχαρώδη διαβήτη και ορισμένων μορφών καρκίνου.

Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία που δίνει ο Φορέας για το 2019, αφού σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του FAO πάνω από 820 εκατομμύρια άνθρωποι υποφέρουν από χρόνιο υποσιτισμό. Παράλληλα, 670 εκατομμύρια ενήλικες και 120 εκατομμύρια αγόρια και κορίτσια 5-19 ετών υποφέρουν από παχυσαρκία.

Πάντως, ο ΕΦΕΤ προτείνει λύσεις για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας, την προστασία του περιβάλλοντος και την επίτευξη ενός πιο υγιεινού τρόπου διατροφής:

-Επιλογή τροφίμων όπως φρούτα και λαχανικά τα οποία είναι εποχικά και από τοπικούς παραγωγούς σε μία προσπάθεια στήριξης της βιοποικιλότητας.

-Ένταξη στο ημερήσιο διαιτολόγιο περισσότερων φρούτων, λαχανικών, οσπρίων, δημητριακών ολικής άλεσης και ξηρών καρπών, τα οποία συνάδουν με το μοντέλο της μεσογειακής διατροφής.

-Επιλογή τροφίμων που είναι σύμφωνα με το πρότυπο της παραδοσιακής μας διατροφής και σε χώρους μαζικής εστίασης. Επίσης, να ζητάμε λιγότερο αλάτι στο φαγητό μας και την αποφυγή προσθήκης αλατιού σε σαλάτες και ορεκτικά.

-Ανάγνωση του Πίνακα Διατροφικής Δήλωσης στις ετικέτες των μεταποιημένων τροφίμων και επιλογή εκείνων τα οποία είναι χαμηλότερα σε σάκχαρα, κορεσμένα λιπαρά και αλάτι.

-Σωστή αποθήκευση των τροφίμων στο σπίτι προκειμένου να διατηρηθούν φρέσκα και ασφαλή, καθώς και να μειωθεί η σπατάλη αυτών. Έλεγχος της θερμοκρασίας του ψυγείου(<5ο C) και χρήση περιεκτών που κλείνουν αεροστεγώς για να διατηρηθούν τα τρόφιμα πιο φρέσκα στο ψυγείο και να αποτραπεί η γρήγορη αλλοίωσή τους.

Γιώργος Σάτρας

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *