back to top
13.2 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

13.2 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Απόβαση ξένων αλυσίδων στην ελληνική αγορά

Διαβάστε επίσης

Την εμφάνιση τους στην Ελληνική αγορά κάνουν μεγάλες αλυσίδες από τη Ευρώπη, επιλέγοντας να ανοίξουν τα πρώτα καταστήματα τους στα εμπορικά κέντρα της Αθήνας και εν συνεχεία στο κέντρο.

Οι ελπίδες για αύξηση της κατανάλωσης μέσα στους επόμενους μήνες έχει αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον των ξένων αλυσίδων που έρχονται να εγκατασταθούν στην χώρα μας, έχοντας μάλιστα στο πλάνο τους την ανάπτυξη ενός δικτύου πέρα των 10 καταστημάτων.

Πρόκειται για τις αλυσίδες Ashley Homestore και Toys Center, οι οποίες θα βρίσκονται αρχικά στο Smart Park.

H Ashley Homestore, η οποία θα μισθώσει κατάστημα 800 τ.μ. με έπιπλα και είδη οικιακού εξοπλισμού, όπως επίσης και την αλυσίδα Toys Center, που θα μισθώσει 800 τ.μ., όπου θα πωλούνται παιχνίδια και εποχιακά είδη.

H Ashley HomeStore είναι η μεγαλύτερη αλυσίδα επίπλων της Αμερικής με περισσότερα από 975 καταστήματα σε όλο τον κόσμο. Το πρώτο της κατάστημα άνοιξε μόλις το 1997 στην Αλάσκα και πλέον διαθέτει παρουσία σε 56 χώρες.

Τα Toys Center ξεκίνησαν την πορεία τους στην δεκαετία του ’90 και σήμερα διαθέτουν περισσότερα από 125 καταστήματα στην γειτονική χώρα. Πέρυσι οι πωλήσεις της αλυσίδας άγγιξαν τα 400 εκατ. ευρώ.

Το πρώτο κατάστημα στην Ελλάδα θα ανοίξει από την Prenatal η οποία αποτελεί βασικό σήμα του ομώνυμου ομίλου στην οποία ανήκει και η αλυσίδα παιχνιδιών.

Άλλη μια από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές αλυσίδες με είδη οικιακής χρήσης (όπως λευκά είδη, διακοσμητικά κ.λπ), κάνει την εμφάνιση της στην χώρα μας.

Ο λόγος για την αλυσίδα Μadame Coco, η οποία έχει φιλόδοξο πλάνο ανάπτυξης ισχυρού δικτύου καταστημάτων στην Αθήνα και σε συνέχεια σε όλη την Ελλάδα, με το πρώτο να ανοίγει στο Χαλάνδρι.

Τέλος στις αλυσίδες που κατέφθασαν πρόσφατα στη χώρα μας συγκαταλέγεται και η γαλλική Decathlon, με νέο κατάστημα στο Smart Park.

Υψηλότερες στην Ελλάδα οι δαπάνες για ένδυση και υπόδηση

Από τα υψηλότερα στην Ευρώπη είναι το ποσοστό (5,8%) που δαπανάται στην Ελλάδα για την κατηγορία ένδυσης – υπόδησης. Το αντίστοιχο ποσοστό στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες, όπως η Γερμανία, Γαλλία, Αγγλία, Ισπανία κλπ κυμαίνεται μεταξύ 4% και 5%.

Σύμφωνα με έρευνα οικογενειακών προϋπολογισμών που διενήργησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), το 2018 η συνολική μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών (αγορές) κατέγραψε αύξηση 1,9%.

Η μέση μηνιαία δαπάνη για αγορές των νοικοκυριών στην Ελλάδα το 2018 ανήλθε σε 1.441 ευρώ, έναντι 1.414 ευρώ το 2017. Το μεγαλύτερο μέρος των δαπανών των νοικοκυριών το 2018 αφορά τα είδη διατροφής με ποσοστό 20,2%.

Ακολουθούν οι δαπάνες στέγασης με 14,1%, οι μεταφορές με 13%, τα ξενοδοχεία – εστιατόρια – καφέ με 10,8%, η υγεία με 7,5% και στην 6η θέση οι δαπάνες ένδυσης και υπόδησης με ποσοστό 5,8%.

Οι δαπάνες για ένδυση – υπόδηση κατέγραψαν άνοδο το 2018 κατά 2,2%. Στην δεκαετία 2008-2018 όπου μεσολάβησε η οικονομική κρίση, οι μέσες μηνιαίες δαπάνες στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά -32% (από 2.120 ευρώ το 2008 σε 1.441 ευρώ το 2018).

Την περίοδο 2008-2016 οι δαπάνες για ενδύματα σημείωσαν μείωση 53,7%. Την διετία 2017-2018 η κατανάλωση ενδυμάτων αυξήθηκε 3,2% ( 0,8% το 2017 και 2,2 % το 2018).

Η μέση ετήσια δαπάνη ανά άτομο στην Ελλάδα το 2018 για την κατηγορία ένδυση – υπόδηση ανήλθε σε 390 ευρώ. Η συνολική ετήσια κατανάλωση ενδυμάτων – υποδημάτων στην Ελλάδα το 2018 ανήλθε σε 4,1 δισεκ. ευρώ.

Σύμφωνα πάντως με τα στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής & Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ),η εσωτερική αγορά, παρά την θετική πορεία Μαΐου-Ιουνίου, συρρικνώθηκε κατά 6,5 στην χονδρική και 2,3% στην λιανική, ενόσω η οικονομία αναπτύσσεται, έστω και αναιμικά.

Σύμφωνα με το Σύνδεσμο, δεν είναι τυχαίο ότι η θετική αντιστροφή του κλίματος στην εσωτερική αγορά συνέπεσε με την πολιτικές εξελίξεις και την κυβερνητική αλλαγή, η οποία έχει δημιουργήσει αυξημένες προσδοκίες τόσο στην επιχειρηματική κοινότητα όσο και στους πολίτες γενικότερα.

Χριστιάννα Κούσιου

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα