back to top
11.5 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

11.5 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

H Ελλάδα διεκδικεί την δημιουργία εργοστασίου της Volkswagen

Διαβάστε επίσης

Στο παιχνίδι της διεκδίκηση της «φιλοξενίας» του εργοστασίου της Volkswagen μπαίνει επισήμως η Ελλάδα, μαζί με όλες τις Βαλκανικές χώρες, μετά την απόφαση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας να αναστείλει την επένδυση στην Τουρκία.

Τελευταία είσοδος στο χορό των μνηστήρων η Ελλάδα. Η κυβέρνηση αναζητεί τον τρόπο με τον οποίο μία ελληνική προσφορά προς την Volkswagen θα εμφανιστεί ιδιαίτερα ελκυστική ώστε να υπερτερεί από αντίστοιχες που έχουν υποβάλλει Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία και Σλοβακία για την έδρα του νέου εργοστασίου

«Η ελληνική κυβέρνηση, ο Πρωθυπουργός, εγώ ως Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων και ο αρμόδιος Υφυπουργός για την εξωστρέφεια, ο κύριος Φραγκογιάννης, έχουμε ήδη δείξει ζωηρό ενδιαφέρον γι αυτό το θέμα», δήλωσε ο κ. Γεωργιάδης σε συνέντευξη του στην ΕΡΤ. Αν και επιφυλάχθηκε να προβεί σε ανακοινώσεις ότι θα υπάρχει συγκεκριμένο αποτέλεσμα ο ίδιος διαβεβαίωσε ότι «και η Ελλάδα έχει μπει σε αυτή τη διεκδίκηση».

Οι μνηστήρες της VW ευελπιστούν στην απόκτηση ενός σημαντικού οικονομικού αποτυπώματος για την οικονομία της χώρας που θα επιλεγεί τελικά. Η μονάδα θα απασχολεί περίπου 4.000 εργαζομένους, ενώ η λειτουργία ενός εργοστασίου υψηλής προστιθέμενης αξίας θα δημιουργήσει πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα στην περιφέρεια που θα λειτουργήσει, εκτός από την αρχική επένδυση η οποία θα ξεπεράσει το ένα δισ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι η VW, μόλις τρεις εβδομάδες μετά την οριστική συμφωνία με την τουρκική κυβέρνηση, αποφάσισε να παγώσει το σχέδιο να κατασκευάσει το νέο εργοστάσιο της λίγο έξω απ’ τη Σμύρνη στην Τουρκία στον απόηχο της τουρκικής επίθεσης στη Συρία. Έκτοτε Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία και Σλοβακία, που είχαν επιχειρήσει απ’ την αρχή να δελεάσουν τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία με επιδοτήσεις ή άλλα κίνητρα, επανήλθαν με βελτιωμένες προτάσεις προκειμένου να διεκδικήσουν τη μεγάλη επένδυση που θα φθάσει το 1,3 δισ ευρώ. Στη «μάχη» αυτή τώρα μπαίνει και η Ελλάδα, σύμφωνα με τις δηλώσεις του υπουργού.

Ωστόσο ο ανταγωνισμό θα είναι ιδιαίτερα δύσκολος με δεδομένο ότι όλες οι άλλες χώρες κραδαίνουν μεγάλες επιδοτήσεις ή κίνητρα, που στην περίπτωση της Βουλγαρίας λέγεται ότι φθάνουν τα 260 εκατ. ευρώ και παράλληλα προσφέρουν από τους πλέον χαμηλούς φορολογικούς συντελεστές μεταξύ των κρατών της ΕΕ.

Δεν αποκλείεται πάντως η VW με τη διαδικασία που άνοιξε εκ νέου να επιθυμεί να «εκβιάσει» μια ακόμα καλύτερη προσφορά απ’ τους Τούρκους – μιας και παρά τις γεωπολιτικές αναταράξεις δεν έχει και στην πραγματικότητα πρόβλημα να επενδύσει στη γειτονική μας χώρα.

Η νέα μονάδα της VW προγραμματίζεται να κατασκευάσει τη νέα γενιά των VW Passat και Skoda Superb, με μέγιστη ετήσια παραγωγική δυναμικότητα 300.000 οχήματα, σύμφωνα με την Automotive News Europe.

Το νέο εργοστάσιο, θα διευκολύνει την παραγωγική ικανότητα στα τσεχικά εργοστάσια της Skoda και θα επιτρέψει στο εργοστάσιο της VW στο Έμντεν της Γερμανίας, να διακόψει την παραγωγή του Passat και να επικεντρωθεί στη παραγωγή των νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Χριστιάννα Κούσιου

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα