Search

Κόκκινη κάρτα από το ΣτΕ στο διαγωνισμό για τα ηλεκτρονικά διόδια

193

Την ακύρωση του διαγωνισμού για τα ηλεκτορνικά διόδια που είχε τρέξει η προηγούμενη κυβέρνηση αποφάσισε το Συμβούλιο της Επικρατείας. Μετά από αυτή την εξέλιξη, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσανατολίζεται στην προκήρυξη νέου διαγωνισμού μέσα στο επόμενο εξάμηνο.

Η απόφαση του ανωτάτου δικαστηρίου ήρθε μετά από προσφυγή της κατασκευαστικής εταιρείας «Μυτιληναίος», η οποία, μαζί με την εταιρεία «Nusz», ήταν ο δεύτερος μειοδότης του διαγωνισμού για την προμήθεια, τοποθέτηση και λειτουργία δορυφορικού συστήματος ώστε να δημιουργηθεί ένα ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων στα οδικά δίκτυα της χώρας.

Η κυβέρνηση πάντως φαίνεται να μην ανησυχεί, καθώς, σύμφωνα με όσα σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής σε συνάντηση με εκπροσώπους των μέσων μαζικής επικοινωνίας, «ο νέος διαγωνισμός θα είναι πιο ολοκληρωμένος κι αξιόπιστος λαμβάνοντας υπόψιν ό,τι εφαρμόζεται στην ΕΕ». «Ούτως ή άλλως», πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής, «αυτήν την στιγμή δορυφορικό σύστημα για τα διόδια χρησιμοποιεί μόνο η Ιταλία, και αυτό αφορά μόνο τα φορτηγά».

Αυτό που προωθείται με γοργούς ρυθμούς πάντως, όπως υπογραμμίζει η πολιτική ηγεσία του υπουργειου, είναι η διαλειτουργικότητα του υφιστάμενου συστήματος e-pass. Δηλαδή, με έναν ηλεκτρονικό πομποδέκτη θα μπορούν οι οδηγοί να κινούνται στο σύνολο των αυτοκινητόδρομων της χώρας, συμπεριλαμβανομένης της Εγνατίας. Έχει ήδη επέλθει συμφωνία με το σύνολο των παραχωρησιούχων και έχει βρεθεί λύση για τον διαμοιρασμό των εσόδων σε συνεργασία με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη.

Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι ο διαγωνισμός για τα e-διόδια που είχε προκηρύξει ο τέως υπουργός Χρήστος Σπίρτζης είχε αμφισβητηθεί έντονα και από τους ίδιους τους παραχωρησιούχους, ενώ η προσφυγή της Μυτιληναίος έχει ως κύριο αντικείμενο την αμφισβήτηση του τρόπου αξιολόγησης της τεχνικής προσφοράς, σημειώνοντας μάλιστα ότι η προσφορά της ήταν μεν φθηνότερη κατά 70 εκατ. ευρώ, αλλά δεν προτιμήθηκε.

Από την άλλη και οι τράπεζες είχαν προειδοποιήσει με επιστολές ότι η εφαρμογή του νέου ανοιχτού ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων θα αλλάξει τη διαδικασία είσπραξης εσόδων, τα οποία προορίζονται, κατά προτεραιότητα, για την εξυπηρέτηση του τραπεζικού δανεισμού. Επεσήμεναν δε στην προηγούμενη ηγεσία ότι οι όποιες αλλαγές θα έπρεπε να σχεδιαστούν προσεκτικά και να συμφωνηθούν από τους παραχωρησιούχους, τις τράπεζες και το Δημόσιο, προκειμένου να μην διαταραχθεί η οικονομική ισορροπία των έργων.

Ωστόσο, όπως είναι γνωστό, η τότε ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών προχώρησε στον διαγωνισμό και μάλιστα μία μόλις εβδομάδα πριν τις εθνικές εκλογές. Ακολούθησε η προσφυγή της «Μυτιληναίος» και η ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ.

Ισίδωρος Ρούσσος

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *