Στην πύκνωση των ελέγχων εισιτηρίων προχωρά ο ΟΑΣΑ, με στόχο τον περιορισμό της εισιτηροδιαφυγής και την ενίσχυση των οικονομικών των συγκοινωνιακών φορέων.
Οι τζαμπατζήδες συνήθιζαν να περνούν μαζί με προπορευόμενο επιβάτη που επικύρωσε εισιτήριο, αξιοποιώντας τη μεγάλη διάρκεια που οι πύλες παραμένουν ανοικτές. Στο μεταξύ, όμως, ο ΟΑΣΑ προχώρησε στη ρύθμιση των πυλών, ώστε να περιοριστεί ο χρόνος που μένουν ανοικτές για να περάσει ένας επιβάτης, σε μια προσπάθεια καταπολέμησης της λαθρεπιβίβασης. Η ρύθμιση αυτή περιόρισε το φαινόμενο, δεν το μηδένιζε όμως , καθώς με τη μείωση του χρόνου, δεν περνούν πλέον δύο και τρεις επιβάτες με μία επικύρωση, αλλά μόνο ένας, κι αυτός με δυσκολία. Μάλιστα το «κίνημα» της εισιτηριοδιαφυγής παίρνει άλλες διαστάσεις με δεδομένο ότι είχε δημιουργηθεί εφαρμογή σε κινητά τηλέφωνα, η οποία ενημέρωνε τους επιβάτες σε ποιους σταθμούς του μετρό διεξάγονται έλεγχοι, ώστε να προνοήσουν.
Ο ΟΑΣΑ έχει αναλάβει την οργάνωση του σώματος ελεγκτών τόσο στις ΟΣΥ όσο και στις ΣΤΑΣΥ και επιβλέπει καθημερινά τις ομάδες ελεγκτών που είναι προγραμματισμένες να δραστηριοποιηθούν σε κάθε βάρδια. Ταυτόχρονα, έχει ζητήσει από τις δυνάμεις των ιδιωτικών εταιρειών φύλαξης (σεκιούριτι) που βρίσκονται στα εκδοτήρια να μεταφερθούν στις ράμπες και να διασφαλίζουν ότι δεν δημιουργούνται προβλήματα με «λαθρεπιβάτες» που σπρώχνουν για να περάσουν μαζί με όποιον πληρώνει εισιτήριο.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, τον Οκτώβριο πραγματοποιήθηκαν συνολικά 340.958 έλεγχοι από τους ελεγκτές ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ. Συνολικά καταλογίστηκαν 6.911 πρόστιμα, με τον κάθε ελεγκτή να έχει διενεργήσει 162 ελέγχους κατά μέσον όρο. Η αύξηση των ελέγχων διαμορφώθηκε στο 34% σε σχέση με τον Σεπτέμβριο, ενώ τα επιβληθέντα πρόστιμα ήταν κατά 6,5% περισσότερα από τον προηγούμενο μήνα. Αντιστοίχως, ο μέσος όρος ελέγχων ανά ελεγκτή ενισχύθηκε κατά 18,04%.