back to top
13.2 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

13.2 C
Athens
Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Σταθερά ανοδικές οι πωλήσεις των ηλεκτρονικών φαρμακείων

Διαβάστε επίσης

Με αμείωτο ρυθμό, ο οποίος για το 2019 φθάνει το 21%, διευρύνονται οι αγορές των Ελλήνων από τα ηλεκτρονικά φαρμακεία. Η συνολική αξία των online αγορών από φαρμακεία – σε τιμές λιανικής με το ΦΠΑ – για το 2019 θα κλείσει στα €198 εκατ.

Εκ του συνολικού τζίρου των online φαρμακείων, ποσοστό 51% αφορά σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, το 24% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, το 14% σε βρεφικά και παιδικά είδη, ποσοστό 9% αφορά σε προϊόντα υγείας και το 2% σε λοιπά είδη. Να σημειωθεί ότι στις online αγορές από τα φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθ’ ότι η χώρα μας είναι από τις μόνες στην Ευρώπη που δεν έχει εφαρμόσει την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τoν Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014.

Τα παραπάνω στοιχεία για την πορεία των αγορών από ηλεκτρονικά φαρμακεία βασίζονται στο εργαλείο eRetail Audit της Convert Group και παρουσιάστηκαν στο 4ο Ετήσιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο για τα Ηλεκτρονικά Φαρμακεία. Σύμφωνα με τα εν λόγω στοιχεία, στην ελληνική αγορά παρατηρείται μείωση, χρόνο με τον χρόνο, στη μέση αξία του καλαθιού του καταναλωτή από τα online φαρμακεία. Αναλυτικά, από τα €42,50 που ήταν το 2017 και €41,50 το 2018, το 2019 μειώθηκε στα €40,30. Παρ’ όλη τη μείωση της μέσης αξίας του καλαθιού, σημειώθηκε μικρή αύξηση στα τεμάχια από 3,9 σε 4 ανά αγορά.

Οφέλη

Πώς, όμως, αυτό μεταφράζεται για την τσέπη του καταναλωτή; Το 2019 σημειώθηκαν χαμηλότερες τιμές στα προϊόντα συγκριτικά με το 2018 και αντίστοιχα οι εκπτώσεις ήταν υψηλότερες, οδηγώντας τους καταναλωτές σε περισσότερες αγορές με χαμηλότερο όμως κόστος. Από τα στοιχεία της εταιρείας προκύπτει ότι σημαντική είναι και η ανάπτυξη των κινητών συσκευών ως μέσο παραγγελίας για τους καταναλωτές, με τις μισές παραγγελίες να πραγματοποιούνται πλέον από κινητά και tablet, ποσοστό 65% μεγαλύτερο συγκριτικά με δύο χρόνια νωρίτερα. Τέλος, αυξημένος παρατηρείται ο μέσος δείκτης Μετατροπής – Conversion Rate (είναι ο βασικός δείκτης απόδοσης των ηλεκτρονικών καταστημάτων), ο οποίος έφτασε στο 3,6% σε σχέση με το 3,2% το 2018 και 3,1% το 2017.

Να σημειωθεί ότι το eRetail Audit αποτελεί την πλατφόρμα της Convert Group, που συλλέγει δεδομένα πωλήσεων για έναν από τους πιο ανταγωνιστικούς κλάδους του ηλεκτρονικού εμπορίου στη χώρα μας. Αντλεί στοιχεία σε πραγματικό χρόνο από αντιπροσωπευτικό δείγμα 65 ηλεκτρονικών φαρμακείων, που πραγματοποιούν πάνω από το 40% των πωλήσεων της συνολικής αγοράς.

Χριστιάννα Κούσιου

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα