Search

Β. Διγαλάκης: Αξιολόγηση, έρευνα, ξενόγλωσσα πτυχία οι προτεραιότητες του υπ. Παιδείας

380

Τον διάλογο για την ανάγκη σύνδεσης της αγοράς εργασίας και της επιχειρηματικότητας με τη γνώση και την κατάρτιση άνοιξε το αμερικανικό κολέγιο το πρωί της Τετάρτης, σε εκδήλωση με τίτλο «η εκπαίδευση ως μοχλός ανάπτυξης για την κοινωνία και την οικονομία στην Ελλάδα».

Ο υφυπουργός Παιδείας Βασίλης Διγαλάκης, ως κεντρικός ομιλητής, ανέφερε ότι κεντρικό σχέδιο της κυβέρνησης είναι η αναβάθμιση της ανεξάρτητης αρχής για την αξιολόγηση των ΑΕΙ, η δημιουργία νέων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων και στην αγγλική γλώσσα, και ενθάρρυνση της έρευνας.

Μιλώντας στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του ΣΕΒ, ο υφυπουργός Παιδείας επισήμανε ότι σήμερα η ανώτατη εκπαίδευση βρίσκεται στο κέντρο του ενδιαφέροντος για τη συμβολή της στην οικονομική ανάπτυξη και ότι η χώρα μας διαθέτει υψηλού επιπέδου έμψυχο δυναμικό στα πανεπιστήμια και τα ερευνητικά κέντρα.

«Ως λαός διαθέτουμε επιχειρηματικό πνεύμα και προϊόντα κι υπηρεσίες υψηληπς ποιότητας» σημείωσε ο κ. Διγαλάκης, συμπληρώνοντας την αδήριτη ανάγκη επένδυσης στη γνώση, τις υποδομές και τις νέες τεχνολογίες.

Περιγράφοντας το σχέδιο της κυβέρνησης για την εκπαίδευση, ο υφυπουργός αναφέρθηκε στην αλληλεπίδραση που πρέπει να υπάρχει μεταξύ της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, της έρευνας, της αγοράς εργασίας και της παραγωγικής διαδικασίας. Ο κ. Διγαλάκης επανέλαβε ότι το υπουργείο Παιδείας έχει θέσει τις εξής προτεραιότητες:

1. Αναβάθμιση της ανεξάρτητης αρχής για την αξιολόγηση και την πιστοποίηση της ανώτατης εκπαίδευσης (ΑΔΙΠ) και τον σχεδιασμό νέου πανεπιστημιακού χάρτη.
2. Δημιουργία από τα ΑΕΙ νέων προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών, οπχι μόνο ελληνόφωνων αλλά και ξενόγλωσσων, για την προσέλκυση φοιτητών από το εξωτερικό, και συνεργασία των ελληνικών πανεπιστημίων με ξένα ιδρύματα.
3. Ενθάρρυνση της ερευνητικής δραστηριότητας και δρομολόγηση ρυθμίσεων για τον περιορισμό της γραφειοκρατίας.
4. Παρεμβάσεις στο ισχύον θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία των ερευνητικών κέντρων και την αξιοποίηση της ερευνητικής δραστηριότητας.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΣΕΒ Θεόδωρος Φέσσας υπογράμμισε ότι η επένδυση στην εκπαίδευση είναι καταλύτης για την επιτυχία μιας χώρας σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο και πρόσθεσε ότι αποτελεί κριτήριο επιβίωσης η προσαρμογή στα νέα δεδομένα, ώστε να φέρουν ευκαιρίες και όχι εμπόδια.

«Σήμερα υπερεκπαιδεύουμε ανθρώπους για εργασίες όπου απαιτούνται χαμηλότερες δεξιότητες» τόνισε ο κ. Φέσσας υπογραμμίζοντας την ανάγκη της σύνδεσης της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και τις επιχειρήσεις, επισημαίνοντας ότι οι νέοι στην Ελλάδα αποφεύγουν τις σπουδές σε τεχνικές ειδικότητες, παρά τη ζήτηση που διογκώνεται τα τελευταία χρόνια στις επιχειρήσεις.

Στον χαιρετισμό του, ο πρόεδρος του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, το οποίο φέτος συμπληρώνει 150 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, Ντέιβιντ Χόρνερ (David Horner), αναφέρθηκε σε τρεις προκλήσεις που χρειάζεται να ανταποκριθεί η Ελλάδα, προκειμένου η εκπαίδευση να αποτελέσει μοχλό ανάπτυξης για την κοινωνία και την οικονομία:

«Πρώτον, η επένδυση από τον ιδιωτικό τομέα, μα έμφαση σε στρατηγικούς τομείς, δεύτερον, η προώθηση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας και τρίτον, η περαιτέρω ανάπτυξη ηγετικών δεξιοτήτων», σημείωσε.

Ισίδωρος Ρούσσος

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *