back to top
20.8 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

20.8 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση: Αναγκαιότητες, δυσκολίες και προκλήσεις

Διαβάστε επίσης

Μια μεγάλη συζήτηση για τη σεξουαλική διαπαιδαγώγηση διεξήχθη την Κυριακή 15 Δεκεμβρίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση με βασικό άξονα των ομιλιών το κατά πόσο είναι εφικτό να ενταχθεί στα δημόσια σχολεία στην Ελλάδα ως αυτοτελές μάθημα, ποιες είναι οι δυσκολίες και οι προκλήσεις, οι διεθνείς συμβάσεις και πρακτικές άλλων χωρών.

Οι εργασίες άνοιξαν με το χαιρετισμό του Υπουργού Υγείας Βασίλη Κικίλια : «Στο ερώτημα αν θα πρέπει τα παιδιά να ενημερώνονται σωστά στα σχολεία και το εν λόγο μάθημα να υπάρχει η απάντηση είναι προφανώς ναι. Στο ερώτημα αν το Υπουργείο Υγείας πρέπει να βάλει ένα πλαίσιο για τη δημόσια υγεία που να περιλαμβάνει προφανώς τη σεξουαλική αγωγή, την πρόληψη και ενημέρωση, ενάντια στα ταμπού η απάντηση είναι σίγουρα ναι, και η πρωτοβουλία θα έρθει από το Υπουργείο αρχές Γενάρη».

Διεθνή στοιχεία
Στο πρώτο μέρος της ημερίδας παρουσιάστηκαν από τρεις ομιλητές οι διεθνείς πρακτικές και συμβάσεις για τη σεξουαλική υγεία με κεντρική αυτή των Ηνωμένων Εθνών που προβλέπει όρο ότι δικαιούμαστε να ζούμε μια υγιεινή ζωή, καλή υγεία και ισότητα των φύλων- όλο αυτό το κομμάτι παρουσιάστηκε από τον καθηγητή Πέδρο Ντόμπρε, πρόεδρο του παγκόσμιου Οργανισμού για την Σεξουαλική υγεία.

Υπερτόνισε τη σημασία του να υπάρχει από νωρίς μάθημα σεξουαλικής αγωγής στα σχολεία και παρουσίασε στοιχεία που καταρρίπτουν τον μύθο ότι κάτι τέτοιο θα έφερνε πρώιμη σεξουαλική ζωή και περισσότερους σεξουαλικούς συντρόφους: τα στοιχεία δείχνουν μείωση στην ανάληψη κινδύνου σε σχέση με το σεξ. Τόνισε ότι το μάθημα θα φέρει προστασία των ψυχικών και σωματικών ορίων των παιδιών και των εφήβων.

Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Πως μπορούμε να προσφέρουμε σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα παιδιά ώστε να έχουμε μια μελλοντική σεξουαλική ζωή απενοχοποίησης, ευθύνης και απόλαυσης; Το ερώτημα τέθηκε από τον Γιάννη Αντωνίου, πρόεδρο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ο οποίος περιέγραψε πως από το 1930 μέχρι και σήμερα κάθε προσπάθεια εισαγωγής αντίστοιχου μαθήματος στα σχολεία έπεσε στο κενό. Σήμερα το μάθημα της σεξουαλικής αγωγής στην Ελλάδα δεν ανήκει στις τυπικές ευθύνες του δασκάλου, υπάρχει αλλά δεν είναι υποχρεωτικό και πραγματοποιείται εκτός του ωρολογιακού προγράμματος.

Ο Γαβριηλ Σακελλαρίδης, διευθυντής του ελληνικού τμήματος της Διεθνούς Αμνηστίας σημειώσε ότι υπάρχει κατακερματισμός φορέων που ασχολούνται με το θέμα, ότι για τη μορφή του μαθήματος θα πρέπει να υπάρξει διαβούλευση με την κοινωνία των πολιτών και ότι συνολικά θα έπρεπε να ενταχθεί στην κουλτούρα του σχολείου και να υπάρχει μια οριζόντια ενσωμάτωση της σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης σε όλα τα μαθήματα του σχολείου, πχ μουσική, νεοελληνική γλώσσα, γυμναστική κα.

Από την πλευρά της η κα Χιόνη Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας και επιστημονική συνεργάτης πολύχρωμου σχολείου και Ορλάντο LGBT τόνισε ότι γίνεται προσπάθεια μέσα στα σχολεία έφηβοι να αποκτήσουν δεξιότητες αυτό διαχείρισης και αυτοεκτίμησης έτσι ώστε να αντιμετωπίζουν προκλήσεις από τις σαρωτικές προσλαμβάνουσες του διαδικτύου.

Δυστυχώς δεν είχαν προσκληθεί στην ημερίδα παιδιά, έφηβοι και οι γονείς τους έτσι ώστε να τεθούν αληθινά ερωτήματα, να δοθούν απαντήσεις από τους άμεσα ενδιαφερόμενους, και να τεθούν επί ρεαλιστικής βάσης οι σύγχρονες ανάγκες σεξουαλικής διαπαιδαγώγησης.

Βάσια Μπακετέα

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα