Search

Γιάννης Πλακιωτάκης στον Αθήνα 9.84 για την ομηρία των Ελλήνων ναυτικών : «Πρώτο μέλημα μας είναι να επιστρέψουν ασφαλείς στις οικογένειές τους»

158

«Πρώτο μέλημα μας είναι να επιστρέψουν οι ναυτικοί ασφαλείς στις οικογένειές τους» δήλωσε στον Αθήνα 9.84 και τον Αρη Τόλιο ο Υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, αναφερόμενος στην ομηρία των Ελλήνων ναυτικών ,παραμονές πρωτοχρονιάς στο Καμερούν. Διευκρίνισε ότι έως τώρα δεν έχει υπάρξει επαφή με τους πειρατές – απαγωγείς, λέγοντας “ Όσο λιγότερο μιλάμε αυτές τις ώρες, τόσο το καλύτερο για τη διαπραγμάτευση”.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:

«Από την πρώτη στιγμή οι υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ,σε συνεργασία με το υπουργείο Εξωτερικών και τη διαχειρίστρια εταιρεία έλαβαν όλα τα απαραίτητα μέτρα. Πρώτο μέλημά μας είναι να επιστρέψουν οι ναυτικοί μας ασφαλείς στις οικογένειες τους» τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας. Διευκρίνισε ότι έως τώρα δεν έχει υπάρξει επαφή με τους πειρατές – απαγωγείς, λέγοντας “ Όσο λιγότερο μιλάμε αυτές τις ώρες, τόσο το καλύτερο για τη διαπραγμάτευση. «Πολλά θέματα δεν μπορούν να δημοσιοποιηθούν επί του παρόντος» πρόσθεσε.

Ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε ότι έχουν ενταθεί τα κρούσματα πειρατείας στον κόλπο της Γουινέας στη Δυτική Αφρική και έκανε λόγο για παγκόσμιο φαινόμενο που απειλεί την ασφάλεια ναυσιπλοΐας και χρειάζεται διεθνής συνεργασία. «Στο συγκεκριμένο λιμάνι (του Καμερούν) δεν ήταν υποχρεωτική η χρήση ένοπλων φρουρών ,γιατί στο πρόσφατο παρελθόν δεν είχαν παρατηρηθεί ανάλογα περιστατικά» ξεκαθάρισε ,επισημαίνοντας ότι «υπάρχουν συγκεκριμένα λιμάνια ,όπου οι πλοιοκτήτες υποχρεούνται- βάσει Κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού- να διαθέτουν ένοπλους φρουρούς».

Για την ανακοίνωση της αύξησης των δρομολογίων από και προς το Καστελόριζο ο υπουργός Ναυτιλίας υπογράμμισε: «Καταφέραμε από πέρυσι να αυξήσουμε το κονδύλι των άγονων γραμμών από 90 σε 130 εκ. ευρώ. Είναι μια άμεση στήριξη στο δίκτυο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ,στη στήριξη της νησιωτικής Ελλάδας και της νησιωτικής οικονομίας, αλλά και έμπρακτη στήριξη στους ακρίτες μας. Ως Πολιτεία έχουμε την υποχρέωση -καθόλη τη διάρκεια του έτους- να στηρίξουμε με καλύτερα πλοία και με πιο συχνά δρομολόγια τις ακριτικές περιοχές,όπως το Καστελόριζο».

*Για τις αλλαγές στα καύσιμα, πιο καθαρά καύσιμα στα πλοία .
«Από 1ης Ιανουαρίου του 2020 -βάσει του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού- έχουμε την υποχρεωτική χρήση ενός νέου καυσίμου, το οποίο είναι πιο ακριβό .Θα έχουμε αυξημένο κόστος καυσίμων, κάτι που αυξάνει και το κόστος λειτουργίας του πλοίου» δήλωσε ο κ. Πλακιωτάκης, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο αύξησης του ακτοπλοϊκού εισιτηρίου.

*Για το brexit και τις διαφαινόμενες τάσεις φυγής ναυτιλιακών εταιρειών από το City του Λονδίνου.
«Οι περισσότερες ελληνικές διαχειρίστριες εταιρείες εδρεύουν στην Ελλάδα. Αυτό αποτελεί μια ευρύτερη πρόκληση και έχει σχέση με φορολογικά κίνητρα για την προσέλκυση τέτοιου είδους εταιρειών. Θα προσπαθήσουμε να αυξήσουμε τη δραστηριότητα κυρίως των παραναυτιλιακών δραστηριοτήτων και εταιρειών ,έτσι ώστε να μεγιστοποιήσουμε και τα οφέλη από τη λειτουργία της πρώτης παγκόσμιας ναυτιλιακής δύναμης στον Πειραιά. Θα προσπαθήσουμε το αμέσως επόμενο διάστημα να δημιουργήσουμε το κατάλληλο ελκυστικό πλαίσιο για την προσέλκυση νέων εταιρειών στην πατρίδα μας» κατέληξε ο κ. Πλακιωτάκης.

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *