back to top
20.8 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

20.8 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Αλλαγές στον ΚΟΚ για τη μείωση των θυμάτων στην άσφαλτο

Διαβάστε επίσης

Τροποποιήσεις στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και τις εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών για την απόκτηση διπλώματος προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στο ελληνικό οδικό δίκτυο. Σε κάθε περίπτωση, η δραστική μείωση του αριθμού των θυμάτων στην άσφαλτο παραμένει προτεραιότητα τόσο της ευρωπαϊκής όσο και της εθνικής πολιτικής.

Το υπουργείο Υποδομών επεξεργάζεται μία σειρά αλλαγών στον ΚΟΚ, με βασικό άξονα τον εξορθολογισμό των ορίων ταχύτητας, κυρίως στο εθνικό οδικό δίκτυο, ώστε να περιοριστούν τα φαινόμενα χαμηλών ορίων σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας. Το συγκεκριμένο ζήτημα έχει προκαλέσει στο παρελθόν σφοδρές διαφωνίες μεταξύ συγκοινωνιολόγων, καθώς εξακολουθεί να μην στοιχειοθετείται επιστημονικά εάν τα αυξημένα όρια ταχύτητας συνδέονται με την επικινδυνότητα στους αυτοκινητόδρομους.

Αλλαγές και στα ηλεκτρικά πατίνια

Επίσης στο υπουργείο επεξεργάζονται και ρυθμίσεις για τη μικροκινητικότητα, οι οποίες κρίνονται απαραίτητες με δεδομένη την τεράστια εξάπλωση της χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών. Οι αρμόδιοι αναζητούν ένα πλαίσιο για την ασφαλή κυκλοφορία των μικρο-οχημάτων αυτών, με βάση ανάλογα παραδείγματα από άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Το επικρατέστερο σενάριο είναι να ακολουθηθεί το γαλλικό μοντέλο, με δεδομένο ότι το Παρίσι ήταν η πρώτη πόλη που θέσπισε νομικό πλαίσιο χρήσης των εν λόγω οχημάτων.

Ως εκ τούτου προωθείται μοντέλο πατινιών τριών ταχυτήτων. Πιο συγκεκριμένα, όσα πατίνια κινούνται με ταχύτητα έως 5 χλμ./ώρα θα υπάγονται στην κατηγορία των πεζών. όσα «τρέχουν» έως 25 χλμ./ώρα θα υπάγονται στην κατηγορία των μηχανοκίνητων ποδηλάτων, ενώ όσα αναπτύσσουν μεγαλύτερη ταχύτητα θα υπόκεινται σε πολύ πιο αυστηρό καθεστώς, το οποίο μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε απαγόρευση κυκλοφορίας σε ορισμένα σημεία της πόλης. Επίσης θα αυστηροποιηθεί και η διαδικασία χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών, προκειμένου να μην επιτρέπεται η κυκλοφορία τους χωρίς ο αναβάτης να φορά κράνος, να απαγορεύεται η επιβίβαση και δεύτερου αναβάτη κλπ., ενώ υπό συζήτηση είναι και το όριο ηλικίας των αναβατών.

Νέο εξεταστικό σύστημα

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών επεξεργάζεται τροποποιήσεις στο σύστημα διεξαγωγής των εξετάσεων για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης, με στόχο την απλοποίηση του όλου συστήματος προς όφελος εκπαιδευτών και υποψήφιων οδηγών, αλλά και των αρμόδιων υπηρεσιών. Προτεραιότητα του υπουργείου είναι η ψηφιοποίηση των διοικητικών διαδικασιών και η απλοποίηση των διαδικασιών που απαιτούνται για την αίτηση υποβολής σε εξέταση (θεωρητική και πρακτική) του υποψηφίου, καθώς και η ταχύτερη και άμεση συγκέντρωση των δικαιολογητικών χωρίς ταλαιπωρία για τους υποψηφίους και για τις σχολές οδηγών.

Η κυβέρνηση επίσης επιδιώκει να επαναφέρει το μέτρο (νομοθετήθηκε αλλά δεν εφαρμόστηκε) της συνοδευόμενης οδήγησης σε ανήλικους (17 ετών), μειώνοντας κατά ένα έτος το όριο ηλικίας για την απόκτηση του διπλώματος οδήγησης. Θα προβλέπεται ότι οι νέοι, αφού περάσουν από θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση και λάβουν την απαραίτητη βεβαίωση δυνατότητας οδήγησης, θα μπορούν να οδηγούν με συνοδηγό. Η οριστική άδεια οδήγησης θα χορηγείται μετά τη συμπλήρωση των 18 ετών.

Ισίδωρος Ρούσσος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα