Search

Νομοσχέδιο για τις «πράσινες μετακινήσεις» φέρνει στο επόμενο 6μηνο ο Κ. Χατζηδάκης

347

Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2020 θα πραγματοποιηθεί η νομοθετική πρωτοβουλία για τις «πράσινες» μετακινήσεις, ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης στη διάρκεια του 3ου συνεδρίου για την Ηλεκτροκίνηση (3rd Ecomobility Conference) που λαμβάνει χώρα στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων. Το συνέδριο, που πραγματοποιείται στο πλαίσιο του ECOFEST 2020,  συνδιοργανώνεται από τον Ελληνικό Οργανισμό Ενεργειακής Οικονομίας (ΗΑΕΕ) και τον Δήμο Αθηναίων.

«Οι μεταφορές είναι υπεύθυνες για το 1/5 των αερίων του θερμοκηπίου» επισήμανε ο κ. Χατζηδάκης και σημείωσε ότι «το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) αποτυπώνει την αντίληψη στροφής στις εναλλακτικές και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, με επενδύσεις στην επόμενη δεκαετία κοντά στα 44 δισ. ευρώ, που πρακτικά ανεβάζει το σχετικό κονδύλι στο 35% από 17%, που είναι σήμερα, μέχρι το 2030.

Αναφερόμενος στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς ο υπουργός Περιβάλλοντος υπογράμμισε ότι ο στόλος των αστικών λεωφορείων είναι πεπαλαιωμένος και ότι το καύσιμό τους θα έπρεπε να είναι το φυσικό αέριο. «Σήμερα θέλουμε να προωθήσουμε την αεριοκίνηση στις μεταφορές, τόσο στο CNG όσο και στο LNG, στα βαρέα οχήματα και τη ναυτιλία» είπε ο κ. Χατζηδάκης, πρόσθεσε ωστόσο με νόημα: «Δυστυχώς όμως έχουμε μόνο 15 σταθμούς τέτοιων καυσίμων, όταν η Βουλγαρία έχει 100» ενώ υποσχέθηκε ότι «έως το 2030 θα υπάρχουν 8 σταθμοί LNG και 55 CNG σε όλη τη χώρα».

«Πολύ πίσω η Ελλάδα στην ηλεκτροκίνηση»

«Στην ηλεκτροκίνηση είμαστε πολύ πίσω» παραδέχτηκε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αναφέροντας ότι στη χώρα μας κυκλοφορούν μόλις 315 πλήρως ηλεκτροκίνητα ΙΧ, ενώ στην ΕΕ, στην αγορά των αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, η διάθεση ηλεκτροκίνητων μοντέλων φτάνει το 10% των πωλήσεων. «Στόχος είναι, το 2030 το 30% των νέων οχημάτων να αφορά υβριδικά και plug in οχήματα» σημείωσε ο υπουργός, συμπληρώνοντας ότι στο πλαίσιο αυτό θα αξιοποιηθούν και νέες υποδομές για την ταχεία φόρτιση των εν λόγω οχημάτων.

Ο κ. Χατζηδάκης, αναφερόμενος και σε άλλες εναλλακτικές μορφές καυσίμων, αναφέρθηκε το βιοντίζελ και τη χρήση των μαγειρικών ελαίων. «Διερευνούμε σενάρια επέκτασης της χρήσης των βιοκαυσίμων. Βιομεθάνιο, υδρογόνο και βιοαέριο είναι μορφές καυσίμων που επίσης εξετάζουμε. Άλλες χώρες πρωτοπορούν, Γιατί να μένουμε πίσω;», αναρωτήθηκε ο υπουργός Περιβάλλοντος.

Γ. Κεφαλογιάννης: Κεντρικός πυλώνας η ηλεκτροκίνηση

«Κεντρικός πυλώνας στη νέα γενιά τεχνολογίας καυσίμων είναι η ηλεκτροκίνηση και ο στόχος για το 2020 είναι οι 2.000 σταθμοί φόρτισης» τόνισε από την πλευρά του ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης και σημείωσε ότι «το 2019 αδειοδοτήθηκαν έξι πρατήρια με τελευταίας τεχνολογίας συσκευές ταχυφόρτισης. Παράλληλα, σχεδιάζεται η ηλεκτρονική βάση δεδομένων, μέσω της οποίας οι πολίτες θα ενημερώνονται σχετικά με τη θέση και τη διάθεση των σημείων φόρτισης για όλη τη χώρα σε πραγματικό χρόνο».

Άλλη μια νομοθετική πρωτοβουλία που αποσκοπεί στην ανάπτυξη υποδομών ηλεκτροκίνησης, είναι η έκδοση της απόφασης για την επισκευή και συντήρηση ηλεκτρικών οχημάτων, όπως και αυτή που αφορά στον τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων. «Ο στόλος των αυτοκινήτων στην Ελλάδα είναι πολύ γερασμένος και προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα με ένα πλέγμα ρυθμίσεων. Το πρώτο βήμα είναι οι νομοθετικές πρωτοβουλίες», εξήγησε ο κ. Κεφαλογιάννης.

Όσον αφορά στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ο κ. Κεφαλογιάννης συμφώνησε με την εκτίμηση του κ. Χατζηδάκη ότι «ο στόλος των αστικών λεωφορείων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη είναι πάρα πολύ παλιός. Υπάρχουν οχήματα κατηγορίας euro1 που έχουν γράψει εκατομμύρια χιλιόμετρα και πρέπει να αντικατασταθούν». Δυστυχώς, είπε ο υφυπουργός, «δεν είχε γίνει καμία προεργασία σε αυτό το πεδίο από την προηγούμενη κυβέρνηση και η προσπάθεια έχει ξεκινήσει από το μηδέν. Στον νέο διαγωνισμό για τα λεωφορεία θα υπάρχει πρόβλεψη για έναν σημαντικό αριθμό ηλεκτροκίνητων οχημάτων».

Ρύθμιση για τα ηλεκτρικά πατίνια

Η κυβέρνηση ετοιμάζει πλαίσιο και για τα λεγόμενα μέσα μικροκινητικότητας, όπως τα ηλεκτρικά πατίνια. Όπως είπε ο κ. Κεφαλογιάννης οι υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών «επεξεργάζονται ένα πλαίσιο κανόνων για την κυκλοφορία αυτών των οχημάτων. Το προσεχές διάστημα θα έχουμε μια νομοθετική παρέμβαση, η οποία θα αναφέρεται:

• Στα τεχνικά χαρακτηριστικά των οχημάτων αυτών
• Στη δυνατότητα εξακρίβωσής τους, τους χώρους και τις οδούς της χρήσης τους
• Στις απαιτήσεις για τη χρήση τους, όπως π.χ. αν θα χρειάζεται κράνος ή να υπάρχει δίπλωμα για την οδήγησή τους.

Επιπλέον, θα πρέπει να δούμε την αγορά, τα πρότυπα και τα εξαρτήματα που σχετίζονται με την ασφάλεια των προϊόντων αυτών».

Σ. Φάμελλος: «Κίνδυνος να αυξηθεί η ενεργειακή φτώχεια»

Την ανάγκη άμεσων αλλαγών στο καθεστώς των επιδοτήσεων για την αγορά μικρών ηλεκτροκίνητων οχημάτων επισήμανε ο τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος, τονίζοντας ότι το ζητούμενο είναι ο συνδυασμός της απόσυρσης παλιών ρυπογόνων με επιδοτήσεις για μικρά ηλεκτρικά ΙΧ. «Να φτάσουν στον πολίτη τα κίνητρα και αυτό να συνδυαστεί με την αποσυμφόρηση των πόλεων» συμπλήρωσε ο κ. Φάμελλος, διαβλέποντας, όπως είπε, μια κυβερνητική τάση οπισθοχώρησης στο ζήτημα των ενεργειακών κοινοτήτων, που είχε νομοθετήσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ στο τέλος του 2017.

«Οι ιδιωτικοποιήσεις στην ενέργεια και το περιβάλλον δεν αποτελούν μεταρρύθμιση» τόνισε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και επισήμανε ότι «στην Ευρώπη επανακρατικοποιούνται δίκτυα», ενώ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «δεν δέχτηκε τη συνταγματική αναθεώρηση για το νερό και την ενέργεια». Ζήτησε τέλος «να αποκτήσουμε κλιματικό νόμο ως το 2050 με απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα».

Ισίδωρος Ρούσσος

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *