back to top
23 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

23 C
Athens
Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Λεωφορειολωρίδες 50 χιλιομέτρων στην Αθήνα

Διαβάστε επίσης

Την ολοκλήρωση της διαγράμμισης των λεωφορειολωρίδων σε 9 κομβικούς οδικούς άξονες της πρωτεύουσας, με σκοπό την απρόσκοπτη κίνηση των λεωφορείων και των τρόλεϊ, ανακοίνωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης.

Ο ΟΑΣΑ ανέπτυξε ένα δίκτυο λεωφορειολωρίδων 50 χιλιομέτρων, κυρίως στο κέντρο της Αθήνας, ενώ σε συνεργασία με την Τροχαία ενισχύεται η αστυνόμευση στις Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων (ΑΛΛ).

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου, «το έργο της συντήρησης της διαγράμμισης των λεωφορειολωρίδων εντάσσεται στα μέτρα βελτίωσης της κυκλοφοριακής ροής και των συνθηκών μεταφοράς των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς».Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ) ανέπτυξε προοδευτικά και θεσμοθέτησε ένα συνεκτικό δίκτυο λεωφορειολωρίδων 50 χλμ σε κύριους οδικούς άξονες και σημαντικές οδούς, κυρίως στο κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά. Το δίκτυο αποσκοπεί να ευνοήσει την κίνηση των ΜΜΜ, επιτυγχάνοντας ωφέλειες χρόνου στους μετακινούμενους. Οι υφιστάμενες ειδικές λωρίδες έχουν εφαρμοστεί στο κύριο οδικό δίκτυο με έμφαση στην κατεύθυνση προς το κέντρο. Βρίσκονται στις περιοχές εντός του δακτυλίου της Αθήνας, στο κέντρο του Πειραιά, αλλά και σε κάποιους σημαντικούς οδικούς άξονες σύνδεσης προαστίων όπως η οδός Λένορμαν, η Λ. Μεσογείων και η Λ. Δημοκρατίας. Εκτιμάται πως ένα λεωφορείο αντιστοιχεί σε 50 ΙΧ, όσον αφορά τους μετακινούμενους επιβάτες στο οδικό τμήμα.

Οι λωρίδες που συντηρήθηκαν από τον ΟΑΣΑ το τελευταίο τρίμηνο είναι στην Πειραιώς, την Σταδίου, τις λεωφόρους Συγγρού, Κηφισίας, Αλεξάνδρας και Μεσογείων, την Ιερά Οδό στο ύψος του Αιγάλεω, τη Λεωφόρο Δημοκρατίας στους Αγίους Αναργύρους και την Εθνάρχου Μακαρίου στο Περιστέρι. Εντός του 2020 θα συνεχιστεί η συντήρηση και των υπόλοιπων λεωφορειολωρίδων

Ψηφιακές κάμερες και αστυνόμευση

Σε φάση σχεδιασμού είναι και η προμήθεια αλλά και η εγκατάσταση νέων ψηφιακών καμερών για τη καταγραφή παραβάσεων των λεωφορειολωρίδων. Οι νέες σύγχρονες κάμερες θα αντικαταστήσουν τις υπάρχουσες αναλογικές κάμερες. Εντός του 2020 προβλέπεται η ολοκλήρωση των ενεργειών διασφάλισης χρηματοδότησης, της διαγωνιστικής διαδικασίας και της υπογραφής σύμβασης με τον ανάδοχο. Το κόστος της προμήθειας εκτιμάται σε 300.000 ευρώ

Η συνεργασία και η εντατικοποίηση των δράσεων της Τροχαίας και του ΟΑΣΑ) για τις Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων αποδίδει απτά αποτελέσματα. Με βάση τα στοιχεία της Τροχαίας, τον Ιανουάριο του 2020 έναντι του Ιανουαρίου του 2019:
– Αυξήθηκαν σε ποσοστό (1.324%) οι βεβαιωθείσες παραβάσεις σε Αποκλειστικές Λωρίδες Λεωφορείων. Συγκεκριμένα, βεβαιώθηκαν από την Τροχαία (1.046) παραβάσεις, έναντι (79) τον Ιανουάριο 2019, με τον Μέσο Όρο της προηγουμένης πενταετίας να κυμαίνεται στις (377) παραβάσεις,
– Αυξήθηκαν σε ποσοστό (317%) οι φωτογραφικές κλήσεις από τις κάμερες καταγραφής παραβάσεων του Ο.Α.Σ.Α. Συγκεκριμένα ελήφθησαν (257) φωτογραφικές κλήσεις, έναντι (81) τον Ιανουάριο 2019, με τον Μέσο Όρο της προηγουμένης πενταετίας να κυμαίνεται στις (132) φωτογραφικές κλήσεις.
Οι παραβάσεις αυτές χαρακτηρίζονται ως αντικοινωνική συμπεριφορά, ενώ οι έλεγχοι και η δραστηριότητα των Υπηρεσιών θα συνεχιστούν.

«Αποδίδει η συνεργασία ΟΑΣΑ-Τροχαίας»

«Η διαγράμμιση των λεωφορειολωρίδων εντάσσεται στην προσπάθειά μας να βελτιώσουμε τις αστικές συγκοινωνίες προς όφελος των επιβατών και να εξασφαλίσουμε πως κάθε μέσο που έχουμε στη διάθεσή μας θα λειτουργεί» δήλωσε ο κ. Κεφαλογιάννης και επισήμανε ότι «η συνεργασία με τον ΟΑΣΑ και την Τροχαία αποδίδει, όπως αποδεικνύουν τα τελευταία στοιχεία της Τροχαίας, όπου καταγράφεται μια αύξηση πάνω από 1.300% στον αριθμό των παραβάσεων που βεβαιώθηκαν στις λεωφορειολωρίδες. Δεν αρκούμαστε, όμως, μόνο σε αυτό. Συνεχίζουμε με την προμήθεια των ψηφιακών καμερών για τον καλύτερο έλεγχο των λεωφορειολωρίδων και την επέκταση της τηλεματικής στις στάσεις. Πρόκειται για δύο σημαντικά έργα που θα μας βοηθήσουν τόσο στον έλεγχο της κυκλοφορίας όσο και στην έγκαιρη ενημέρωση των επιβατών για τον χρόνο άφιξη των λεωφορείων στις στάσεις. Επιπλέον, σχεδιάζουμε την εγκατάσταση προεξοχών σε 191 στάσεις, κοντά στους σταθμούς των μέσων σταθερής τροχιάς, με σκοπό τη βελτίωση της προσβασιμότητας των συμπολιτών μας με κινητικά προβλήματα. Η προσπάθεια για την αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών είναι συνεχής και ο στόχος μας είναι κάθε μέρα να είναι και λίγο καλύτερα».

[su_slider source=”media: 164944,164946,164947″ title=”no”]

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ κ. Νίκος Αθανασόπουλος, δήλωσε:
«Η χρήση των λεωφορειολωρίδων αποκλειστικά από τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, ενισχύει σημαντικά την αξιοπιστία των δρομολογίων» σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ Νίκος Αθανασόπουλος και αναφέρθηκε στις «συνεχείς διαγραμμίσεις των υφιστάμενων λεωφορειολωρίδων» αλλά και την «προμήθεια συστημάτων ψηφιακών καμερών για την καταγραφή των παραβάσεων, ώστε να διευκολύνεται η διαδικασία επιτήρησης». Από την πλευρά του, ο Διευθυντής της Τροχαίας Αττικής Σπύρος Λάσκος σημείωσε: «Είναι κοινή δράση και ένας ο στόχος, η απόλυτη κίνηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Συνεχίζουμε την προσπάθεια και θα έχουμε καλύτερα αποτελέσματα στην πορεία. Είναι ένα στοίχημα να μπορέσει ο πολίτης να πηγαίνει σύντομα στον προορισμό του. Είναι ήδη αυξημένη η αστυνόμευση και θα συνεχίσουμε με αμείωτο ρυθμό».

Με αφορμή ερώτηση για την κινητοποίηση στον ΟΣΕ και τη διάταξη για το προσωπικό ασφαλείας, ο κ. Κεφαλογιάννης επισήμανε ότι «η διάταξη είναι στο τελικό στάδιο επεξεργασίας και θα κατατεθεί το επόμενο διάστημα» και πρόσθεσε ότι «χρειάζεται μια ορθή επεξεργασία ώστε να μην εγερθούν θέματα, ενδεχομένως και αντισυνταγματικότητας. Νομίζω ότι το τελικό αποτέλεσμα θα είναι τέτοιο ώστε να μην υπάρχουν φαινόμενα όπως το χθεσινό».

Ισίδωρος Ρούσσος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα