back to top
18.2 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

18.2 C
Athens
Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Νέα από το ατελιέ

Διαβάστε επίσης

Ο σπουδαιότερος εν ζωή Βρετανός εικαστικός, David Hockney, στις δύσκολες μέρες που διανύει όλος ο κόσμος υπό την απειλή του κορωναϊού, έστειλε ένα αισιόδοξο μήνυμα από το ατελιέ του “Do remember they can’t cancel the spring- Δεν μπορούν να ακυρώσουν την άνοιξη”.

Οι καλλιτέχνες δουλεύουν συνήθως αποκομμένοι στα ατελιέ τους. Η γκαλερί “Zoumboulakis” τους ζήτησε να μοιραστούν με το κοινό το ήδη μοναχικό επάγγελμά τους, στέλνοντας εικόνες από τα εργαστήριά τους ή από έργα που δουλεύουν αυτό το διάστημα, καθώς και λίγες σκέψεις που νιώθουν την ανάγκη να μοιραστούν και άλλα νέα από τον κόσμο της Τέχνης.

Ο ζωγράφος, Γιάννης Αδαμάκης γράφει:

Άνοιξα τα τετράδιά μου. Έψαξα στις λίστες μου.
Χρώματα, βερνίκια, medium, πινέλα, τελάρα.
Αγχώθηκα να προλάβω πριν κλείσουν τα μαγαζιά.
Το κακό είναι ότι ψωνίζω από διάφορα.
(Είμαι και παράξενος. Το ένα μου μυρίζει τ’ άλλο μου βρωμάει.)
Τι λείπει αναρωτήθηκα.
Τίποτα.

Κι όμως πάντα κάτι λείπει.

Ο εικαστικός, Χάρης Κοντοσφύρης από τη Σκοπιά Φλώρινας:

19/3/2020

Οι πολιτικές προϋποθέσεις βιωσιμότητας των ανθρώπων καθιστούν ανεξιχνίαστα ευάλωτες τις ανθρώπινες ζωές. Η καθησυχαστική αδράνεια προέρχεται από τη μετατόπιση των αφηγούμενων τραυμάτων, από το πρώτο πρόσωπο στο τρίτο, π.χ. το κινέζικο ή όποιο άλλο. Η “τρωτότητα” μιας συστηματικής συνήθειας της ζωής, της επιβίωσης, αλλά και του αυτοεγκλεισμού, όχι ως ψυχαναγκαστική πρακτική, αλλά περισσότερο ως μια εκδοχή κοινωνικού προσανατολισμού, είναι μορφή ελευθερίας που η κοινοτική ζωή δεν το αποδέχεται εύκολα. Η “κοροναϊκή” απομόνωση είναι μια ευκαιρία για ευσυγκίνητη, σωματοποιημένη, συναισθηματική, ηθική ρητορική για απώθηση του πόνου, του πένθους και του φόβου αντί για τη σκωπτική δημιουργικότητα, που σε επαναφέρει η συγκατοίκηση σε χώρους με απεριόριστο και απροσδιόριστο χρόνο για ρεμβασμό.

Αυτές τις μέρες ολοκλήρωσα ένα τρίπτυχο πάνω στην Ευαγγελική αποκάλυψη του τόπου του Ιωάννη με κενών ουρανό και γη, όπου όλα είναι δημιουργημένα και αφιερωμένα στο κενό: Το αφτιασίδωτο Πάτμιο σπίτι στον νυχτερινό ουρανό και ο κενός ουρανός στην νυκτώδη Πατμία. Ανάμεσα στους λιγοστούς ήλιους της Φλώρινας, από τους χάσκοντες διήμερους χιονιάδες του ανοιξιάτικου οροπεδίου της Πελαγονίας, στην ευρυχωρία της αυλής του παλιού στάβλου, δίπλα απ’ τις “ματιασμένες”  ανοιξιάτικες κερασιές. Τα έργα πολύμηνα και άκαιρα οδεύουν στην ολοκλήρωσή τους. Η ελευθεριακή απομόνωση μιας παραμεθόριου πόλης είναι το κενό  αγνάντεμα  ενός εικαστικού καθηλωμένου στο παγωμένο Φλωρινιώτικο σινιάκι ή στο χιονισμένο τοπίο ή στο τριβόλισμα των πουλιών.

  Καλή απόμακρη συναναστροφή.

 

Η καλλιτέχνης, Τζένη Κωδωνίδου:

”δεν το λέω εγώ…οι γιατροί στη βόρεια Ιταλία το λένε…”

Ο ζωγράφος, Νίκος Λαγός:

Κλεισμένος στο εργαστήριο και στο σπίτι, λόγω του ιού, έφτιαξα ένα καινούργιο έργο από τη σειρά που κάνω αυτόν τον καιρό, που έχει τίτλο ”Νεκροκεφαλές και Καρδιές”.

Ο ζωγράφος, Νίκος Μόσχος:

Μετά την τελευταία του ατομική έκθεση με τίτλο “Συνθήκες Προσαρμογής” στη γκαλερί Ζουμπουλάκη
(13 Φεβρουαρίου-7 Μαρτίου 2020),
ένα άδειο τελάρο περιμένει στο καβαλέτο του.
Έδωσε τον τίτλο
”Day one for King Stone Grower”
σε συνέχεια της έκθεσης.

Η φωτογράφος, Ιωάννα Ράλλη:

Καραντίνα ημέρα 3η λόγω άφιξης από το εξωτερικό.

Η ζωή μου δεν αλλάζει και πολύ, έτσι κι αλλιώς τις μέρες μου στο εργαστήρι τις περνώ. Ισα ίσα με ανακουφίζει ότι δεν έχω καμία  υποχρέωση εξωτερική. Ο εσωτερισμός, λοιπόν, σε όλο του το μεγαλείο.
Παρήγγειλα ψώνια, μου τα’ βαλε στο ασανσέρ κι γω με τη σειρά μου τα χρήματα στο ασανσέρ.
Σύγχρονος ερημίτης…αντί καλάθι… ασανσέρ…

Βίκυ Παπαστεφάνου

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα