Search

Rear window: Όταν ο πρωταγωνιστής του Χίτσκοκ «έμενε σπίτι»

510

Χωρίς νέες ταινίες στο σινεμά, εχουμε την ευκαιρία να δούμε online ταινίες-αριστουργήματα του Παγκόσμιου κινηματογράφου από το σπίτι μας! Μια από αυτές η ταινία «Σιωπηλός Μάρτυς» του Άλφρεντ Χίτσκοκ

Ο Χίτσκοκ είχε εμμονή με τις ξανθιές πρωταγωνίστριες, την οικονομία στον κινηματογράφο και το στιβαρό σενάριο. Και η ταινία Σιωπηλός μάρτυς ή Rear window (αυθεντικός τίτλος) είναι η επιτομή των τριών αυτών εμμονών του. Η ταινία αυτή του χάρισε τέσσερις υποψηφιότητες για Όσκαρ, θεωρείται μια από τις κορυφαίες του είδους και μοιάζει ιδανική για θέαση αυτή την εποχή καθώς ο πρωταγωνιστής της δεν μπορεί να βγει από το σπίτι του.

Η υπόθεση

Ο φωτογράφος Τζει Μπι Τζέφρις είναι αναγκασμένος να μένει καθηλωμένος σπίτι του, μετά από ένα ατύχημα που είχε, στο οποίο έσπασε το πόδι του. Έτσι περνάει τις μέρες του παρακολουθώντας από το παράθυρό του με τα κιάλια τις ζωές και τις συνήθειες των γειτόνων του. Κάποια στιγμή όμως του δίνεται η εντύπωση ότι ένας άνδρας που μένει στην απέναντι ακριβώς πολυκατοικία, έχει σκοτώσει τη σύζυγό του. Δεν έχει όμως αποδείξεις και κανείς δεν τον πιστεύει. Αλλά και το ίδιο το κοινό δεν γνωρίζει αν ο πρωταγωνιστής παρανοεί ή οι υποψίες του έχουν αληθινή βάση.

 

Σασπένς, σασπένς, σασπένς

Ο δεξιοτέχνης Χίτσκοκ-που την συγκεκριμένη περίοδο νιώθει στην καλύτερη του φόρμα γιατί έχει χάσει κιλά!- σε αυτή την ταινία χτίζει όλη τη δομή του σασπένς επάνω στην αδυναμία του ήρωα να βγει από το σπίτι του. Χειραγωγεί έτσι το κοινό στο τι θα δει και πως θα το δει και η χειραγώγηση αυτή έρχεται από τον ίδιο τον πρωταγωνιστή που μοιάζει το ίδιο καθηλωμένος με τους θεατές της ταινίας. Οι θεατές έχουν μπροστά τους δύο οθόνες: μια της ταινίας και μια του τεράστιου παραθύρου του Τζέφ με βωβούς πρωταγωνιστές. Και ο μάστερ Χίτσκοκ εστιάζει την προσοχή πότε στη μια οθόνη και πότε στην άλλη, έχοντας στο χέρι του ένα δυνατό χαρτί: τη χρήση του φωτός!

Η πλοκή πολλές φορές στη διάρκεια της ταινίας καθορίζεται από διακόπτες που γυρίζουν, από λάμπες που σβήνουν, αλλά και από το ίδιο το φως της μέρας, για να καταλήξει στην τελική σεκανς όταν το φλας της φωτογραφικής μηχανής θα καθορίσει την μοίρα του ήρωα.

Οι δύο πρωταγωνιστές, από τη μια η λαμπερή και αναλαφρη Γκρεις Κέλι και από την άλλη ο στιβαρός και λογικός Τζέιμς Στιούαρτ δημιουργούν ένα μοναδικό δίπολο που έλκει τους θεατές, μια προς τη κατεύθυνση της εμμονής και μια προς την κατεύθυνση του ρεαλισμού καθορίζοντας το ρυθμό του σασπένς.

Μια από τις καλύτερες του Χίτσκοκ!

Η ταινία είναι διαθέσιμη στο Youtube για αγορά ή ενοικίαση

Ξέρατε ότι:

  • Κατα τη συνήθη τακτική του ο Χίτσκοκ κάνει ένα πέρασμα στην ταινία ως ένοικος της απέναντι πολυκατοικίας που κουρδίζει ένα ρολόϊ.
  • Κατά την διάρκεια των γυρισμάτων η ηθοποιός που έπαιζε την Μις Τόρο έμενε στο διαμέρισμα σα να ήταν το κανονικό της σπίτι.
  • Η ερωτική σχέση μεταξύ του πολεμικού φωτογράφου Robert Capa και της ηθοποιού Ingrid Bergman πιθανόν ήταν η έμπνευση του Χιτσκοκ για το ρομαντικό κομμάτι αυτής της ταινίας.

Βάσια Μπακετέα

Print Friendly, PDF & Email



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *