back to top
16.2 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

16.2 C
Athens
Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Στα 2 ευρώ/ λίτρο η super αμόλυβδη στα νησιά

Διαβάστε επίσης

Στα ύψη βρίσκεται σε πολλές περιοχές της Ελλάδας η τιμή της βενζίνης με την αμόλυβδη 100 οκτανίων να ξεπερνά τα 2 ευρώ.

«Πρωταθλητές» της ακρίβειας είναι τα νησιά των Κυκλάδων και ο νομός Ευρυτανίας ενώ εξίσου υψηλές είναι οι τιμές στο νομό Δωδεκανήσων με την Πάτμο να καταγράφει επίσης ρεκόρ ακριβείας.

Στην Αττική, οι τιμές διατηρούνται σε χαμηλότερα επίπεδα από τα μέσο όρο και διαμορφώνονται στα 1,60 ευρώ για την απλή αμόλυβδη και στα 1,809 για την super.

Μάλιστα, όπως προβλέπει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων από σήμερα αναμένεται περαιτέρω αύξηση της τιμής της βενζίνης ενώ το «οξύμωρο» είναι ότι οι τιμές του πετρελαίου δείχνουν να αποκλιμακώνονται στις διεθνείς αγορές. Την Πέμπτη το πρωί το αργό σημείωνε πτώση 0,25% στα 72,58 δολάρια ενώ και η τιμή του μπρεντ κατέγραψε πτώση 0,13% στα 77,36 δολάρια.

Η πτωτική πορεία της τιμής του πετρελαίου οφείλεται στην ανακοίνωση της αύξησης της παραγωγής από τον ΟΠΕΚ και χώρες εκτός του καρτέλ κατά 1 εκατ. βαρέλια την ημέρα αρχής γενομένης από μια πρώτη αύξηση ύψους 700.000 βαρελιών την ημέρα από τα κράτη-μέλη του οργανισμού.

Όπως σημειώνουν παράγοντες της αγοράς, η τιμή της βενζίνης μπορεί να μην έχει «πιάσει ακόμη ταβάνι». Πρόσφατα, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) Γιώργος Ασμάτογλου επεσήμανε ότι αν δεν μειωθούν οι ειδικοί φόροι, η βενζίνη θα φτάσει 2,5 ευρώ.

Όσον αφορά στις «τσουχτερές» τιμές στα νησιά, σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ), αυτό οφείλεται στο κόστος μεταφοράς προς τα νησιά, το οποίο είναι ιδιαίτερα αυξημένο σε σχέση με το κόστος στις χερσαίες περιοχές και πρέπει να λαμβάνεται υπ’ όψιν σε κάθε υπολογισμό, κάτι το οποίο δεν γίνεται πάντα.

Για πολλά νησιά υπήρχε κάποτε ένας ειδικός κρατικός λογαριασμός ο οποίος τροφοδοτείτο από μία εισφορά στην τιμή αντλίας και επιδοτούσε τις μεταφορές στα νησιά. Το Δημόσιο εδώ και λίγα χρόνια συνεχίζει να εισπράττει με άλλο όνομα τα χρήματα αυτά, έχοντας όμως καταργήσει την επιδότηση! Δηλαδή εισπράττει χωρίς πλέον να αποδίδει.

Αυτό έχει αυξήσει αντίστοιχα το πραγματικό κόστος μεταφοράς, κι η αύξηση έχει περάσει προφανώς στην αντλία.

Χριστιάννα Κούσιου

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +

spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα