0.8 C
Athens
Δευτέρα, 6 Φεβρουαρίου, 2023

0.8 C
Athens
Δευτέρα, 6 Φεβρουαρίου, 2023

«Πόλεμος» ΣΤΑΣΥ – συνδικαλιστών για τις απεργίες στο Μετρό

spot_imgspot_img

Οι συνεχιζόμενες στάσεις εργασίας αλλά και 24ωρες απεργίες που εξαγγέλλουν συχνά-πυκνά οι εργαζόμενοι στο μετρό και οι απειλές για νέες κινητοποιήσεις έχουν φέρει στα άκρα την αντιπαράθεση των επικεφαλής των «ΣΤΑΣΥ» με τα σωματεία.

Η διοίκηση των ΣΤΑΣΥ εμφανίζεται αποφασισμένη να προσφύγει στη δικαιοσύνη προκειμένου «να διασφαλίσει τις μετακινήσεις του επιβατικού κοινού», και σε περίπτωση που εξαγγελθούν νέες κινητιοποιήσεις «θα προχωρήσει στην αξιοποίηση κάθε ένδικου μέσου, προκειμένου να σταματήσει η ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού».
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε, με αφορμή ότι προγραμματίζεται τις επόμενες ημέρες νέα στάση εργασίας από το Σωματείο Ηλεκτροδηγών Αττικό Μετρό, προκειμένου να γίνει γενική συνέλευση και να αποφασιστεί πιθανή 24ωρη απεργία, «στις πρόσφατες στάσεις εργασίας, στις Γραμμές 2 και 3, συμμετείχαν στην μεν πρώτη κινητοποίηση (25 Ιουνίου) 23 ηλεκτροδηγοί και στη δεύτερη (29 Ιουνίου) 12».

Όπως ισχυρίζεται η διοίκησης της εταιρείας «στην κινητοποίηση της 25ης Ιουνίου, με στάση εργασίας από την έναρξη της βάρδιας έως τις 9 το πρωί, στη γραμμή 2 ήταν προγραμματισμένο να δουλέψουν 30 άτομα και έκαναν στάση εργασίας 16 και στη γραμμή 3 ήταν προγραμματισμένο να δουλέψουν 32 άτομα και έκαναν στάση εργασίας 7. Στην κινητοποίηση της 29ης Ιουνίου, από τις 11 το βράδυ έως τη λήξη της βάρδιας (διευρυμένο ωράριο έως τις 2 τα ξημερώματα) στη γραμμή 2 ήταν προγραμματισμένο να δουλέψουν 18 άτομα και έκαναν στάση εργασίας 7 και στη γραμμή 3 ήταν προγραμματισμένο να δουλέψουν 20 άτομα και έκαναν στάση εργασίας μόλις 5 άτομα.

Για «κακόβουλα συμπεράσματα» μιλούν οι συνδικαλιστές

Μιλώντας στον Αθήνα 9.84, ο Σπύρος Ρεβύθης, πρόεδρος του ΣΕΛΜΑ (Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθήνας), του μεγαλύτερου σωματείου του χώρου, ναι μεν δεν αμφισβητεί τα στοιχεία, σπεύδει δε να συμπληρώσει ότι «η αποσπσματική παράθεσή τους είναι κακόβουλη και δημιουργεί εντυπώσεις και συμπεράσματα που δεν είναι ακριβή». Και εξηγεί, αναφορικά με τις στάσεις εργασίας των ηλεκτροδηγών:

«Στο μετρό υπάρχουν δύο σωματεία ηλεκτροδηγών. Οι αποφάσεις για τις κινητοποίησεις ελήφθησαν από το ένα σωματείο, το μεγαλύτερο. Όταν η διοίκηση διαρρέει στοιχεία για τη συμμετοχή δεν εξηγεί για ποιο λόγο δεν συμμετείχαν οι υπόλοιποι, π.χ. πόσοι είχαν ρεπό, πόσοι ήταν διαθέσιμοι τις συγκεκριμένες ώρες για τα δρομολόγια και εάν ήταν εφικτό να κινηθούν οι συρμοί με αυτούς».
Αναφορικά με τις ενδεχόμενες απεργίες μέσα στο καλοκαίρι, ο κ. Ρεβύθης ξεκαθάρισε ότι «δεν προβλέπεται στον ορίζοντα κάποια κινητοποίηση από την πλευρά της ΣΕΛΜΑ» και ότι όντως «υπάρχει πρόθεση για νέες στάσεις εργασίας από τους ηλεκτροδηγούς, ωστόσο αυτό θα ξεκαθαριστεί μέσα στην επόμενη εβδομάδα».

Ελλείψεις σε προσωπικό κι ανταλλακτικά

Στα αιτήματά του, το Σωματείο Ηλεκτροδηγών Αττικό Μετρό, κάνει λόγο για «τραγική κατάσταση από τις ελλείψεις σε ανταλλακτικά συρμών και ηλεκτροδηγούς που έχουν ως αποτέλεσμα να αγγίζουμε σήμερα το κατώτερο όριο ασφάλειας και ποιότητας στη μετακίνηση των επιβατών». Ωστόσο, σύμφωνα με τις ΣΤΑΣΥ έχουν ήδη αντιμετωπιστεί.

Η εταιρεία πάντως παραδέχεται ότι υπήρχαν κάποιες καθυστερήσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς που αφορούσαν ανταλλακτικά, είτε λόγω ενστάσεων των συμμετεχόντων είτε λόγω καθυστέρησης στις πιστώσεις από το υπουργείο Οικονομικών, όμως «τα όποια προβλήματα ανέκυψαν δεν επηρέασαν το συγκοινωνιακό έργο σε καμία στιγμή, ενώ πλέον έχουν επιλυθεί».
Σε ό,τι αφορά τις ελλείψεις προσωπικού όντως υπάρχει πρόβλημα, καλύπτεται από τα ήδη άτομα με υπερωρίες, αλλά λόγω των μηνημονιακών περιορισμών δεν μπορούν να γίνουν προσλήψεις.
Η ΣΤΑΣΥ στην παρούσα φάση έχει προχωρήσει στην εκπαίδευση προσωπικού από άλλες ειδικότητες, ώστε να εκπαιδευτούν και να ενταχθούν στο δυναμικό των οδηγών.
Στα 45 το όριο ηλικίας των οδηγών
Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ ζήτησε και αναμένει την έγκριση για την αύξηση του ορίου ηλικίας των οδηγών στα 45, ώστε να αυξηθεί ο συνολκός αριθμός τους. Σημειώνεται ότι σήμερα, μπορεί κάποιος να εκπαιδευτεί για να γίνει οδηγός μέχρι την ηλικία των 40 ετών.

Ισίδωρος Ρούσσος 

spot_img
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img