Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται δημόσια και ιδιωτικά έργα που αναμένεται να αλλάξουν ριζικά το παραλιακό μέτωπο της Αθήνας.
Η ολοκλήρωση των έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη κατά μήκος της Αθηναϊκής Ριβιέρας, αναμένεται να αλλάξουν ακόμη περισσότερο την εικόνα του παραλιακού μετώπου, καθώς η εμπειρία έχει δείξει πως πίσω απ’ αυτά τα σημαδιακά έργα ακολουθούν άλλες μικρότερες επενδύσεις, οι οποίες δημιουργούν νέους πόλους εμπορίου και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.
Πρόκειται για σημαδιακές επενδύσεις οι περισσότερες εκ των οποίων σχεδιάζονται εδώ και χρόνια και έχουν μπει αργά αλλά σταθερά σε πορεία υλοποίησης.
Ελληνικό
Κοντά στην έναρξη τους βρίσκονται οι εργασίες της μεγαλύτερης επένδυσης στην Ελλάδα, στο χώρο του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού.
Το Ελληνικό είναι με διαφορά το μεγαλύτερο έργο που σχεδιάζεται στη χώρα μας. Το φιλόδοξο πλάνο της Lamda Development που έχει αναλάβει το έργο περιλαμβάνει τη δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου, πολυτελή ξενοδοχεία, καζίνο, χώρους γραφείων, εμπορικά κέντρα και πολυτελής κατοικίες.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι μετεγκατάσταση των φορέων που βρίσκονται στο χώρο είναι σε τελικό στάδιο, όπως και οι τελευταίες πολεοδομικές άδειες. Σε εξέλιξη βρίσκεται και ο διαγωνισμός για το καζίνο που θα αναπτυχθεί εντός του έργου. Σύμφωνα με πληροφορίες τέσσερις επενδυτές έχουν δηλώσει ενδιαφέρον για την άδεια του καζίνο.
Αστέρας Βουλιαγμένης
Τον Μάρτιο του 2019 αναμένεται να τεθεί σε πλήρη λειτουργία το Four Season Astir Palace Hotel Athens, καθώς σε τελικό στάδιο βρίσκονται οι εργασίες ανακαίνισης.
Η επένδυση, συνολικού ύψους 650 εκατ. ευρώ, συνιστά το μεγαλύτερο τουριστικό έργο που υλοποιείται αυτήν τη στιγμή στη χώρα και περιλαμβάνει την πλήρη ανακαίνιση των ξενοδοχειακών υποδομών, την ανάπτυξη έως και 13 πολυτελών κατοικιών, τη σημαντική αναβάθμιση της μαρίνας αλλά και της εμβληματικής παραλίας της Astir η οποία θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία το καλοκαίρι του 2019.
Αστέρια Γλυφάδας
Στο τέλος του 2019 θα τεθεί σε λειτουργία εκ νέου ένα από πλέον εμβληματικά ξενοδοχεία της Αττικής στο παράκτιο μέτωπο, τα Αστέρια Γλυφάδας, σύμφωνα με τον σχεδιασμό που «τρέχει» η Grivalia Properties ΑΕΕΑΠ (Ανώνυμη Εταιρεία Επενδύσεων Ακίνητης Περιουσίας) και ειδικότερα η θυγατρική της Grivalia Hospitality. Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του επενδυτή, στο εν λόγω ακίνητο θα εξακολουθήσουν να λαμβάνουν χώρα εμπορικές δραστηριότητες και υπηρεσίες εστίασης.
Μαρίνα Αλίμου
Νέα πνοή αναμένεται να δώσει στο λεκανοπέδιο, η παραχώρηση της μαρίνας Αλίμου, η οποία είναι η μεγαλύτερη μαρίνα των Βαλκανίων με 1,100 θέσεις ελλιμενισμού. Η εξαιρετική στρατηγική της θέση ως μέρος του αστικού ιστού της Αθήνας και η μεγάλη της χερσαία ζώνη αποτελούν εξαιρετικά συγκριτικά πλεονεκτήματα για την αξιοποίησή της. Η μαρίνα σήμερα λειτουργεί κυρίως ως μαρίνα εκκίνησης για μεγάλο αριθμό μικρών επαγγελματικών ιστιοπλοϊκών σκαφών αναψυχής (bare boats).
Ο σχετικός διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη από το ΤΑΙΠΕΔ και βρίσκεται στη δεύτερη φάση εξέλιξης του με 8 σχήματα να έχουν εκφράσει ενδιαφέρον. Σε αυτούς περιλαμβάνονται γνωστά ονόματα της αγοράς από την Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως η κοινοπραξία της Lamda Development με τον τουρκικό όμιλο Dogus (LAMDA DOGUS), ο όμιλος Ελλάκτωρ (Άκτωρ Παραχωρήσεις) με τον τουρκικό όμιλο Koç (Setur Marinas), το ελληνογαλλικό κονσόρτσιουμ των εταιρειών Port Adhoc – Dream Yacht Mediteranee – J&P Άβαξ και ο όμιλος Intrakat μεταξύ άλλων.
Ανάπλαση Φαληρικού Όρμου
Σε εξέλιξη βρίσκονται τα αντιπλημμυρικά έργα καθώς και η μετακίνηση της λεωφόρου Ποσειδώνος στο πλαίσιο της πρώτης φάσης ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου.
Τα έργα της Περιφέρειας Αττικής αφορούν στην αντιπλημμυρική θωράκιση της ευρύτερης περιοχής Μοσχάτου – Ταύρου, Καλλιθέας, εξασφαλίζοντας την ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών στη θάλασσα.
Η περιοχή του Φαληρικού Όρµου καταλαμβάνει έκταση 800 στρεµµάτων κατά µήκος της ακτογραµµής µήκους περίπου 2 χλµ. και περιλαμβάνει την παραλιακή ζώνη πέριξ των αστικών περιοχών Μοσχάτου, Καλλιθέας και Παλαιού Φαλήρου, από την εκβολή του Κηφισού Ποταµού µέχρι το ∆ηµοτικό Αθλητικό Κέντρο (ΔΑΚ) του δήμου Παλαιού Φαλήρου. Και ουσιαστικά αποτελεί το πρώτο τμήμα του-εν πολλοίς αξιοποίητου- παραλιακού μετώπου μήκους 45 χλμ., από το Φάληρο έως το Σούνιο.
Οι πρώτες παρεμβάσεις στον Φαληρικό όρμο περιλαμβάνουν:
– Μετατόπιση της παραλιακής λεωφόρου κατά 80-100 μέτρα προς το Νότο, σε μήκος 1.800 μέτρων, όπου σε ορισμένα σημεία θα «βυθιστεί», ώστε να επιτρέψει στους βασικούς δρόμους της Καλλιθέας και του Μοσχάτου να συνεχίσουν ώς τη θάλασσα.
– Κατασκευή «ξηρού» καναλιού, παράλληλα με τη νέα λεωφόρο και πλάτους 35 μέτρων, που θα υποδέχεται τα νερά της βροχής από τις γύρω γειτονιές. Επίσης, θα λειτουργούν αγωγοί με αμφίδρομη κατεύθυνση της ροής, τόσο για να τραβούν νερό από την θάλασσα και να «καθαρίζουν» την κοίτη από τα στάσιμα νερά όσο και για να απορροφούν τα όμβρια. Αυτό θα γίνει συνδυαστικά με την εκβάθυνση του Κηφισού, ώστε να ανανεώνονται τα νερά.
Σε αυτό το διάστημα η κυκλοφορία των οχημάτων αλλά και του τραμ θα γίνεται από την παλιά λεωφόρο, καθώς και τον δρόμο που έχει ήδη κατασκευαστεί δίπλα στα λεγόμενα «γραμμικά» ολυμπιακά κτίρια, που έχουν παραχωρηθεί στην Περιφέρεια Αττικής.
Τέλος προβλέπεται παράκτιο άλσος, που θα διαθέτει 3.500 δέντρα και πάνω από 200.000 θάμνους.
Χριστιάννα Κούσιου