Ηλεκτρονικό οδηγό για τους «κυνηγούς» ευκαιριών ενόψει της Black Friday έβγαλε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.
Οι καταναλωτές που θα επισκεφθούν την ιστοσελίδα http://www.mindev.gov.gr/category/times-proionton-teleutaia-arxeia/ θα αποκτήσουν πρόσβαση σε έναν ευρύ κατάλογο προϊόντων τεχνολογίας όπως είναι τα κινητά τηλέφωνα, οι τηλεοράσεις τα tablets και φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών με το συνολικό τους αριθμό να φθάνει σε 870.
Πρόκειται για πρωτοβουλία του γενικού γραμματέα Δημήτρη Αυλωνίτη η οποία αναμένεται να βρει απήχηση στους καταναλωτές καθώς θα αποκτήσουν πρόσβαση σε μία βάση δεδομένων προϊόντων με τις τιμές τους που έχουν καταγραφεί το προηγούμενο διάστημα.
Οι καταναλωτές θα μπορούν εύκολα να τσεκάρουν τις προσφορές και το ύψος των εκπτώσεων που θα κάνουν οι επιχειρήσεις την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου χάρη στην εμπορική εκστρατεία με σημαία την Black Friday.
Η βάση δεδομένων παρέχει πληροφορίες και στην κατηγορία των τροφίμων καθώς στην καμπάνια συμμετέχουν και αλυσίδες σουπερ μάρκετ.
Αξίζει να αναφερθεί ότι οι τιμές των προϊόντων που αναγράφονται στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασία Καταναλωτή δεν υπάρχει αναφορά από τα καταστήματα.
Black Friday αλά ελληνικά
Ο θεσμός εφαρμόζεται για τρίτη κατά σειρά χρονιά αλλά πήρε φέτος ελληνικό χρώμα και επεκτείνεται σε μία εβδομάδα ενώ πέρυσι η διάρκεια της ήταν μόλις τρείς ημέρες.
Στο παιχνίδι των προσφορών έχουν εισέλθει και αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Η εφαρμογή της ημέρας Black Friday χτύπησε και την ΠΟΜΙΔΑ η οποία μείωσε 40% την εγγραφή μελών όσοι γίνουν μέλη της την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου.
Καλύτερες τιμές δίνει και η εταιρεία φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας ΖΕΝΙΘ στους πελάτες που θα κάνουν αίτηση στα γραφεία της.
Μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών ξεκίνησαν τις προσφορές από την περασμένο Σάββατο προκαλώντας έντονο ανταγωνισμό στην αγορά δημιουργώντας πίεση σε μικρότερες αλυσίδες οι οποίες άνοιξαν και αυτές με τη σειρά την Black Week.
Οι μικρομεσαίοι έμποροι δηλώνουν “παρών” για να μην αφήσουν τους μεγαλύτερους να παίζουν μόνοι τους επικοινωνιακά παιχνίδια, που πάντως προβληματίζουν με τον περιορισμό του περιθωρίου κέρδους και την αύξηση του κόστους πωλήσεων.
Ο λόγος που η Black Friday έχει αναδειχθεί σε κορυφαίο γεγονός για τον συγκεκριμένο κλάδο έχει να κάνει με το υψηλό ενδιαφέρον των καταναλωτών που αντίστοιχα μεταφράζεται και σε αυξημένα έσοδα στο ταμείο.
Σύμφωνα με την εμπειρία των προηγούμενων ετών, την συγκεκριμένη ημέρα μπορεί να πραγματοποιηθεί ακόμη και το 10% του ετήσιου τζίρου μίας αλυσίδας.
Τα καταστήματα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών σέρνουν τον χορό των εκπτώσεων, ωστόσο και φέτος, αυτοκινητοβιομηχανίες, σούπερ μάρκετ, φούρνοι, κομμωτήρια, αεροπορικές εταιρίες, θέατρα, μπαρ, εστιατόρια αλλά και υπηρεσίες συμμετέχουν με εκπτώσεις στο θεσμό.
Έρχεται η Cyber Monday που θα γίνει Cyber Week
Και όσοι καταναλωτές δεν… «χορτάσουν» από τις εκπτώσεις ακολουθεί και η Cyber Monday, που δεν είναι μόνο μία μέρα αλλά μία ολόκληρη εβδομάδα με μεγάλες online προσφορές.
Το διάστημα αυτό, πλήθος ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων θα παρέχει ελκυστικές προσφορές προς το καταναλωτικό κοινό, προτρέποντάς το να «βιώσει» την online αγοραστική εμπειρία.
Στόχος της επιτυχημένης δράσης που διενεργείται στην Ελλάδα από το 2013, είναι αφενός μία ευκαιρία του καταναλωτικού κοινού να αγοράσει σε τιμές προσφοράς και αφετέρου η εκπαίδευση και ενημέρωσή του στη διαδικασία της «online» αγοράς και των πλεονεκτημάτων της.
Για τη διευκόλυνση των καταναλωτών, ο GR.EC.A. θα δώσει -όπως και πέρσι- στη δημοσιότητα επίσημη λίστα με τα ηλεκτρονικά καταστήματα που θα ενημερώσουν για τη συμμετοχή τους στην Εβδομάδα με αξιόλογες προσφορές, οι οποίες έφτασαν έως και το 70%.
Χριστιάννα Κούσιου