17.7 C
Athens
Σάββατο, 2 Μαρτίου, 2024

17.7 C
Athens
Σάββατο, 2 Μαρτίου, 2024

Το Brexit θα πλήξει τον ελληνικό τουρισμό

Διαβάστε επίσης

Σημαντικές επιπτώσεις στον ελληνικό τουρισμό αναμένεται να επιφέρει το Brexit, που πρόκειται να υλοποιηθεί στα τέλη Μαρτίου, τη στιγμή που η ΕΕ προειδοποιεί, ότι πιθανό να «ανοίξει» και την πόρτα για το κινέζικο λαθρεμπόριο.

Συγκεκριμένα η έξοδος της Μεγάλης Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση θα δημιουργήσει νέα δεδομένα στον τουρισμό της χώρας μας και ιδιαίτερα στις περιοχές, που προτιμούν οι Βρετανοί τουρίστες για τις διακοπές τους, με αποτέλεσμα παράγοντες του κλάδου να προειδοποιούν για την ανάγκη να υπάρξει ετοιμότητα και ευελιξία τόσο από τους επιχειρηματίες, όσο και από την κυβέρνηση, ώστε οι επιπτώσεις να μην είναι επώδυνες μέχρι η Μεγάλη Βρετανία να ξαναβρεί το δρόμο της εκτός Ε.Ε.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι το Ηνωμένο Βασίλειο αποτελούσε ανέκαθεν μία δυναμική δεξαμενή άντλησης τουριστών προς τη χώρα μας, καθώς -σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία- μόνο το 2017 την Ελλάδα επισκέφθηκαν πάνω από 3 εκατομμύρια Βρετανοί, που έκαναν περισσότερες από 26,5 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις, κάτι που μεταφράζεται σε περισσότερα από 2 δις ευρώ έσοδα.

Παράλληλα η μέση κατά κεφαλή δαπάνη των Βρετανών τουριστών την ίδια χρονιά ήταν 688 ευρώ (31,7% μεγαλύτερη από τη δαπάνη των υπολοίπων τουριστών που ήταν 522 ευρώ), ενώ κατά μέσο όρο δαπανούν περίπου 78 ευρώ σε κάθε διανυκτέρευση έναντι 68 ευρώ των υπολοίπων τουριστών.

Ακόμη σύμφωνα με την Fraport Greece τα αεροδρόμια σε Κέρκυρα, Ρόδο και Ζάκυνθο κατέγραψαν τις μεγαλύτερες προσελεύσεοις από τη Μεγάλη Βρετανία. Έτσι στην Κέρκυρα κατέφθασαν 1.062.185 επισκέπτες, στη Ρόδο 878.103 και στη Ζάκυνθο 759.071 άτομα.

Από τον τουρισμό των νησιών του Ιονίου στην Κεφαλλονιά οι Βρετανοί αντιστοιχούσαν στο 62,8% των τουριστών με 417.010 άτομα, ενώ στην Κέρκυρα ήταν το 35,1% και στη Ζάκυνθο το 44,4%.

Ανάλογα υψηλά ήταν τα ποσοστά και για νησιά του Αιγαίου με τη Σκιάθο να έχει το 42,5% των τουριστών της από τη Μεγάλη Βρετανία, η Σαντορίνη το 24%, η Μύκονος το 20,2%, η Κως το 19,6% και η Ρόδος το 18,5%.

Δυσκολίες όμως θα αντιμετωπίσει και η κίνηση στο «Ελ. Βενιζέλος», όπου από το 2015 γίνονται ρεκόρ επιβατών από πόλεις της Μεγάλης Βρετανίας, καθώς το Νοέμβριο καταγράφηκε

αποκλιμάκωση του ρυθμού αύξησης προκρατήσεων προς την Ελλάδα.

Για το «Ελ. Βενιζέλος» οι γραμμές από και προς τη Μεγάλη Βρετανία είναι η 3η σημαντικότερη διεθνής αγορά, με τα δρομολόγια προς Λονδίνο να αποτελούν τον πρώτο διεθνή προορισμό.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι το 2015, όταν εφαρμόστηκαν τα capital controls, στο αεροδρόμιο της Αθήνας έφτασε 1,2 εκατ. επιβάτες από το Ηνωμένο Βασίλειο. Ένα ρεκόρ, που καταρρίφθηκε το 2016 με αύξηση 3,2% και 2,8% περισσότερο το 2017. Για το 2018 το πρώτο 10μηνο του χρόνου η κίνηση αυξήθηκε κατά 9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017.

Την ίδια ώρα κύκλοι της Ε.Ε. εκφράζουν την ανησυχία τους, ότι η Ελλάδα κινδύνευει να μετατραπεί σε ευρωπαϊκό κέντρο λαθρεμπορίου από την Κίνα.

Σημειώνεται, ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απαίτησε από το Λονδίνο να καταβάλλει 2,7 δις ευρώ μετά την εξακρίβωση απάτης μεγάλων διαστάσεων με εισαγωγές ενδυμάτων και υποδημάτων από την Κίνα, τα οποία υποεκτιμούνταν για να επιβαρυνθούν με χαμηλότερους δασμούς και φόρους πωλήσεων.

Αξιωματούχοι της Ε.Ε. θεωρούν, ότι μετά το Brexit η απάτη θα μπορούσε να μετατοπιστεί από το Λονδίνο στο λιμάνι του Πειραιά, που ανήκει πλέον στην κινεζική COSCO.

Νεκτάριος Ανδριόπουλος

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
ΑΘΗΝΑ +
spot_img

Συμβαίνει στην Αθήνα