Νέο ιστορικό ρεκόρ στον τομέα κρουαζιέρα «χτυπά» φέτος η Ελλάδα, καθώς σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στη χώρα μας αναμένεται να καταπλεύσει μεγαλύτερος αριθμός κρουαζιεροπλοίων σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Συγκεκριμένα το 2019 έχει προγραμματισθεί να επισκεφθούν ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς 80 κρουαζιερόπλοια
δίνοντας νέα σημαντική ώθηση στην αγορά της κρουαζιέρας για τη χώρα μας, στοιχεία, που σύμφωνα με κύκλους της κρουαζιέρας, θα σημάνουν και ανάκαμψη για τον κλάδο.
Βέβαια η αναμενόμενη άνοδος συνδέεται άμεσα με την άνοδο που καταγράφεται ήδη από πέρσι στην Τουρκία, η οποία τα
προηγούμενα χρόνια είχε ουσιαστικά βγει εκτός αγοράς σηματοδοτώντας και την συνολική υποχώρηση της κρουαζιέρας
στην ανατολική Μεσόγειο γενικότερα.
Παρά τις καταγεγραμμένες ελλείψεις και με δεδομένο ότι η χώρα μας υπολείπεται σε βασικούς τομείς για την κάλυψη των αναγκών των κρουαζιεροπλοίων και των επιβατών που μεταφέρουν, η φετινή χρονιά μπορεί και πρέπει να αποτελέσει εφαλτήριο για την ανάπτυξη, όσο το δυνατόν, περισσσοτέρων νησιωτικών -κυρίως- και τουριστικών περιοχών.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι από τους 42 τουριστικούς προορισμούς, που επισκέπτονται τα κρουαζιερόπλοια μόλις οι 8 από αυτούς [Πειραιάς, Σαντορίνη, Κέρκυρα, Μύκονος, Κατάκολο, Ηράκλειο, Ρόδος] προσελκύουν το 90% των σκαφών και το 80% των τουριστών.
Στους συγκεκριμένους προορισμούς μπορούν να δέσουν πλοία με μέσο μήκος 260 μέτρα και δυνατότητα μεταφοράς 2.600 – 2.700 επιβατών. Στους υπόλοιπους προορισμούς προσεγγίζουν μικρότερα πλοία με μήκος γύρω στα 200 μέτρα και οπωσδήποτε μικρότερη μεταφορική ικανότητα.
Σημαντικό εξάλλου είναι το γεγονός, ότι η χώρα μας -παρ’ όλες τις δυνατότητες που έχει και μπορεί να αξιοποιήσει- συνεχίζει να έχει πολύ χαμηλά ποσοστά προσέλκυσης πλοίων και επιβατών με αποτέλεσμα να καταγράφει μόλις το 10% των συνολικών αφίξεων στην περιοχή και μόλις το 8% των επιβατών της Μεσογείου, αν καιοι αφίξεις πέρσι διατηρήθηκαν στα ίδια επίπεδα με το 2017, ενώ οι επισκέψεις τουριστών παρουσίασαν ελαφρά άνοδο της τάξης του 3,5% περίπου.
Την ίδια στιγμή, που τα φυσικά πλεονεκτήματα της Ελλάδας παραμένουν ανεκμετάλλευτα, αναμένεται άνοδος της παγκόσμιας
αγοράς κρουαζιέρας μέχρι και 6% για το 2019, ενώ μέσα στην επόμενη 8ετία αναμένεται να παραδοθούν άλλα 87 νέα κρουαζιερόπλοια, τα οποία ήδη «κτίζονται» κυρίως σε ναυπηγεία της Άπω Ανατολής.
Νεκτάριος Ανδριόπουλος